Modne kvinder dater yngre mænd - hvad synes du?

Jamen for min skyld må folk date hvem de vil, mine forældre var dog ikke ubetinget lykkelige da jeg som 15 år kærstede med en på 24 år, det holdt dog i 2 år og de valgte at opgive og diskutere det, men i stedet sætte nogle rammer, pga. min unge alder. Selv har jeg aldrig set noget i yngre mænd og kommer nok aldrig til det. Men min storebror og hans kone er et eksempel på det skam godt kan gå. Hun er nu 51 år og han er 36 år og de har været sammen i 12 år nu

MVH
Gitte

[QUOTE=Johnny;829387]jeg er nu tilbøjelig til at give henriette ret. har ikke selv lyst til at få børn og når jeg/vi nævner det for andre kigger de underligt på os og siger jamen børn er da den højeste gave man kan få og uha i skal da ha børn ellers har i ikke levet livet.
mon det er en jydeting[/QUOTE]

Åh ja, det lyder velbekendt, det, du citerer.
Måske er det virkelig en jydeting :?

[QUOTE=birtheras;829388]Enig, jeg havde en mening til jeg ændrede den og det var der ingen der sagde noget imod. Altså ikke at jeg ændrede min mening men at jeg var overbevist om at jeg ikke ville have børn :slight_smile:

Jeg synes det er så ‘‘jomfrunalsk’’ i mangel af bedre ord at skyde ander i skoene at de ikke forstår ens valg. Hav dog ‘‘nosser’’ nok til at stå ved jeres beslutninger og ændre beslutninger sig, så stå ved dem også. ‘‘Life is a bitch’’ siges der nogle gange, men er man tro mod sig selv så bliver det ikke meget bedre.[/QUOTE]

Så må du og Vivi færdes i de samme kredse.
Jeg oplever at blive udfrittet om snart sagt alt, og ned i alle detaljer - måske er det mest ved de jydske familiefester, der netop går på det der med familie, børn, og normalitet.

:lol: Du er bare sej :rock:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;829538]for da jeg var yngre var det helt udelukket at jeg kunne falde for en fyr på min egen alder. mænd er altså DRENGE meget længere end de fleste kvinder er piger. Og jeg kan bare ikke med hele det der “drengerøvssyndrom”

Det så sq mærkeligt ud. De lignede mor og søn, ikke et par. Jeg har kendt mænd på 20 der opførte sig som om de var over 50, og folk på 50 der absolut hverken var gamle eller satte.

Og jo, jeg kan da godt begynde at mærke det, men det tilskriver jeg nu lissåmeget andre omstændigheder end lige hans alder. Han har da stadig brugt hele aftenen på at leve med sit elektriske tog :wink: (og ja, han kalder det selv at lege :slight_smile: )

Selv kan jeg godt lide indimellem at opføre mig top-barnligt. Jeg kører altid gennem vandpytter så det sprøjter (altså hvis ikke der ligefrem går nogen på fortovet. Jeg er fjollet, ikke ond L) af den ene grund at det ser sjovt ud :)[/QUOTE]

Åh Trekkie :smiley:
Ja, drengerøve er træls, men nogle af dem vokser aldrig fra det. Det har mere med modenhed end med alder at gøre IMHO.

Har selv stødt på et par fornylig, hvor det lignede lidt “mor og søn”, men de var så glade for hinanden, det var sødt :inlove:

Elektriske tog bliver man aldrig for gammel til :ok:

Og mht vandpytter, så besluttede jeg som barn aldrig at droppe de glæder som voksen. Hvorfor skulle det være kedeligt at være voksen :?
Livet er for kort til at være cool :cool: Spild af tid IMHO :slight_smile:

Jamen, folk spørger jo. Igen og igen. Andres liv er deres tidsfordriv. Måske føler de, at de spørger af venlig interesse, men gid de ville se på mit ansigt, når krydsforhøret kører. Det siges, at man kan se, hvad jeg tænker. Nemlig dette :uha: :surrender1:
Heldigvis har jeg fået et par teknikker til næste gang, det sker :høhø:

[QUOTE=holymoly;829622] “gamle mænd knirker, unge mænd virker”, som de sagde. :wink:
men jeg synes, at alderen betyder forsvindende lidt. Hvis folk trives, må de gøre luge hvad de vil. :)[/QUOTE]
:lol:
Og enig. Kardemommeby-loven er alle tiders.

Jeg kan så ymte lidt om, at der er fordele ved mænd, der er vokset op med kvinder med former som ideal.
Som siger “Nejnej, tænk på Sophia Loren og Liz Taylor”, hvis man føler sig for trind.
Og som ikke kan se noget sexet overhovedet ved magre kvinder :wehu:

Det er så ikke kun en jysk ting, det der med at spørge…

Jeg og min mand valgte at være meget åbne, da vi valgte vi ville være sammen (jeg er jo hans midtvejs-krise, hvis nogle lige undrede sig!).
Men det var sådan lidt, at hvis man rækker nogle lillefingeren, så tog de hele armen. De skulle helst svælge i detaljer (det fik de så ikke), og meget gerne udtrykke deres dybeste medfølelse for, at jeg jo aldrig vil opleve den store og altomgribende lykke, det er at blive mor. Øh, nej - men så kan jeg nogle andre ting! Og den der med at jeg jo frarøvede mine forældre retten til at blive bedsteforældre! Ja, som I har kunne læse er det virkelig noget, der kan få mig op i det røde felt - for det er vitterligt ikke mit problem hvordan andre synes jeg skal leve mit liv. Og jeg skylder altså ikke mine forældre noget i den forstand.

Og så ved jeg da ikke… Jeg gik fra en ½ år yngre kæreste (hvor vi var hinandens første kæreste) til en 19½ år ældre kæreste… Og jeg skal da så lige hilse og sige, at der er altså ikke noget der knirker der! Erfaring er altså ikke et minus på den konto! :tihi:

Oprindeligt postet af TrekkieGrrrl

Min mad er sølle 8 år ældre end mig.

Oprindeligt postet af KartoffelChips
Her vil jeg så sige, at nu ligner det altså griseri!!..

[QUOTE=Margrethe;829631]ENIG!!

(især hvis jeg er en puma fordi min kæreste er 8 dage yngre end jeg :smiley: :D)[/QUOTE]

Jeg tror nu det er fordi Trekkie skrev mad - ikke maNd… så gammel mad vil jeg også kalde griseri… :wink:

Jeg er så græsk-katolsk ligeglad med folks alder, bare de mennesker selv er glade.
Nå, men min mor var også 8 år ældre end min far - og fik mig på helt naturlig vis, uden hormoner som 42 årig… jeg er hærdet! :lol:

[QUOTE=holymoly;829622]. “gamle mænd knirker, unge mænd virker”, som de sagde. :wink:
[/QUOTE]

Nemlig!!!
Og jeg skal da i den grad også ud og have ungt kød, når engang ham den gamle knark, jeg er gift, med ikke længere er her!!! :slight_smile:

(Jan er 8 år ældre end mig… han kan ikke skifte mig ud !!! Han HAR jo allerede sit unge kød indenfor dørene -LOL )

LOOOL! den havde jeg ikke lige set!

Det er måske en anelse vellagret med 8 år gammel mad L

Det med at “blande sig udenom” - jamen jo, selvfølgelig rager det i den forstand kun de to der har valgt at bo sammen. Og om det er to med hvert sit køn og 40 års aldersforskel eller to af samme køn, med eller uden aldersforskel, det kommer i sidste ende kun de to personer ved.

Men nu er det her jo et diskussionsforum. Ganske vist med hovedvægt på katte, men det betyder vel ikke at vi ikke kan snakke om andre ting? Og det er jo helt tydeligt et område hvor mange har en mening - osse den mening at “det rager ikke mig” - det er stadig en holdning at ha’ til det :slight_smile:

Jeg har altid hyldet ideen med at hvad forlk gør inden for deres egne 4 vægge, er en absolut privatsag. Det gælder også i dette tilfælde. Men… ja så kald det da nysgerrig, men det interesserer mig da alligevel når nogen går sådan uden for normen. Om så de er naturister, homosexuelle eller et par med stor alderesforskel. Det gir’ … afveksing i tilværelsen at observere sådan noget :slight_smile:

og så er der historien om min far og mor - de har lige fejret 40 års bryllupsdag :slight_smile: min far er 81 og min mor 61… og jeg er mildt sagt et kærlighedsbarn… de prøvede med al entusiasme at kreere mig i 5 år før jeg dukkede op…

hvis cougars skal være 40 + - så bliver jeg da cougar om små 10 år… for jeg må indrømme - fyre på min egen alder og opefter??? gaaaaaaaab… de kan for lidt, vil for meget og det dur jeg slet ikke til… det skal være sjovt… ikke frihedsberøvelse :slight_smile:

og hvis jeg skal noget med en mand på et tidspunkt (er pt absolut helst fri) så skal han kunne holde til mit tempo… det kan mænd på min egen alder næsten aldrig… de skal være små 10 år yngre…

så jeg vil følge artiklens råd og nyde de unge fyre… man lever kun en gang… det er om at få det sjoveste ud af det !! :slight_smile: og ærlig talt… når mine veninder negler en der er 10 år yngre - så siger jeg også :respekt: for så ved jeg hvor lidt nattesøvn de får… det er ikke et dårligt bytte!!

Her er det lige omvendt, og den lidt mere “normale” vej… Min mand er 17 år ældre end mig… Vi har været sammen siden jeg var 19… Jeg har intet imod aldersforskel i forhold, men det er sjovt som andre har en mening for én… :gruble:

Jeg syntes at det er dejligt med en voksen mand (eller så voksen som en mand ny engang kan blive) :lol: fyrene på min egen alder har aldrig sagt mig noget…

[QUOTE=Battlestar;829901]og så er der historien om min far og mor - de har lige fejret 40 års bryllupsdag :slight_smile: min far er 81 og min mor 61… og jeg er mildt sagt et kærlighedsbarn… de prøvede med al entusiasme at kreere mig i 5 år før jeg dukkede op…

hvis cougars skal være 40 + - så bliver jeg da cougar om små 10 år… for jeg må indrømme - fyre på min egen alder og opefter??? gaaaaaaaab… de kan for lidt, vil for meget og det dur jeg slet ikke til… det skal være sjovt… ikke frihedsberøvelse :slight_smile:

og hvis jeg skal noget med en mand på et tidspunkt (er pt absolut helst fri) så skal han kunne holde til mit tempo… det kan mænd på min egen alder næsten aldrig… de skal være små 10 år yngre…

så jeg vil følge artiklens råd og nyde de unge fyre… man lever kun en gang… det er om at få det sjoveste ud af det !! :slight_smile: og ærlig talt… når mine veninder negler en der er 10 år yngre - så siger jeg også :respekt: for så ved jeg hvor lidt nattesøvn de får… det er ikke et dårligt bytte!![/QUOTE]

:smiley: Jeg kan f… godt lide din ærlighed - det er nemlig præcis hvad det handler (meget) om! :slight_smile:

Det er sjovt, så forskellige opfattelser der er :slight_smile:
Jeg har som Trekkie altid været af den opfattelse, at mænd skal have en vis alder (over 30 ca.) for at være andet end bare drenge. Min mand er 9½ år ældre end mig, og kunne dårligt have været yngre, da han var 32 da jeg mødte ham. I dag ville jeg da ikke have noget imod, at han var jævnaldrende med mig, men vi var jo aldrig blevet kærester, hvis han havde været 23 dengang.

PS Trekkie: Din mad må være noget ældre end 8 år, medmindre du er født i går ;D (“Min mad er 8 år ældre end mig…”)

Så må du og Vivi færdes i de samme kredse.
Jeg oplever at blive udfrittet om snart sagt alt, og ned i alle detaljer - måske er det mest ved de jydske familiefester, der netop går på det der med familie, børn, og normalitet

Misi, du glemmer endnu engang at jeg er JYDE

Det kan også tænkes at jeg slet ikke lader det gå mig på - verdens ærligste menneske ifølge min mand - der svare på alt men som heller ikke står tilbage når det gælder om at stille de mest mærklige spørgsmål :høhø:

Har ofte fået spørgsmålet: Are all Danes like you?

[QUOTE=birtheras;829998]

Har ofte fået spørgsmålet: Are all Danes like you?[/QUOTE]

Og hvad svarer du så? :cool:

Nej og de så lettede ud :høhø:

Ja, det kan jo være vi bare ikke hæfter os ved de nærgående spørgsmål :tihi:

Jeg vil mene, at jeg ikke har nogle bestemte referencer, hvad alder angår, men jeg tror aldrig jeg har været sammen med en fyr, der var yngre end mig - flere gange har de været over 10 år ældre.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;829538]Ja det er jo lige dét :slight_smile:

Og jeg kan bare ikke med hele det der “drengerøvssyndrom” - jeg ser sådan noget som Nik & Jay for mit indre blik og det gi’r mig kvalme.

[/QUOTE]

Ved du hvad, så nupper jeg sgu bare dem begge to:tihi::tihi:
Det passer også så godt med alderen, for så er de tilsammen 10 år ældre end mig, hvilket der jo ikke er nogen der vil løfte en finger ad:høhø:

Hilsen
Birthe & tossekattene

[QUOTE=birtheras;829998]Misi, du glemmer endnu engang at jeg er JYDE

Det kan også tænkes at jeg slet ikke lader det gå mig på - verdens ærligste menneske ifølge min mand - der svare på alt men som heller ikke står tilbage når det gælder om at stille de mest mærklige spørgsmål :høhø:

Har ofte fået spørgsmålet: Are all Danes like you?[/QUOTE]

nej - det er ikke kun jyder… jeg bliver af uvisse årsager også altid spurgt om alt muligt… og det er da naturligvis 100% ok… jeg har ikke noget at skjule og jeg er stolt af den jeg er… hvorfor ikke være totalt åben og stå ved sine valg :slight_smile:

og jeg får sjovt nok også tit det spørgsmål : "are they all like u?? "

og takker chips :tak: jeg går ind for ærlighed … og at få mest mulig sjov ud af livet samtidig :wehu: og jeg synes det er skønt at folk vælger det der gør dem glade… uanset om manden er en oldsag eller en yndling :slight_smile:

[QUOTE=binks;830009]Ved du hvad, så nupper jeg sgu bare dem begge to:tihi::tihi:
Det passer også så godt med alderen, for så er de tilsammen 10 år ældre end mig, hvilket der jo ikke er nogen der vil løfte en finger ad:høhø:

Hilsen
Birthe & tossekattene[/QUOTE]

Hahaha Nemlig! Jeg tænkte nok der var pumaer her på DETTE FORUM :slight_smile:

Det er meget cool i øvrigt synes jeg - når jeg læser tråden så får jeg fornemmelse af at folk herinde, der har svaret, er meget lidt fordomsfulde omkring det, og der var da også mange gode grin :slight_smile:

Og Gitze - ja jeg må nok læne mig lidt op af dig der i holdning. Livet er kort - nyd det.:slight_smile:

hooyah!!!

Haha jeg kan osse finde på at spørge folk om de mest mærkelige ting. Somme tider er det lidt som om jeg har glemt mit filter derhjemme for hvad “man gør” - men der kan ske to ting. Enten stirrer folk på en som om man er faldet ned fra månen, eller osse svarer de, og så får man en sjov samtale ud af det :slight_smile: