Åh jeg elsker når folk har mange bøger, tegneserier, lp’er, cd’er og dvd’er, jeg synes det er så hyggeligt og god smag. Bevares, man kan godt have dårlig smag og ejer disse ting, men sådan grundlæggende kan jeg bare godt lide hjem fyldt med disse ting.
Jeg må indrømme at med CD’ere og vinyl er jeg samler. Jeg kan ikke få for mange. Til gengæld streamer jeg ikke, jeg bilder mig ind at lydkvaliteten ikke er så god i mp3 formatet. Samtidigt er det kun de allerstørste kunstner der tjener væsentlige penge på streaming. For de små bands fra vækstlaget er det svært at tjene penge på streaming
Jeg streamer, både fordi det er let og fordi jeg p.t. ikke har et ordentlig anlæg at afspille min musik på. Men jo, der skulle være en væsentlig forskel på lyden, “heldigvis” er mine øre vist ikke gode nok til at opfange forskellen, tror jeg, længe siden jeg har hørt musik på andet end min computer.
Jeg har vel omkring 100 lp’er, 300 cd’er og 400 dvd’er, et stykke tid siden jeg har talt dem, så ikke de præcise tal. Bøger og tegneserier har jeg også en del af, men penge og plads sætter en begrænsning på af det hele.
Jeg aner overhovedet ikke hvordan man streamer, så det gør jeg ikke
Jeg kan heller ikke få for mange cd`er, men de fylder jo godt efterhånden
Jeg har også mange dvd`er, men jeg indrømmer, at mange ser jeg og så ryger de videre.
Nogle gemmer jeg - primært gamle danske film og så nogle yndlingsserier.
Bøger gør jeg ikke så meget i, jeg låner på biblioteket.
Jeg har altid været typen, at er der noget jeg kan lide og vil bruge igen, hvad angår bøger, tegneserier, digtsamling, musik, film og serier, så vil jeg helst eje det selv i fysisk form. Før i tiden ,da jeg kom let omkring, brugte jeg også biblioteket meget, til at opdage nyt og fordi jeg hellere ikke har råd/plads til at købe det hele. Men p.g.a. pladsmangle, er jeg også nået der til, at hvis jeg vurdere at jeg ikke længere vil se/læse/høre de ting jeg har, så må de videre til andre, og frigive plads til nye ting jeg vil se/læse/høre.
Det lyder som verdens dejligste “opgave” at give sig selv
Jeg ejer for lidt musik i fysisk form … men omvendt så bruger jeg også mest at høre musik i min bil til/fra arbejde og ud på tur. De dage hvor trafikken snegler sig af sted, så bruger jeg den ekstra tid i bilen på et nummer eller fem mere
Jeg hører som regel mine cd`ere når jeg gætter kryds og tværs.
På med hørebøfferne og så noget god musik
Sikke en flot samling
Mit hjem (incl. resterne af genhusning/flytterod), de røde reoler indeholder cd’er og dvd’er, og på toppen bøger. Stort rumdeler indeholder bøger i to lag og tegneserier. Og så har jeg også tre reoler af de røde slags, også med bøger, hov og en hylde i min tv-reol fyldt med de bøger der er for store til de andre steder. Og nej, jeg har ikke for mange ting, jeg har for lidt plads.
Og så lige lidt musik, for at få tråden tilbage til det den var beregnet til.
Wow @Enki og @FinnFrodesNevoe det er da helt vildt hvad I har af plader, CD, DVD m.m.
Hov jeg glemte helt mine lp’er og singler, de står inde i et skab. Og så har jeg faktisk også nogle vhs-bånd og kassettebånd i en kasse.
Jeg er altså ret pjattet med “de spredte kropsdele “ kan godt huske da du fik dit tilnavn
Ja dem er jeg også ret pjattet med, selvom jeg har haft gæster der syntes at de var uhyggelige/klamme. Hvilket jeg på ingen måde synes de er, og de passer jo fint sammen med de fire mannequiner jeg har, der er hellere ingen af dem der er hele.
Har også hele ben, men mangler egentlig en fod uden ben, for det har jeg endnu ikke, men ellers er jeg vist godt dækket ind.
Mit yndlingsnummer med et af mine absolutte yndlingsband, danske Baal. Har “kun” været til 55 koncerter med dem.
Jeg har lige været til koncert med ham her. Han er min yndlings.
Hov videoen er der ikke!
@Frida Hvem var det du var til koncert med, er da nysgerrig, og så vidt jeg kan se, så den video du fik lagt ind, er kun en reklame.
Sikke en flot samling og reol til opbevaring af dem