Norske Gåte, et band jeg har været til flere koncerter med, deltager i det Norske Melodi Grand Prix 2024 med denne sang.
Et af mine yndlingsbands har lige udgivet nyt album, så det hører jeg rigtig meget.
Circles - Album by Baal | Spotify
Mit yndlingsnummer på det nye album.
Og de vandt. Håber de går hele vejen, det synes jeg ville være vildt fedt!
Depeche Mode har stået for nogle af mine bedste koncertoplevelser. Er en kende medsundelig. Det gad jeg virkelig også godt have været til.
@Osquary Det kan du også godt være
WTF - en positiv anmeldelse fra Treo…?
@DorteH Det ender jo med at han lefler for folket
Nå folkens …
Spotify foreslog mig denne sang:
Den kører i mit hoved nu - for den minder mig om en dansk sang/sanger …
lyd/stemning/stemme/tempo - det hele minder mig om en sang, som jeg har hørt mange mange gange, men jeg kan simpelthen ikke finde frem til hvem det er
Jeg kan tydeligt høre hans stemme for mig, men simpelthen ikke huske navnet
Kan nogen af I andre mon hjælpe med, hvad pokker det er for en dansk sang/sanger, den minder om?
Lars Lilholt var det første der poppede op i mit hovedet. Ellers Poul Krebs eller Allan Olsen. Det er dem jeg lige kan komme i tanke om jeg synes der lyder der nogenlunde sådan.
Nja desværre ikke …
Jeg har også selv været i gang med at lytte igennem nogle af de lidt “ældre” danske drenge som cv Jørgensen, John Mogensen etc igennem, men jeg kommer bare ikke nærmere en dansk udgave af den sang-ish/melodi/stemme
Nå - det popper nok op, når jeg giver mig til at lede efter noget andet musik.
Indtil da lå jeg jo “nøjes” med at genhøre en masse Warren Zevon, som jeg helt havde “glemt”
Povl Dissing? Umiddelbart den eneste jeg kommer i tanke om der ikke er nævnt endnu. Ved bare ikke hvor meget jeg synes han minder om, men der er måske en lille snert af den samme dræven på stemmen… Ej det er sgu nok for far fetched.
Ellers Peter Belli, men det er næsten endnu længere ude.
Kan du beskrive den genre?
Jeg får lidt for festlige tanker om en, der bare står og råber ‘nedsmeltning’ i alle sange
@Lykke Man kan vel bedst beskrive det som dødsmetal med et tekstunivers som handler om Chernobyl. Det er et tysk band fra Chemnits i det tidligere Østtyskland. De startede koncerten med at spille første nummer iført hvide sikkerhedsdragter og gasmasker
Jeg købte denne t-shirt