Når neglelaks fanatikere kommer til Slaraffenland

Plejemissen kan godt lide at sniffe neglelakslugten… Men holder sig pænt fra at pille ved mine hænder. Dog har jeg mange gange pillet hår ud af den våde lak eller opdaget dem efter at den er tørret. Det giver manicuren karakter… :tihi:

:ok: Tak for det :slight_smile:

Osquary: Jeg var inde og shoppe lidt på a-englands side…måtte bare have Holy Grial lakken. Har så osse købt deres top-og base coat. Så når de kommer kan jeg fortælle dig hvordan de er :wink:

Nu har jeg shoppet for den store guldmedalje til min mors fødselsdag… Og al den her snak om neglelak har fået mig til at købe en lilla Depend lak der matcher kjolen! Så nu vil jeg gerne vide hvordan man skal gøre for at lak holder?

Basecoat, 2 lag lak, topcoat? Eller er der andre fif?

[QUOTE=Lykke;975391]Nu har jeg shoppet for den store guldmedalje til min mors fødselsdag… Og al den her snak om neglelak har fået mig til at købe en lilla Depend lak der matcher kjolen! Så nu vil jeg gerne vide hvordan man skal gøre for at lak holder?

Basecoat, 2 lag lak, topcoat? Eller er der andre fif?[/QUOTE]

Det burde være nok :slight_smile:
Og sørg for at dine negle er helt rene og tørre inden du lakerer dem :slight_smile:

Jeg plejer lige at tørre dem over med en vatrondel med isopropylalkohol inden jeg lægger basecoat så jeg er sikker på der ikke er noget fedt/olie fra hænderne på dem :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;975405]Det burde være nok :slight_smile:
Og sørg for at dine negle er helt rene og tørre inden du lakerer dem :slight_smile:

Jeg plejer lige at tørre dem over med en vatrondel med isopropylalkohol inden jeg lægger basecoat så jeg er sikker på der ikke er noget fedt/olie fra hænderne på dem :)[/QUOTE]

Super :slight_smile:

skal jeg tage det som at jeg skal tørre dem over med neglelakfjerner først?

Hvor lang tid skal hvert lag ca tørre?

Imponerende negle i denne tråd :uha::uha:…men hvordan kan man gøre rent med de negle…:gruble:

:ok: det lyder super! Tak :smiley:

Gummihandsker til opvasken og hvis hænderne bliver meget våde.

Manhattan lakkerne er en en af mine absolutte favoritter!

første skridt er en god overlak. Den kan VIRKELIG gøre forskellen! Jeg vil varmt anbefale den Rimmel der er til venstre på mit billede. Den har ovenikøbet den fordel at man ikke skal sælge højre nyre for at få råd til den. OG den hjælper med til at tørre neglelakken under den osse :)[/QUOTE]

Tak for anbefalingen! Har længe manglet en go´ overlak, og den er virkelig go! Den tørrer på ingen tid!

Det er da ingen hindring. :slight_smile:
Gummihandsker er en fin opfindelse - men tit gider jeg ikke engang bruge dem.
Ellers kan man tit time det, så man alligevel skifter lak efter rengøring. :slight_smile:

Jeg bruger dem heller ikke selvom jeg burde, for mine hænder og neglebånd er meget tørre… :ups:

[QUOTE=Lykke;975429]Super :slight_smile:

skal jeg tage det som at jeg skal tørre dem over med neglelakfjerner først?

Hvor lang tid skal hvert lag ca tørre?[/QUOTE]

Ja, bare lige et hurtigt “wipe” så de ikke har fingeraftryk eller sådan noget på sig.

Jeg plejer at lade lagene tørre sådan nok til at jeg kan røre forsigtigt ved dem uden at de klistrer. Tit passer det med at når jeg er færdig med alle 10 fingre, så kan jeg starte på den første negl med lag # 2 - men det kommer selvfølgelig an på hvilken lak det lige er, de tørrer jo ikke allesammen lige hurtigt

Er det virkeligt generelt nok? :uha: Jeg plejer at vente 15-20 min mellem hvert lag!

Det kommer lidt an på lakken. Tit er det nok, men med nogle lakker skal de nærmest helst tørre natten over… Det er heldigvis sjældent. men jeg har haft en lak engang der bare ikke kunne tørre helt. Tre dage efter kunne man stadig sætte mærker i den :frowning:

Men igen… en god overlak, som f. eks. den Rimmel, har osse noget der hjælper med til at tørre lagene under den :slight_smile:

Dem jeg kommer til at bruge i morn er den lilla der fra Depend og både underlak og overlak er fra Rimmel (overlakken er den du sværger til)… Så vil prøve at gøre det lidt hurtigere end normalt :slight_smile:

Depend-lakkerne plejer at tørre hurtigt. Det er faktisk ok lakker, det er en skam man ikke kan få en version med lidt mere i flasken

Med dit forbrug kan jeg godt forestille mig det kunne være rart :stuck_out_tongue: Jeg synes bare det er super lækkert de er så små, til de få gange jeg bruger lak :slight_smile:

Jeg har forresten planer om at lægge billeder op af mit neglelakforsøg - og jeg forventer en masse ros for mine ensfarvede korte negle :tihi:

:smiley: ensfarvede negle er også pæne altså :wink: Det er jo osse fordi jeg har alt det “pynt” at jeg synes det er spild ikke at dekorere dem bare sådan …lidt L

(og det er osse derfor jeg aldrig har de samme negle i mere end ca en uge… så skal der ske noget nyt altså!)