Navn til katten... hvis det nu var ... :)

Her til formiddag hedder Leo stadig Puuuuuuutte, af samme årsag som igår :slight_smile:

Emil er Den Store Flænser - han hygger sig gevaldigt med en papirsserviet…

Brian er Hyggetrold - ligger her vedsiden af mig og storspinder, mens han bliver nusset på mavsen…

Ting er Big Mama, som tålmodigt iagttager den lilles leg… hun er helt syg for at selv at lege med, men ved vist ikke om hun vil opgive sin værdighed eller den lille vil miste respekten for hende :smiley:

Og Thane er Agent 00½ - han er endelig ved at turde SE på den der helt vildt farlige Hybelkanin :slight_smile: Og følger den rundt i hele huset på god afstand og gerne en smule i skjul :klapper:

Her til morgen (siden kl. 7) hvor solen har skinnet dejligt, og vi gik tur, må navnet være:

“Havestolsmissen” der holder et halvvågent øje med en hårdtarbejdende “far”

6 forskellige stole rundt om bordet er afprøvet indtil videre, og ligenu er man vågnet sådan helt op, og er klar til den næste gåtur i det dejlige vejr :slight_smile:

Mvh
Yvonne

Ja, her måtte jeg stoppe op, for de sidste par dage, har jeg også brugt andre navne ; Face er i løbetid, så hun hedder " hold kæft kat:nix: " Charmer, der altid sidder foran skærmen : Er du usynlig?":doh: !
OK det skifter jo lidt fra dag til dag, og heldigvis, er der altid et par stykker der kan beholde deres navne:høhø:

Cats og Conni

Allan = vræleren, han går og miaver og jeg aner ikke hvad han vil…
Bambo = livsnyderen, han ligger og slikker sol i vindueskarmen…

I disse dage hedder Buser Puttegris, sovetryne og Tyksak

snork og snork :tihi:

efter de kom hjem og fik banket lidt kaninpoter, -ører og -haler, fik lidt vådmad og fik tjekket at alt var som det skulle være - ja så sover de begge to MEGET tungt :tihi:

[QUOTE=Ann K;901321]
Emil er Den Store Flænser [/QUOTE]

:lol:
Det er på en eller anden måde ustyrligt morsomt når man har set ham… Jeg får et lidt andet billede på nethinden af det navn :smiley:

Til hverdag er Jeppe, Tissekat og en lang lemur ifølge min kæreste, hvorfor aner jeg virkelig ikke:?
Jeg kalder ham i min dagligdags forvirring 9 ud af 10 gange for Jeppe og den 10ende gang bliver det til Lille Ged:ups:

Lige nu er han “Jeg er ved lade op til at være træls i nat” katten og i nat er han “Jeppe, kan du så lade være med at slå på Lille Ged” og “Du får vand” han reagere nemlig på begge dele, når han vil have vores opmærksomhed, han har opdaget jeg vågner pr. instinkt når han slår til Marsvinet, så det bliver kun gjort når han vil have opmærksomhed om natten, og det ikke er nok at larme og prikke til mig med poterne:rock:

Hvis Bianca skulle have nyt navn lige nu ville Puttemis passe fint :slight_smile:

Ignis er altid et-eller-andet Nis. Lige nu Trætnis, igår, lige da vi var gået i seng, var han Bræknis.

Sid er Brøleaben/Skrigebananen.

Glamour er bare Glamour. Sød og fin, har ikke fortjent nogle øgenavne (lige nu).

I dag må det være: Gået i flyverskjul mis.

Efter et møde på morgenens tidlige gåur med en Jogger, overforboens barn der lige er begyndt at stolpe rundt med højlydte hvin, en meget farlig kommunal græsslåningstraktor :yikes: og ansats kamp, med en lille grønt område for enden af vejen, en GLS mand der afleverede ca. 182 kg. hundefoder, der efterfølgende skulle pakkes ud og omlæsses, alt det var lidt i overkanten af hvad prinsessen mente hun kunne kapere, når hun nu er vant til, at vores morgenstunde som regel foregår i fred og ro.

Nåh ja i alt omlæsningsarbejdet hvor hun lå og fedede den i indkørslen, så kiggede den skønneste brune nysgerrige labrador unghund ind til hende. Puuh ha, den var altså farlig og hun blev helt flad. Ejeren undskyldte mange gange, for hun havde ikke set missen lå der, men hunden var i snor, og bare så sød/interesseret i missen.

Så hun har faktisk snorket det meste af den første rigtige sommerdag i vores ferie væk. Men natten er jo ung og uforudsigelig, så hun skal nok komme frygtelig tilbage - kender jeg hende ret :muhaha: :høhø:

Mvh
Yvonne

Idag hedder Mikki: Zoolac eller Dyyygtig mis

Mille: Søde lille Mille missepige

Mollie: Natteravnsmusejægeren (hun fangede en mus i nat, og kom først ind kl. 6 i morges)

Jammerkommoden (evigt brokkende Keanu)
Fældedyret (Kenya)
Piratkatten (Xantippe den etøjede)
Tyndsakken (gamle Aurora)

Lige nu? som i deres gøren og laden? Så tror jeg igen Sprate får navnet bumle… Han tumler rund… først brugte han et kvarter på at sidde og slå på vinduet efter insektet på den anden side af glasset vel om mærke :slight_smile:
Lilly kan jeg kunne finde på at kalde Hopla… Hun ligger på lur og farer frem over ingenting… bagved stol og så “THADAAAH, du havde da ikke set mig?” Og kæresten har efterladt sådan et træningsstativ på gulvet - yderst effektiv kattehule…
Nu jager de rundt med hinanden… Igen hopla let til bens og Bumle - tjah bare lidt mindre elegant :slight_smile:

Rafiki aka Plejemissen: “hold-kæft-kat”, pivdyret og skrigballon. :doh::argh:

Han har miavet, vrælet og pevet hele dagen uden at jeg har kunnet finde ud af hvad der var galt. Han brækkede sig så her til aften og har fået det bedre=mindre vræleri! :thumbup:

Jeg skal så meget have en med mindre lyd på, når jeg ikke har plejemissen længere… :surrender1:

Hehe sjov tråd… vi har i forvejen en vane at navngive katten efter hvad hun laver… dvs
Langemis = når hun strækker sig
Pøllemis (siger vist sig selv)
Lugtemis (det bliver man lige efter pøllemis)
Hyggemis (når vi hyyyygger)
Kærestens mis (når hun gør noget hun ikke må)
Skvattemis (hun ejer IKKE den normale katte-elegance)
Solskinsmis (den type kat j´hun er nu)
Altan-kat (Når hun putter i sin altankasse)

… indsæt selv flere :D…

Her til morgen er Leo sørme stået op sammen med mig… lige nu burde hun dog stadig hedde Putte, da hun ligger splatmidtpåryggen ved siden af mig og bliver nusset på mavsen…

Emil = hængetræ… han har fået en vane med at skulle hænge hen over min ene skulder. Fint nok så længe han ikke er større, men jeg gruer en smule for det, når han engang bliver voksen…

Thane blev i soveværelset sammen med Jan… Hyggemis :slight_smile:

Ting ligger og slanger sig i udestuens solpletter… Badenymfe :wink:

Og Brian burde tage navneforandring til Ferdinand… sidder i løbegården og snuser til blomsterne :slight_smile:

Yasha er Sofaløve lige nu - det er han nok længe i dag med det her vejr… Sofaen på altanen er daaaarjliiii! (den skiftes de faktisk pænt til at belejre :tihi: )
Unni må hedde Zapper lige nu :tihi: Hun zapper rundt mellem hamster-kanalerne :tihi: Det er ikke nemt med 4 aktive hamstere og man ikke kan holde øje med dem alle på en gang :høhø:

Mine er vist Splat 1, 2 og 3 :slight_smile: Der er lidt halvvarmt lige nu. Solen har stået lige ind i stuen i timevis.

Altan sniger Nr 1, 2 og 3… de elsker at være her på dette tidspunkt.
Og jeg sidder såmænd også selv herude - holder meget af sommeraftenerne her :slight_smile: