Uh, i har nu trukket med mig i et helt år
Så forstår jeg bedre vi fryser på kontoret … Har længe tænkt at vi da måtte blive vant til de 19 grader og hallo, så koldt kunne det da ikke være. Jeg har da siddet på jagt i langt mindre, så det kunne ikke blive SÅ slemt.
Men siden det blev besluttet, så har flere af mine kollegaer siddet med lyseblå fingerspidser, trods uldtrøjer, tæpper, skumunderlag at stå på osv. osv af varmende tiltag, der ikke koster strøm.
Vi går omgange ude på lageret, for at få gangen i cirkulationen, men for pokker da - det kan vi jo ikke gøre hele dagen!
Og alligevel hop-fryser vi alle og det sætter sig allerede i nakke og ryg på folk, fordi man sidder og spænder op en hel dag.
Det er en befrielse at tage på hjemmebesøg hos de ældre, der sørger for en god varme i stuen
Vi skal jo overholde de 19 grader … det siger “staten”. Så vores egen teknisk medarbejder i huset har fået frataget retten til at regulere på varmesystemet. Det skal klares centralt fra rådhuset - basta.
Men fordi vores varmeføler også måler co2 (ved at sende strøm igennem en tråd, så varmer det jo luften op føleren!), så er varmemåleren 20 grader varm i sig selv. Dermed tror føleren jo, at rummet skal køles af!
Den sidder ydermere på den “varme” væg ind mod gangen, som er betydeligt varmere end kontoret er, fordi der sidder dens føler op i en vinduesskakt, som er kold = der varmer det gangen op til 20 grader …
Der er nu målt igen igen igen - fordi vi ENDELIG har fået forklaret de, der styrer “varmen”, at der faktisk er noget galt.
Rumtemperaturen er 16,5 grader, ventilationen puster 16 grader luft ind på kontoret, de 4 bærende bjælker (uisolerede bjælker vel at værke), der går fra ydermur og ind over loftet, de er så kun 14 grader og køler dermed lokalet hele vejen fra ydermur og op over lokalet og vil nødvendigvis køle mere des koldere det er udenfor.
Så det er faktisk fordi vi “heldigvis” er 15 personer på kontoret, at vi kan varme lidt op til de 16,5 grader.
Vores kontor er jo en gammel produktionsskole = uisoleret produktionshal og dermed ikke i sin tid bygget til kontor. Det er pivringe isoleret efterfølgende, da de byggede det om til kontor… Om sommeren er der også varmere indenfor end udenfor
… er spændt på om de faktisk løser udfordringen eller om vi bare må leve med de 16,5 grader hen over vinteren!
Glæder mig hver gang jeg kan arbejde hjemmefra, for der har jeg da 21 grader!
Vores elsker også at gnave papkasser, og det er hele banden i alderen fra 9 mdr. til 7 år
Det lyder til jeg må vænne mig til pap sne
Brownie (kanin) æder i det mindste pappet når han (kaninen) gnaver i det
eftersom der er lim i pap, så tror jeg næppe det er sundt for ham
Sidst vores var igan med en af flyttekasserne havde vi et par af kattene der også havde ædt noget pap og de kastede op i kaskader over det
Kaninen er 2 år og er ustoppelig med pap…
Han er ikke blevet syg af det
Mine æder det ikke og det er fint. Jeg tror heller ikke det går ind under “kostråd til dyr” Til gengæld er alt, hvad der er eller minder om plasticposer og gavebånd/snor aldeles bandlyst. Dét æder Frank, hvis han kan komme til det og det kan man dø af. Så better safe than sorry
Du er dygtig Simba
Han væltede sammen med computeren ned i hjørnet bag computeren…
I faldet fik han ødelagt HDMI stikket, så nu kan jeg ikke se på mit tv
Få Arbejdstilsynet ind i sagen, SÅ sker der noget.
Så kom Stine og Mister til serviceeftersyn - det kostede i alt knap 1150 kroner incl 2 gange vacc.
Stine holder vægten skarp på 5,3 kilo - Mister derimod er oppe på 6,4.
Deres optimale vægt er hhv 4,5 og 6,0.
Stine skal have tandrøntgen og tandrens, men ikke noget der haster, så det bliver i starten af 2023.
Nu er det lettere fornærmet over turen ud af huset, men det plejer hurtigt at være glamt igen…
Hvis nu det kan løses ved at vores “pedel”/teknisk medarbejder i huset kan løse det med mindre midler og mere pædagogisk tilgang, så er der vist ingen grund til at pisse rådhusets høje herre mere af end vi allerede gør
Men jo - det kommer med i alles fysiske apv nu, så skal MED-udvalget jo tage det op, hvis ikke det løser sig med den seneste indmelding af rummenes temperature nu.
De kan da være glade for, at du har Thy-sk temperament og ikke mit Københavnske temperament.
Jeg har igen en aftale med vvs’eren i dag … om en ½-times tid.
Og nu har jeg også fået lov til at få en ny håndvask, ikke fordi den anden fejler noget, den er bare grotesk stor (65 cm. bred) til mit lille badeværelse, så jeg håber på at få plads til en small reol ved siden af den nye vask …
Sjovt nok har wc’et virket upåklageligt hele ugen, men det skal da ikke forhindre mig i at få et nyt
Hvor har jeg læst om de håndvarmere her på KG
Jeg kan ikke søge det frem
Jeg ved de har nogle i normal
Flying Tiger har dem også, der hedder de Lommevarmer
Spejdersport har også nogle…
Jeg fik ikke lige læst om dem fra tiger kan genbruges, men det kan de her Heat pads fra Spejdersport
Fandt nogle Fodvarmer men de kan vidst ikke genbruges