November måneds tanker

… og den er lige blevet hentet :ked:
https://www.instagram.com/p/ClRFzKIIv3A/

5 Synes om

Det er skolelederen der har svaret:

Jeg vil kalde det et ingenting-svar :roll_eyes:

1 Synes om

Det er den slags svar man får nu om dage, fordi ansvarshavende godt ved, at folk deler deres svar med gud og hver mand, uanset om det overhovedet har nogen relevans…
VH
Susanne

3 Synes om

:kram:

1 Synes om

Tak :blomst: … men jeg håber du kiggede med et glimt i øjet :wink:

1 Synes om

Ja det gjorde jeg

1 Synes om

Jeg tjekker næsten dagligt de forskellige tv 2 lokal tv , syndes tit er er nogle spændende artikler / program, faldt over det her. Ved om der er nogle her der bo i Bagsværd, hvis der er, er der virkelig gode tilbud på bøger


Så har jeg hele dagen i dag glædet mig til en kop varm kakao i aften og en bog inden sengetid, syndes det er så råkold i dag, og har frosset hele dagen i dag, og så har “nogle” glemt og fortælle nogen, man har taget det sidste kakao pulver :venter:
Med venlig hilsen

3 Synes om

Det lyder åndssvagt, men - der drypper vand ud af mine brændeovn :rolleyes:

Jeg kunne godt høre det i går, men var længe om at finde ud af, hvad det var, og derefter hvor det kom fra. Det er ikke ligefrem vand, man forventer at få fra en brændeovn. Den er jo (forhåbentlig!) ikke forbundet til vand nogen steder, så det må vel komme fra skorstenen/taget. Jeg forstår bare ikke, det kan blive ved. Jeg opdagede det sent i går eftermiddags, og det drypper stadig lige meget her til morgen.

Er det mon skorstensfejeren, man skal have fat i? I første omgang har jeg skrevet til boligforeningen, men jeg ved ikke, om de synes, brændeovnen er deres ansvar. Selv om den ganske vist stod her, da jeg flyttede ind.

4 Synes om

måske det er is i skorstenen der tør, men ovnen sidder ikke helt i bunden af sorstenen, såååå …hvis ikke du har brugt ovnen kan det måske være kondens…uanset hvad lyder det mærkeligt …og sikkert skorstensfejeren

2 Synes om

Kondens har jeg svært ved at tro, at det er. Det er nogle kæmpe dråber, og det ville vel stoppe på et tidspunkt? Is i skorstenen er bedre bud, men igen - det bliver bare ved og ved. Hvor meget is kan der være?

godt spørgsmål…du har vel ikke en stålskorsten der går direkte ned i ovnen ? …eller er det en muret…indgang til ovnen…bagpå eller fra top ? …er det en stålskorsten går jeg ud fra den er isoleret/dobbeltvæg…måske derfra…

edit: er der forresten ikke noget med at den har svært med at trække ?

Røret går lige op til loftet fra brændeovnen. Så ikke noget muret. Om den er isoleret/dobbeltvæg, har jeg ingen idé om. Men det er den jo så nok.

Med hensyn til at trække fandt jeg jo ud af på et tidspunkt, at skorstenen ikke var høj nok. Dvs. den rager ikke op over rygningen på taget. Hvis blæsten kom fra den rigtige retning hen over taget og skorstenen, blev der skabt så stort et undertryk, at luften blev suget ud af ovnen. Selvfølgelig med det resultat, at ilden døde.

Som jeg forstod på skorstensfejeren, der opdagede det, så er det også generelt et problem i forhold til at få god træk i ovnen.

1 Synes om

@FinnFrode er det snehvide du bruger til din avatar?

Jo, Peter - det er da Prinsessen :hjerte: spejlvendt i egen høje person. :slight_smile:


Snehvide, 05.11.2008

14 Synes om

Skynd dig at stille et fad under og brug vandet til noget nyttigt … det handler om at spare der hvor man kan, i disse tider!
Selv tak

5 Synes om

… og nu får jeg meddelelser i min e-boks, om godkendelse af ansøgningen … for hver enkel dato … 11 i alt

7 Synes om

@FinnFrode dejligt billede. Jeg sad igår og så en del af dine YouTube videoer, og kunne ikke lade være at smile. Bastian på udstilling og morgenbordet var fantastiske :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Jeg har et fad stående :blush:

Heldigvis er det nu holdt op med at dryppe. Lyden var ved at drive mig til vanvid. Ejendomsmesteren har bestilt en VVS’er til at tjekke inddækninger ved skorstenen.

2 Synes om

Folk/institutioner der ignorer mig lige nu … :venter:
Min bank
Bilforhandleren
Min søn

Ps. Jeg forventer ingen reaktioner på denne post :cool:

7 Synes om

Nå…så kan Ditte rulle rundt og gøre vejene usikre i 2 år igen …

6 Synes om