Novembers tanker

kravler rundt på en stige der står på en trappe. Det er noget der udfordrer mit normale bevægelsesmønster.

Alternativ er at bede om hjælp eller værst af alt bede en prof. lave det… Mulle tåler bare ikke så godt dagslys…

Jeg er sikker på at der er et par firbenede som gerne vil hjælpe :wink:

De lå på trappen og var meget godt underholdt - så ja en form for hjælp ydede de da.

Men hylde er oppe, lampe lyser og blomsten hænger fint og pynter.

Jeg klarede det !

3 Synes om

Heureka!

Nu er der fordre af til nat, godnat og sov godt :godnat:

Det havde vi aldrig set før og jeg ærgrer mig at jeg ikke fik taget et foto…
I morges skulle vi tidligt af sted til julemarked.
Vi skulle have Clara og Gusse med.
På vejen ud til dem(de bor ude på landet)
På en mark nær dem er der en stor flok svaner som har slået sig ned…helt almindeligt her…
Men mellem alle svanerne ser vi en sort svane…jo en rigtig sort svane…
Ja og så er det jeg ærgrer mig at vi ikke lige stoppede og tog det foto…
Da vi skal hjem igen tænker jeg at svanerne nok er der på marken endnu og så skal jeg have det foto…
Jo, svanerne er der stadig…men ikke den sorte :neutral_face:

Øv…ville de andre ikke have den der…og hvorfor var den der mellem de andre…nu skal jeg forbi den mark de næste par dage…j

2 Synes om

De har vist billeder af den på DOF’s FB side tidligere :slight_smile: Ret spøjst

1 Synes om

Det ville jeg gerne se :slight_smile:
Ja, det var virkeligt sjovt at se…maaaange hvide svaner og så den helt sorte mellem dem…
Hvorfor stoppede vi dog ikke lige og fik taget det foto…øv…

1 Synes om

Jeg tjekkede lige DOF’s side, men kunne ikke finde den. Det ser dog ud til, der er en del loalforeninger med sider også.

Det er denne jeg mener (den er dog vist privat initiativ) Redirecting...

Jeg ved ikke om det er samme sorte svane selvfølgelig, men her er et billede

3 Synes om

indført fra Australien som prydfugl …invasiv art - dog uden regulering pt

Det lader ikke til, at den ligefrem er i færd med at fortrænge knopsvanene. Er den så stadig invasiv - eller bare “ikke hjemmehørende”? @Eva_K

Især ikke fordi det er sangsvaner på billedet :hoho: Den er ikke hjemmehørende, men har ikke set den listet som invasiv :smil:

Eidt: Kan se den er vokset noget i antal de senere år, og nu er på listen over dyr der kan søges tilladelse om at regulere :slight_smile:

1 Synes om

Haha, det troede jeg ellers lige, jeg havde tjekket. At det var knopsvaner :grin:

Så er der siddemøbler i stuen igen … :ok:

18 Synes om

Så kommer jeg snart på besøg :wink:

2 Synes om

I dag kom Rhys hen og lod Birk ae* sig :wehuu:

*) Ae på Birksk: klappe på katten, gerne med et bestemt højt hyl til. Men han hiver kun i mors hår allerede, og kopierer os, når vi siger ae ae.

15 Synes om

Comflex - dem der skal lave fibernet her i byen - har holdt i tomgang under mit soveværelsesvindue i over en time …
:godmorgen:

2 Synes om

Og dér skal den blive holdende fremover, så du kan være koblet på den digitale motorvej. Har du ikke fået det at vide? :wink:

3 Synes om

Nej, det kunne de godt have advaret om i tide … for så kunne jeg have nået at flytte min bil fra indkørslen, hvor den nu er spærret inde :venter:

3 Synes om