Novembers tanker

Man skal ikke risikere noget :hoho:

Jeg lavede en sandkasse til mine i det ene hjørne af haven da jeg boede alene. Den var helt og aldeles uimodståelig :slight_smile:

2 Synes om

Jeg lavede en sandkasse til Bertil ude på min terrasse. Ikke én eneste gang brugte han den…

1 Synes om

Vi har en sandkasse i hver løbegård alle indtaget en bruges flittig her, det spare godt på det dyre grus :grinning::grinning:

1 Synes om

Mine bruger flittigt bedene til både nr. 1 og 2. Passer mig fint så holder gruset det længere.

2 Synes om

Næh, men han kan få skrabet nogle pæne huller - ligesom Gisle gør her :thumbdown:

1 Synes om

nå…men…klejneopskriften er fundet frem …overvejer om der er energi nok…den står på en bradepande pizza i dag, såååååå …og så skulle det jo have været and i morgen, men det havde jeg glemt da jeg tog kød op…alzheimer knapt så light …

2 Synes om

Efter 2,5 år uden, har jeg endelig bestilt et nyt gulv til loft kradsetræ til kattene, så nu er det bare at vente på det kommer frem :blush:

I den gamle lejlighed var der gode muligheder for Mille, for at ligge og holde med tingene lidt ovenfra og det mangler hun vist lidt, så nu bliver hun forhåbentlig glad :kryds:

7 Synes om

Det er bare en dejlig dag :sunflower: Nogle gange er det bare en masse små ting der gør en varm indeni :slight_smile:

9 Synes om

Jeg fryser :fryser:

Jeg har frosset hele natten. Der er alligevel ikke meget varme i sådan nogle vattæpper, når vi når ned i nærheden af frysepunktet (udenfor). Ikke engang selv om jeg har 3 af dem på. Jeg lukkede endda op for varmen i går aftes, men jeg havde ikke briller på, så jeg kunne ikke rigtig se, hvad jeg fik stillet termostaten på. Ikke nok!

Så her til morgen overvejede jeg, om jeg måske - efter mange, lange år - kunne forsøge at tage dynen i anvendelse igen. Lige indtil Chili tissede i risten ude på badeværelset. Jeg ved ikke, om det er forsøget værd …

Jeg måtte også skrue op for varmen i soveværelset i går. (Væk mig, når det bliver forår :godnat:)

Tisser Chili på dynen, når du ligger i sengen? Hvis ikke, kan du så ikke bare fjerne den, når du står op? :slight_smile: (smide den i et skab eller hænge den over døren, hvis den skal have luft)

Du må få dig et par maine coon. Jeg har kun sommerdyne på og ligger med åben dør - men har så op til 3 maine coon varmedunke til at fylde op på og omkring mig. De er fine erstatninger for dyner :wink:

Men al joke aside så er dynepisserkatte så bare ikke til at holde ud. Jeg ville simpelthen tage konsekvensen og holde døren til soveværelse 100% lukket. Ærgerligt at dine pelsbørn ikke kan sove hos dig, men for mig ville komforten i at kunne holde varmen om natten trods alt rangere højere. (Tro mig kattene går ikke i stykker ved at blive forvist fra soveværelset :wink: )

Det har jeg i hvert fald ikke oplevet, at hun gør. Så det måske værd at prøve.

Det har de nu så tit været der, hvor jeg boede før, men der havde jeg to lukkede døre imellem os. Det kan jeg ikke have her. Og hvis jeg så glemmer at lukke døren en enkelt gang, er det jo nok, hvis hun ellers stadig har den trang. Jeg er bange for, det ville stille for store krav til min hårdt prøvede hukommelse, hvis jeg skulle huske at lukke døren altid :slight_smile:

Det kunne jo nemt løses med en automatisk dørlukker, den behøves ikke nødvendigvis koste alverden i et byggemarked.

Der findes løsninger til det mest :wink:

Jeg vil nu godt se den automatisk dørlukker, der er så hurtigt, at en kat ikke kan nå at smutte ind :hoho: Men ja, der er sikkert løsninger, men så ender løsningerne bare med at blive så indviklede, at det nok er lidt nemmer at tage brillerne på, når jeg skal stille på varmen :joy:

2 Synes om

Kan huskeren klare at lægge et sengetæppe på? For så kunne du evt. købe en “plastik dug” og smide på? Sådan et tykt et i totalt plastik voksdug-typen? :slight_smile:

1 Synes om

Det tænkte jeg faktisk også - og så ville jeg formentlig rende og åbne døren i tide og utide, for at være sikker på, at katten ikke var blevet lukket inde i soveværelset ved en fejl… :sunglasses: :wink:

3 Synes om

Faldt lige tilfældigt over dette PhD-projekt. Man kan da håbe, at der kan skabe mere opmærksomhed om kattes status og velfærd :slight_smile: Projekt 'Vildkat' – Københavns Universitet

1 Synes om

Fordelen ved at arbejde på et dyreinternat er at man - helt legalt - kan tage en blunder på 3 kvarter sammen med en hundehvalp, der er ked af det…
Nøj, det var hyggeligt. Og hunden trængte til den slapper.

17 Synes om

Nogle mandage er bare ræddi slemme at komme igennem! I dag er én af dem :knotten:

3 Synes om