Ny admin på Katteindhegning.dk

Det er mig en stor glæde at kunne meddele, at hjemmesiden Katteindhegning.dk fra i dag har fået ny ejer og administrator - nemlig Birgit Holme også kendt som HolmeInc på Kattegale. Tag vel imod hende og støt med links til indhegninger, I kender til.

Katteindhegning.dk bliver brugt af mange, men er desværre ikke opdateret. Jeg har i nogen tid overvejet, hvordan den kunne overleve - og så meldte Birgit sig på banen med et tilbud om at hjælpe med at opdatere. Nu har jeg det sådan, at man aldrig skal holde på de ting man holder af “bare fordi”, så jeg gav hende et hurtigt tilbud om at overtage mit hjertebarn. Og heldigvis sagde hun ja…

Jeg ønsker god vind fremover, så endnu flere katte kan få et trygt og sikkert udeliv i en løbegård eller en indhegnet have. Hver eneste indhegning redder katte. :thumbup:

30 Synes om

Det lyder godt - det er en vigtig side, så jeg er glad for at dens overlevelse er sikret. TAK for initiativet Finn, du har i hvert fald gjort mig klogere og inspireret mig til at give Sigga et trygt udeliv. Og tak til dig, Birgit, for at tage stafetten. :blush:

4 Synes om

Gode nyheder :smiley:
Godt siden består :slight_smile: Når lige min have når lidt længere, skal indhegningen herhjemme jo også opdateres derinde :stuck_out_tongue:

3 Synes om

Tak @FinnFrode for at vise mig tilliden til at holde liv i den, i min forståelse, meget vigtige side.

Jeg skal gøre alt hvad jeg kan for at holde den i live og ikke mindst udbygge den.

I første omgang får jeg alle links gennemgået så der ikke er nogen døde - der er ikke noget mere dræbende for en side end hvis der er døde links.

Når det så er gjort, så skal den udbygges. Alle ideer, store som små, tages imod med kyshånd. Så har du en ide skriv endelig til mig enten her i tråden eller til min mail på [email protected]

Jeg er ejer af domænet, men siden er ALLE kattefolks og den skal være med til at bringe det gode budskab videre, således vi kan få sikre forhold for endnu flere katte.

Tænker at oversætte den til engelsk, således der er både en dansk og en engelsk version - mon ikke også der er katte ud i verdenen som trænger til en mere sikker pote at færdes på.

Hvad kunne et godt og fængende domæne til den engelske version være?

mvh Birgit

14 Synes om

:ok:

Det er altid problemet med den slags private initiativer - at de risikerer at forsvinde, når ejeren ikke længere har lyst, tid eller mulighed for at holde dem i live. Så det er godt, at det ikke sker foreløbig :slight_smile:

4 Synes om

Der er en “andet” på siden, som dette høre/kunne høre ind under, men ellers så jeg gerne at det havde et punkt for sig selv i menuen: vinduer. Mange med indekatte har som jeg, valgt en løsning for deres vinduer så man kan lufte ud, uden at frygte katte stikker af eller falder ud af vinduet.

Stort tak til @FinnFrode for at oprette siden og køre den i mange år, og stort tak til @HolmeInc for at køre den videre. :tak: Jeg linker ofte til den side, og synes den er rigtig god at have, til selv at få ideer, og til at hjælpe andre på vej til at give deres katte et sikkert liv. :hjerte:

11 Synes om

Og nogle gange poster du samtidig med mig :grin:

Og den side er god at få ideer af, og jeg ved at linket til min hjemmeside ikke virker - tør ikke have sådan en hjemmeside så længe jeg er på kontanthjælp ( kigali)

4 Synes om

Det lyder godt, at siden lever videre :ok: Og tak for dit arbejde med at etablere og drive den hidtil FF :hjerte:

Jeg har sidst henvist til siden for en uges tid siden. Jeg gravede blomsterbed ude i haven og en mand på gåtur var nysgerrig på hegnet. Han regnede selv ud, at det var til kat, og han spurgte til det, fordi hans datter i KBH netop har fået en siameser. Jeg foreslog ham også at kigge på de løsninger, der er på Katteindhegning.dk. Så siden er vigtig i formidlingen omkring kattesikring af haver :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Fantastisk nyhed, det er en genial side at linke til når andre spørger til indhegning.

Tusind tak @FinnFrode fordi du har lavet siden og kørt den så længesiden og til @HolmeInc for at køre den videre
som de andre kan jeg også kun sige den er så vigtig og god at linke til :slight_smile:

2 Synes om

super ide!! Det skal da helt klart med, falder klart ind under det generelle tema.

Du må meget gerne sende alt det du har undersøgt, så vidt jeg husker har du lavet en fin vinduesløsning med nogle sidde puder etc.

2 Synes om

Vil i have voliere på en terarase med eller kun indhegnede haver

2 Synes om

Alt og alle slags løsninger som kan holde katten på egen matrikel eller som kan sikre indekatte som liiige skal have et netvindue for lidt vind i næsen.

Så klart også volierer og meget gerne detaljeret beskrevet med masser af billeder så det er nemt for andre at blive inspireret og kunne lave noget lignende. Om billeder ligger på egen www eller her på KG er lige meget.

Jeg ønsker ikke at linke til FB, gider ikke risikere rodet med ophavsret etc.

4 Synes om

Hvis I nogensinde mangler lidt hjælp til det grafiske, så kan det være at jeg kan hjælpe. Skriv endelig :cat::smile: Vi har også benyttet siden med stor fornøjelse.

4 Synes om

Hvor godt :grinning:
Vi har denne løsning. Den er købt færdig på omlet.dk
Den må gerne komme med på hjemmesiden hvis det er :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Det er da fint med sådanne “købe løsninger” der skal være noget for alle, både DIY og dem som ikke kan eller vil selv.

Kan du ikke listes til at lave en særskilt tråd med den her på KG, så kan jeg linke direkte til den. Du må meget gerne skrive lidt detaljer om hvor meget den har kostet, om den holder til blæsevejr etc. også meget gerne nogle flere billeder :slight_smile:

3 Synes om

Det gør jeg gerne :+1: Det er en nem løsning hvis man som jeg ikke er den store handy woman :wink:

3 Synes om

Du kan jo evt. også gøre det på din fine nye hjemmeside? :smil:

Ja da :+1:

Var lige inde og tjekket linket til vores hjemmeside, da den har været inaktiv, men den er stadig aktiv :grin:
Vi fik lavet første løbegård i 2007 og har siden udvidet og lavet ændringer, og disse kan stadig ses nederst på siden.

1 Synes om

Hov havde ikke set du havde skrevet. Du husker godt, jeg har så ikke undersøgt noget, men fået ideer selv og fået andre til at udføre dem. Jeg burde have billeder af det på min gamle harddisk, prøver om jeg ikke kan finde dem frem og lave en tråd som man kan linke til på hjemmesiden, da jeg ikke har dem liggende online. :slight_smile:

1 Synes om