[QUOTE=DK Sugieh;1143996]Når I fotohajer tager billeder, gør I det så alene eller har I en hjælper?
Jeg synes det er ganske umuligt at fotografere mine alene… det bliver typisk til sove-billeder eller super close-up af snuder :)[/QUOTE]
Nu ved jeg ikke om jeg er blandt dem, der kan kalde sig fotohaj; men er i hvert fald fotonørd
Jeg gør det alene, hvilket også resulterer i en masse der ikke dur til noget som helst.
Jeg tager rigtig mange billeder, mit nye (brugte) proff kamera, som jeg købte i slutningen af marts 2013 har jeg allerede skudt omkring 8000 billeder med
Jeg har et andet kamera, som jeg bruger til rejser og den slags (er ikke helt så tungt), det har jeg vel taget 2-3000 med i løbet af 2013, så der ryger nogen igennem systemet.
Det er da helt i orden Ja det ved jeg udmærket godt - vi har ikke så meget plads, der hvor jeg har baggrunden (som er et sort lagen, det er også for tyndt, der kommer lys igennem). Eller også er det ikke helt så gennemtænkt.
Det er et meget simpelt system, en brugt gardin-stang i loftet det lægges over og et par sikkerhedsnåle i, så det ikke falder ned.
Gardin-stangen kan måske rykkes lidt tilbage, men det er på første sal med et stykke skrå-loft…
Og så er hønisserne ikke altid helt samarbejds-villige … jeg skal være glad, hvis de holder sig indenfor baggrundens bredde :høhø:
Du skal være velkommen her en dag, hvis du vil prøve at fotografere (mini) leopareder
:)[/QUOTE]
Ja er pladsen ikke til det, så er det bestemt ikke nemt. Men jeg kan lige se dem for mig på helt sort baggrund og dem glæde det hele op.
Synes du ikke det er et værre hyr med stof? Jeg husker i starten da jeg brugte stof, åh jeg blev gråhåret. G
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve at tage af de smukke bengaler. Måske jeg tager dig på ordet en dag…
[QUOTE=DK Sugieh;1143996]Når I fotohajer tager billeder, gør I det så alene eller har I en hjælper?
Jeg synes det er ganske umuligt at fotografere mine alene… det bliver typisk til sove-billeder eller super close-up af snuder :)[/QUOTE]
Jeg er alene når jeg tager billeder af mine. - Nu er det jo ikke de mest aktive, lige ud over Kalypso. Men de er vidst også i skarp træning alle sammen.
Og så gør jeg gavn af klikkertræningen. Især med Amidale. Hun kender “plads” og øjne. Så hun kan være rigtig nem at få op på diverse ting og til at kigge direkte på mig.
[QUOTE=Kimilla;1144008]Ja er pladsen ikke til det, så er det bestemt ikke nemt. Men jeg kan lige se dem for mig på helt sort baggrund og dem glæde det hele op.
Synes du ikke det er et værre hyr med stof? Jeg husker i starten da jeg brugte stof, åh jeg blev gråhåret. G
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve at tage af de smukke bengaler. Måske jeg tager dig på ordet en dag…
Jeg er alene når jeg tager billeder af mine. - Nu er det jo ikke de mest aktive, lige ud over Kalypso. Men de er vidst også i skarp træning alle sammen.
Og så gør jeg gavn af klikkertræningen. Især med Amidale. Hun kender “plads” og øjne. Så hun kan være rigtig nem at få op på diverse ting og til at kigge direkte på mig. :)[/QUOTE]
Almindelige lagener er OK, men altså når Chayton står på bagsiden og kan se der sker noget på forsiden … så er det pludseligt en stor knude.
Jeg har overvejet papir, men så skal jeg også ha’ et stativ at sætte det op med… tænker også om det ikke går i stykker/bliver ridset, når de farer rundt på det ?
Du skal være så velkommen, hvis du kommer med toget skal jeg selvfølgelig nok hente og bringe fra/til stationen.
[QUOTE=danpia;1144014]Almindelige lagener er OK, men altså når Chayton står på bagsiden og kan se der sker noget på forsiden … så er det pludseligt en stor knude.
Jeg har overvejet papir, men så skal jeg også ha’ et stativ at sætte det op med… tænker også om det ikke går i stykker/bliver ridset, når de farer rundt på det ?
Du skal være så velkommen, hvis du kommer med toget skal jeg selvfølgelig nok hente og bringe fra/til stationen.
:-)[/QUOTE]
Spørger du mig er papir baggrund din bedste ven! Ingen tvivl om det. - Jo det bliver ødelagt med tiden, men det holder faktisk rigtigt godt.
Jeg skal ud og købe ny hvid baggrund i næste uge, den jeg har nu har holdt 2 eller er det 3 år. Både til brug af katte og ilder. Og primært kun lavet afklip pga. af pletter.
Men ja, det kræver stativ.
[QUOTE=DK Sugieh;1144032] Tak
Så kan jeg godt se at jeg ikke skal pyldre over at der ud af godt 160 billeder blev 2 NOGENLUNDE billeder :D[/QUOTE]
Et godt tip (synes jeg selv) er:
Tag flere billeder med forskellige indstillinger og kig så efterfølgende på dem og se hvad der er bedst i den belysning du har taget dem under.
Stil på ISO, Blænde, tid og hvis du kan det, farve-‘skema’.
Det synes jeg man lærer sit kamera at kende af.
Sørg for at have rigtig godt lys, både aht autofokus (som jeg går ud fra du osse bruger) og aht kvaliteten på billederne.
Lav ISO (ikke kornet), hurtig lukkertid (skarphed) og højt blændetal (dybde-skarphed) giver bedst kvalitet, men kræver lys.
Skyd i RAW, der er mange flere og meget bedre muligheder for at redde et raw-foto end et jpeg (især når det er over eller underbelyst)
Jeg har mulighed for at over og under eksponere på det store (og måske også på det andet …), kan du det, så prøv fx at sætte EV lidt ned i stærk sol (kan også gøres på raw billedet)
- Hehe du kommer bare fordi hvis du vil nuller et par bimser
[QUOTE=HeroldDesign;1144178]Det er IKKE pænt gjort Vi er altså nogen stykker herinde der lider svært af Bimstinenser! Kan man ik melde sådan noget spam til admin.?
De er skønne dine bimser især den blå fyr:D[/QUOTE]
[QUOTE=danpia;1144014]Almindelige lagener er OK, men altså når Chayton står på bagsiden og kan se der sker noget på forsiden … så er det pludseligt en stor knude.
[/QUOTE]
Et billigt alternativ der kunne være en mulighed at prøve først er nervøs velour - med bagsiden fremad vel at mærke. Forsiden er for blank og der sker for meget i stoffet, men bagsiden er der pæn ro på. Det kræver muligvis noget efterredigering, men det synes jeg også lagner gør, af en eller anden grund får man dem aldrig strøget lige inden brug
Det er vist meget heldigt, at du bor helt oppe nord for Klisterkanalen, jeg tør slet ikke tænke på, hvordan jeg ville have det efter at have nulret med dine charmetrolde Det kan godt være du ville skulle tælle dem et par gange efter jeg var taget hjem igen, for at sikre dig, at der ikke var en der besluttede sig for at tage med mig hjem :høhø:
kender det alt for godt… De er bare slet ikke til at stå for og trods mine egne misser er jeg også altid
lige fristet til at nuppe én ekstra med hjem til flokken man får aldrig nok af dem…
Percy så ellers lige frem til en omgang nus af endnu en slave
Gid jeg havde råd til et besøg af en fotograf til mine missedyr, for de billeder jeg tager, er altid af sovende katte, rygge, nakker, haler, gulvet, lidt af en drillepind i bevægelse eller andre kedelige ting
Øvelse gør mester det tog mig laaaang tid før jeg overhoved kunne fange
ok billeder af mine katte - de vil jo ikke samarbejde de bæster :surrender1: det tager
tid at knække koden.
Så ned på maven og igang med at skyde en masse billeder så kommer det
Vil glæde mig til at se nogle af dine forsøg du har jo også nogle utrolig lækker misser
så mon ikke der kommer nogle vidunderlige billeder