Ja, ja… ud til højre… endnu engang
Og så afsted til RC…
Ja, ja… ud til højre… endnu engang
Og så afsted til RC…
Lille Buster pev højere og højere - kaldte efter hjælp.
Han sad på et trappetrin op til førstesalen (hvor jeg er nu) og kunne hverken komme op eller ned, for på trinene over og under ham lå to katte i fuld længde og gloede på ham.
De er altså ikke lige søde altid, kattene
[QUOTE=Ann K;1124459]Kors, hvor HAR jeg meget ragelse at slæbe med på udstilling!!!
Det bliver meget spændende at se om badekarsstativet kan være i Trunte i morgen…
Tro jeg smutter op i RC og ser om jeg kan finde en lille taske til petdryeren, så er den pakket og fylder ikke helt så meget som nu, hvor den er i en temmelig ramponeret pakkasse…[/QUOTE]
Man beskæftiger sig for meget med kat(tefoder) når man omgående identificerer RC som Royal Canin :høhø: Og først efter intens spekuleren kommer frem til - Rødovre Centrum/Center/hva-det-nu-hedder…
[QUOTE=Mega;1124485]Lille Buster pev højere og højere - kaldte efter hjælp.
Han sad på et trappetrin op til førstesalen (hvor jeg er nu) og kunne hverken komme op eller ned, for på trinene over og under ham lå to katte i fuld længde og gloede på ham.
De er altså ikke lige søde altid, kattene :-([/QUOTE]
Nårh!
.oO( Vor herre til dromedar! )Oo.
Har efterhånden set utallige gange i tråde herinde, at nye brugere rådes til at ‘snippe’ deres kat.
Men…ved de uerfarne katteejere, hvad dét betyder…? Jeg tror det ikke.
Hvorfor ikke bare skrive neutraliseret i stedet? :?
.oO Så blev informationsmødet om ansættelse som instruktor overstået.
Skal undervise to hold fra uge 40-46 og 3-5.
Og lønnen… lad mig bare sige
Det er simpelthen det fedeste studiejob eveer - især for mig… fordi det er SÅ pointet hen mod hvad jeg vil senere hen, så jeg kommer til at have det her som et fast studiejob resten af tiden tror jeg.
[QUOTE=Mega;1124485]Lille Buster pev højere og højere - kaldte efter hjælp.
De er altså ikke lige søde altid, kattene :-([/QUOTE]
Godt nok har vi ingen trapper, men Thane laver jævnligt noget lignende med Nanna… pladask ned på dørtrinnet mellem stue og køkken - så er Nanna nemlig effektivt udelukket fra stuen og er nødt til at lægge sig og putte med ham
(Dise hoppede altid bare over ham - må have været meget frustrerende )
ralle Jeg har lige støvsuget i 2½ time! & jeg bryder mig virkelig ikke om at støvsuge! Men får besøg i morgen, hvor kattehår er en absolut uønsket ting, så det hele fik lige udvidet normalt seriøst god omgang. Gulve & alle flader der ikke er proppet med ting, som fx min rumdeler fyldt med bøger, tegneserie o.s.v. Kors jeg er død nu & jeg mangler stadig at trimme hår & et bad. :surrender1:
Imorgen står den på rengøring, rengøring og rengøring. Skal have huset klar til 1 års fødselsdag for Paddy Waddy på lørdag som fejres her. Der kommer 24 gæster. Grunden til at den skal fejres her er vores gave. Et stor gyngestativ i træ med to gynger og rutchebane som er sat op
[QUOTE=Diana F;1124509]Har efterhånden set utallige gange i tråde herinde, at nye brugere rådes til at ‘snippe’ deres kat.
Men…ved de uerfarne katteejere, hvad dét betyder…? Jeg tror det ikke.
Hvorfor ikke bare skrive neutraliseret i stedet? :?[/QUOTE]
Det tror jeg heller ikke nødvendigvis, folk ved, hvad betyder. Så hellere kastreret og steriliseret (og jeg ved godt, at både hankatte og hunkatte teknisk set kan blive begge dele).
Så skal I se mig i hovedet når jeg møder folk som ikke aner hvad det betyder. Og det gælder alle udtryksformer for neutralisering, kastration, sterilisation, snipning, klip-klip. At skulle forklare et sødt ældre ægtepar at de ikke skal købe foder til neutraliserede hunde til deres intakte hunde, og de bare spørger undrende “Neutraliserede? Hvad er det?”
Julia: “øh… Når man kastrerer eller steriliserer, kirugisk fjerner kønsdriften hos både hanner og tæver, øhh… Klip-klip med fingerne visuelt forestillende en saks… Forstår i?”
[QUOTE=Barky;1124619]Så skal I se mig i hovedet når jeg møder folk som ikke aner hvad det betyder. Og det gælder alle udtryksformer for neutralisering, kastration, sterilisation, snipning, klip-klip. At skulle forklare et sødt ældre ægtepar at de ikke skal købe foder til neutraliserede hunde til deres intakte hunde, og de bare spørger undrende “Neutraliserede? Hvad er det?”
Julia: “øh… Når man kastrerer eller steriliserer, kirugisk fjerner kønsdriften hos både hanner og tæver, øhh… Klip-klip med fingerne visuelt forestillende en saks… Forstår i?”[/QUOTE]
Eller som min veninde spurgte: Hedder det ikke at pacificere hankatte :?
Nej, men først pacificerer vi dem og siden klipper vi bollerne af dem
.oO(betyder det mon uheld for en sort kat, hvis en kvinde kommer trampende op ad en trappe fredag d. 13 :?)
.oO(udfra Bøllens udtryk lige før, skulle man tro det :høhø:)
Bruger selv RC Fit 32, og jeg kvier mig lidt ved at indrømme, at jeg faktisk aldrig har tænkt over, at RC Sterilised var til neutraliserede katte. Har altid troet, at det nok havde noget med fremstillingsmetoden at gøre, så det var ekstra “rent”…
Royal Canin har jo ikke noget, der hedder “RC Castrated”, vel?
[QUOTE=FinnFrode;1124721]Bruger selv RC Fit 32, og jeg kvier mig lidt ved at indrømme, at jeg faktisk aldrig har tænkt over, at RC Sterilised var til neutraliserede katte. Har altid troet, at det nok havde noget med fremstillingsmetoden at gøre, så det var ekstra “rent”…
Royal Canin har jo ikke noget, der hedder “RC Castrated”, vel? :p[/QUOTE]
Måske bruger man sterilised på engelsk på samme måde, som vi bruger neutraliseret
Som sagt har begreberne kastreret og steriliseret ikke som sådan noget med køn at gøre, men med den procedure, der bliver anvendt. Sådan bliver ordene måske anvendt på engelsk? Jeg ved det ikke, for de kønsbestemte ord er jo normalt neutered og spayed.
.oO(Så blev naboens kat kørt ihjel lige ude foran vores hus for 5 min. siden
Manden som kørte den ned lagde den ind på fortorvet…missen var ikke død endnu og vi fik fat i naboen og skulle til at ringe efter falck…men mis nåede at dø inden…jeg fatter ikke at folk tør lade dem frit på sådan et sted som vi bor…byens mest trafikkerede vej :()
Hvor er tråden i diverse hvor jeg sælger 6 flasker vin…jeg kan ikke finde den
[QUOTE=Coon Danica;1124734].oO(Så blev naboens kat kørt ihjel lige ude foran vores hus for 5 min. siden
Manden som kørte den ned lagde den ind på fortorvet…missen var ikke død endnu og vi fik fat i naboen og skulle til at ringe efter falck…men mis nåede at dø inden…jeg fatter ikke at folk tør lade dem frit på sådan et sted som vi bor…byens mest trafikkerede vej :()[/QUOTE]
Stakkels lille mis godt vores er i sikkerhed Lisbeth.
Så enig.
Der kom flere folk til og jeg sagde at jeg ikke forstod at folk ikke hegnede deres katte inde (ikke mens naboen hørte det, hun var nok ked af det i forvejen)…svaret var at det kunne man da ikke…det ville da være synd…