.o(Majs tanker)

Ikke helt prop, men den anvendes til at sætte propperne i flaskerne med - kan bare ikke huske hvad sådan en fætter hedder på dansk… :thinking:

3 Synes om

Helt præcist så er det et værktøj til at sætte propper i flasker.

2 Synes om

Tak @DorteH og tak @Andreas nu giver faconen helt mening. Ja tro aldrig jeg kommer til og lave vin, men den er lidt sjov, syndes jeg især når jeg præcis nu, ved hvad det er

Med venlig hilsen

1 Synes om

Lidt sen reaktion på dem, når jeg først reagerer efter de er rejst … men ellers et godt bud :sunglasses:

1 Synes om

Artikel i Bolius fra 2020 :roll_eyes:

“- Har man en hunkat, bør den også få lov til at prøve at få killinger. Men det er altid vigtigt, at man så sørger for at have en plan for, hvad man gør med killingerne, lyder det fra Katrine Friholm.”

1 Synes om

Gad vide hvem Katrine Friholm er? I hvert fald er hun ikke alt for klog :confused: Man kan planlægge nok så meget, men man aner jo aldrig hvor mange killinger der kommer… Oh well, nogle mennesker er simpelthen spild af DNA!
VH
Susanne

7 Synes om

Jeg skal underholde Emma i dagtimerne i morgen, i Jelling - Vejle området … nogen idéer til noget sjovt for en 4-årig?

Åbenbart biolog i Zoo - og den her sætter måske også udtalelsen lidt i perspektiv: “I Zoo går vi meget op i, at dyr skal have lov til at udleve deres naturlige adfærd”… :sunglasses: :see_no_evil:

3 Synes om

Ja, de har jo et andet forhold til det - de løveunger der ikke er plads til, kan man jo altid bare aflive, når de bliver for store og for mange til at blive i zoo og der ikke er plads andre steder, og de i øvrigt er færdige med at underholde publikum… Om det så er naturligt kan vi snakke rigtigt længe om, men jeg tænker ikke vi bliver enige med hende lige der :slem:
VH
Susanne

5 Synes om

Har du mulighed for at skrive en klage til Bolius?

Det er jo selvfølgelig også en slags plan - og nej, tænker nok også, det er en af de kampe der er tabt på forhånd… :smirk:

Mon ikke det også vil lande i kategorien “tabte kampe” - om ikke andet, så fordi artiklen er 3 år gammel?

5 Synes om

Fødselsdagsbarnet lige inden afgang til Epos på Als :smiley:

Hun har husket hendes haj.

Og har en af min aloe vera plantes babyer med til en af de andre deltagere :smiley:

8 Synes om

Har i dag kun lavet små ting, især hvis man ser på det, kan ikke ses jeg har lavet noget, som i intet.
Men gik igang med det kl 6:30 i dag, kun afbrudt af telefon opkald med besked og ringet til anden om beskeden. Men gået igennem gamle papir, bøger, ting fra bank, og ligende. Sådan små ting, som ting som har minder på en eller anden måde, ting jeg har fået og ved ikke helt hvad jeg skulle da jeg fik det. Men 6 kasser er reduceret til 1 1/2 kasse. Men kun kasser af halv størrelse.

En del forsikringens papir, haft ringet til dem, og fået slået noget sammen og rykket rundt på andet. Det tager jo også tid,
Også haft fat i banken en par gange med noget papir.

Havde fat i en fra en bestyrelse, da jeg havde noget, fra ting der har været afholdt i foreningen, hvor jeg havde nogle billeder og beskrivelse.
Og det ville de gerne have.

Ved godt små opkald/ beskeder, men det går jo snart 5 min.
Der står en stak bøger på bryggers bordet, som jeg ikke helt har besluttet om de skal ud eller i kassen.

Fået alt papir der kunne gå til genbrug der i, resten er helt ødelagt. Det har jeg det bedst med. En masse ting skildt af, og i de forskellige kasser til de rigtige affald kasser.
Så blev det aftensmad tid, samt gulv vask, vaske tøj ind, og hvad der ellers er

Mangler lidt cirka 20 min, men nu er det fyraften, kan ikke mere

Med venlig hilsen

3 Synes om

Jeg glæder mig til Lars bliver 50 :grin: Selvom der er lidt længe til.
Jeg har nemlig været ved at sortere billeder på min telefon. Indtil nu har jeg i runde tal 250 fotos og et par håndfulde videoer, der bekræfter, at han absolut ikke er til kat :joy:


Det her er et af favoritterne :heart:

21 Synes om

Jeg arbejder jo kun to dage om ugen, og de vagter ligger lidt som vinden blæser. Derfor er jeg afhængig af at skrive dem i min kalender, for at kunne holde styr på hvornår jeg skal på arbejde.

Det har jeg i tidernes morgen lavet let, ved at oprette to ugentlig aftaler der hedder “arbejde” og så gentage dem uendeligt, og så rykker jeg dem til de korrekte dage efterhånden som skemaerne frigives.

Jeg er så fornyligt begyndt at møde ind 8.30 i stedet for 9, og det synes jeg aftalerne i kalenderen skulle afspejle. Så rettede begge aftaler i en foregående uge, og lod det gælde for “denne og alle efterfølgende aftaler”. Havde så bare liiiige glemt at det ikke alene rettede tidspunktet, men også ugedagen.

Så da jeg sad med min kaffe her 8.45, fik jeg lidt af et chok da jeg lige kiggede på min telefon og så kalenderen på startsiden, og så “Lørdag 27/5: Arbejde 8.30” :dizzy_face:
Måtte lynhurtigt tænke: “Men jeg har da allerede været på arbejde to gange denne uge, har jeg ikke!?” - og så ind og tjekke vores online skema. Jojo, pyyyhaa. Jeg har været på arbejde to gange denne uge, og skal ikke på arbejde igen før onsdag.

Og så måtte jeg ellers i gang med at rykke 13 ugers vagter. Flot, Tea! :joy:

9 Synes om

Bolius poster jo ikke nyheder, men artikler til brug fremover, og den er stadig tilgængelig. Det må komme an på en prøve, om det er en “tabt kamp”, og nu har jeg gjort forsøget.

8 Synes om

10 Synes om

Åååh nej, min opvasker (min bedste ven!) er utæt! Jeg kan slet ikke overskue det. :slightly_frowning_face:

Jeg tror jeg fiksede min opvasker, uden egentlig at fikse den.

Stoppede den, tømte den for vand - og gik ind på sofaen og trak vejret helt ned i maven flere gange.
Gik så ud til den igen og gennemgik lågen og gummilisten, men fandt ingen fejl eller noget underligt.

Men har så lige nu kørt en times program skyl og tør på den, uden læk. :thumbup:

Så ved sørme ikke hvad der skete… Men kommer nok ikke lige til at starte den og tage hjemmefra, som jeg ellers før har gjort nogle gange, igen lige foreløbigt. :confused:

6 Synes om

Dejligt du fik den lavet, selv om du ikke gjorde det helt store :smil:

Med venlig hilsen

3 Synes om