.o(Majs tanker)

Tak. Jeg forventer at forære de fleste af dem væk, for jeg hverken sylter eller opbevare mad sådan.

2 Synes om

Jeg har meldt mig ud af folkekirken… Jeg er ikke kristen, og kunne godt bruge de ekstra penge…

Jeg troede dog først det var vildt besværligt, fordi jeg er sønderjyde. For når man skifter navn er det vildt besværligt hvis man ikke bor i ens føde-kommune :smiley:

Det var heldigvis ret nemt…Sendte bare en mail til det sogn jeg bor i, med navn, adresse og cpr nummer og vupti udmeldt :smiley:

1 Synes om

Jeps - i dag er det, den gang i forrige årtusinde, da jeg meldte mig ud krævede det at man mødte op personligt hos sognepræsten… :smirk:

1 Synes om

Da jeg lige flyttede til byen slettede jeg mit daværende efternavn .

Jeg var nede ved præsten, her i Fredericia, men os sønderjyder skal åbenbart kontakte ens fødsels-kommune for at skifte navn… Heldigvis var præsten flink og sendte det for mig :smiley:

2 Synes om

Mit nye livsmotto (lånt fra Instagram)

2023-05-10

8 Synes om

Lige nu ærgrer jeg mig meget over ikke og bo i din baghave :ups:
Ja ja sidst jeg blev givet 8, ko jeg til og give de 4 tilbage, to med to forskellige marmelade, en med syltede agurker, en med sylte tomat :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Ja jeg tænker desværre de både er besværlige og dyre at sende med posten. Jeg er jo selv typen der gemmer på ting, men prøver virkelig at blive bedre til at rydde op og smide ud.

2 Synes om

Øv altså :frowning:

4 Synes om

Underligt. Da jeg skiftede navn, korresponderede jeg bare med kirkekontoret i mit daværende sogn (som ikke var mit fødesogn) og bad om at få det ændret, og så skete det næsten omgående.

1 Synes om

Er du født sønderjyde? :slight_smile:

Der har været særlige regler for Sønderjylland siden genforeningen 1920…

5 Synes om

Mit spørgsmål skulle ikke opfattes surt :see_no_evil: kan godt se det kunne lyde sådan :smiley:

1 Synes om

Jeg bor ikke i Sønderjylland (som er syd for Kongeåen) men “kun” i Sydjylland :smiley:

1 Synes om

:rofl:

3 Synes om

Og helt som forventet var det en meget stejl indlæringskurve :laughing: :laughing: Jeg så indtil flere gange i går en kat sidde afventende foran terrassedøren i håbet om, at den blev åbnet - selvom vinduet stod åbent hele dagen. Generelt er mine katte ikke dumme, men de er tydeligvis vanedyr :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 Synes om

Og de er i dag flyttet over til den søde nabo der holdt fødselsdag for mig sidste år, og hun blev så glad for at jeg takket været @Beimis, kunne fortælle hvor hun kunne købe metal klips til dem. For hun havde flere af disse glaskrukker i forvejen og er virkelig glad for dem, men manglede metal klips til dem. Jeg kom af med dem, og kunne glæde en anden, win-win. :thumbup:

11 Synes om

Dovne :grin: kattelem 10 cm fra have dør, men det forhindrer dem ikke i at bede os om at åbne

2 Synes om

Da jeg i 2003 skulle skifte læge, kom naturligvis nyt sygesikringsbevis, 3 uger senere kom der endu et, det undrede mig, og jeg ringede til kommunen. Årsagen var at mit navn var skrevet forkert, det var for langt og de havde forkortet mit fornavn. Det må de ikke.
Jeg spurgte dengang , hvordan jeg kom af med Jensen ? Ja det kunne hun da lige ordne med det samme. Nemt og enkelt

6 Synes om

Nej nej, mig og min veninde har da slet ikke knævret her til aften (ja jeg fik lagt på, og så prøvede vi at ringe op til hinanden og så fik hun ringet op igen :smiley:

1 Synes om

Det siger jo noget om Kirkeministeriets dynamik, at de endnu ikke fuldt har implementeret genforeningen her 103 år efter.

Fødsler skal således meddeles kommunen i Sønderjylland, fordi sådan var det i det gamle Preussen. Mens de skal meddeles kirken i resten af riget.

Et af problemerne ved en harmonisering er nok, at man ville blive nødt til at indrømme, at den tyske løsning er den bedste. :wink:

3 Synes om