.o(Majs tanker)

Nej, sådan opfattede jeg det heller ikke :slight_smile: Og nej, jeg er ikke født i Sønderjylland. Jeg vidste bare ikke, at der var helt særlige regler for folk, der er. Som jeg så kan forstå på det, FF har vist.

Man kan diskutere, at de er bagud i Sønderjylland eller faktisk foran resten af DK. I ældre tid, da folk ikke havde det helt store valg i forhold til, om de ville tilhøre kirken eller ej, gav det måske mening, at det var der, fødsler m.m. blev registreret. Nu om dage er det jo tåbeligt.

2 Synes om

Bisættelse af min ex-svigerfars kæreste/kone idag, hun døde kort før min datters konfirmation af kræft…

Hun kom på hospice selvom hun ikke ville, hun var til det sidste overbevist om at kemoerne nok skulle hjælpe :disappointed:

Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage til dengang min farmor døde af kræft, hun ville dog ikke have kemo og var allerede i sit livs efterår.

Jeg syntes personligt det er svære at skulle sige afsked med en der ikke var klar til at dø, end en der havde affundet sig med det :disappointed:

udover min ex-svigerfar efterlader hun en voksen søn. (som min svigerfar heldigvis har overskud til at hjælpe igennem sorgen)

4 Synes om

Og jeg fatter ikke hvorfor det skal gå igennem kirken. Lad os få det adskilt og det kan kun gå for langsomt.
Har du en anden tro eller slet ingen finder jeg det temmelig mystisk at du skal registrere dit barn gennem en anden trosretning og ikke gennem staten, som jo også er den der giver dig din “nummerplade” og holder øje med alt andet omkring dig i den sammenhæng ( skat, valg, sundhedsvæsen etc)

10 Synes om

@Beydana Kom sjovt nok til at tænke på dig og dine. :grin:

10 Synes om

:grin: Det virker meget bekendt :rolleyes: :hoho:

1 Synes om

Katja ville gerne hjem i hendes egen seng her efter bisættelsen, og jeg ved ikke om jeg ser hende inden søndag, så jeg fik min mors dags gave i bilen :smiley:

14 Synes om

Sikke dog en smukt gave :blush:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Meget, jeg har en buket legoblomster i forvejen, men kan ik huske om det er Katja eller min ex der gav mig dem :smiley:

Men han kunne godt huske hvad jeg havde for en og købte den her istedet for et bonseitræ for Katja :smiley:

3 Synes om

På torsdag får jeg besøg af en af mine søstre og hendes mand … så dem sidst til Emmas barnedåb, for snart 4 år siden.
De er begge allergiske overfor katte + min søster også har astma, så jeg vil gerne give dem mulighed for at sove i sengetøj uden kattehår - som det mindste.
Gik derfor på rov i en genbrugs, hvor jeg var så heldig at finde 2 helt ens sæt, til den nette pris af 20 kroner pr. sæt :rock:
Det er meget muligt, de får både migræne og mareridt af farverne … men kattehår skal de ikke klage over :venter:

16 Synes om

Åh det vil jeg ikke håbe, sikke heldige de er, og få det, jeg synes det er så flot :star_struck:, jeg er vild med det

Med venlig hilsen

3 Synes om

Jeg opklare mordsager nu :sunglasses:

7 Synes om

Jeg skrev til en at jeg håbede på at få en mors dagsgave… det havde min telefon så ændret til mordsags gave uden at jeg havde lagt mærke til det :face_with_peeking_eye::joy:

6 Synes om

Knud mener jeg skal have en EL cykel, men syntes det er en jungle at finde rundt i.
Nogle af jer der har elcykel og vil dele erfaringer på fordele og ulemper ved den eneklte model

1 Synes om

Mig :slightly_smiling_face:
Og knus elsker. Kan stortset ikke cykle uden
Har haft 2 nu.
Du skal have 7 gear, 3 er simpelthen for træls.
Og det er måske lidt dyrere, men center motor, dvs ved pedaler i stedet for ved forhjul, er nemmere at styre.

Min første var fra coop og var ganske udmærket. Den nuværende er en winther og lidt mindre konet og med nogle lækre features

Du kan fint starte med en bilka/thansen /biltema /…
Eller eventuelt en nyere brugt, der er en del i omløb efterhånden

Skulle du nu pendle 2x20 km hver dag, så var det nok værd at undersøge en hel masse, men det er ikke mit indtryk

1 Synes om

Ved brugt skal du være opmærksom på batteri…

Ved mine søskendes dør batteri før cykel og er nogle gange nærmest umulig at erstatte…

1 Synes om

Jeg har en ladcykel med el, og den er jeg glad for, da jeg ikke har bil :slight_smile:

Har købt den på afbetaling uden indhold i ladet (sæder osv) men med alt det tilbehør der skal til for at den er lovlig :smiley:

Batteriet er efter 2 år blevet skiftet, der er dyrt, men syntes det er pengene værd… :slight_smile:

Jeg mener det er denne model, jeg har købt med kaleche :smiley:

https://www.fribikeshop.dk/prod/45-8380009/winther-cargoo-promovec-sram

Jeg har købe en ekstra "kæde"lås med alarm på (alarmen virker dog ikke mere), så den låses både normalt og med den anden lås…

Jeg har limet perler på alle sider, så den ikke er så eftertragtet at stjæle…

Hjemme tages batteriet med ind hver gang…

Og når Katja er med har hun hendes egen hynde (som tages med ind, da kalechen ikke er 100% vandtæt)

Hvis mig og Katja cykler ned til biffen tager jeg også batteriet med ind der, men er jeg bare inde og handle gider jeg ikke tage det med ind :slight_smile:

1 Synes om

Det gode ved lad når man ikke har bil, er at så kan jeg cykel med misserne når de skal til dyrlæge, eller som her hvor vi henter Katja i skole (Han er dog i transportkassen mens vi cykler)

11 Synes om

Tusnd tak for svar, at det skulle være med center motor, kunne jeg læse mig frem til, men godt at høre med de 7 gear.
Du har ganske ret, jeg skal iikke pendle 2X20 km, der tager jeg dytten istedet for :tihi:

Det med batteriet er jeg klar over, det fortalte sønnike, de har købt en brugt ladcykel, som nr 2 bil og det samme har min datter og svigersøn, da han nu skal til at arbejde i Struer.

ladcykel skal det ikke være, skal jeg mere end cyklen kan klare, så tager jeg bilen

4 Synes om

Åh burde få havemøber gjort rene, men syndes det er så råkold i dag, vinduerne trænger også, en bed i haven, blev jeg ikke færdig med i forgårs. Har stået og sorteret i en masse papir af mit, 3 store bæreposer, er blevet reduceret til hvad der kan være i en frysepose, imens har bruseniche stået i blød, og fået kloak renset, så lidt er der da blevet lavet i dag, og ind imellem faldt i lidt læse stof

Med venlig hilsen

3 Synes om

Har lige slæbt den brugte gulv/bordstage jeg købte for et par uger siden, op i lejligheden. Martin gad pudsigt nok ikke køre rundt med den i bilen længere :rofl:

Nu står den og fylder foran min dør imens jeg overvejer hvor den skal have midlertidigt logi. Den hænger fast i alt både med foden og med toppen så den bliver sjaw (not) at flytte rundt med i min fyldte rodebule af en lejlighed :grin:

4 Synes om