Det kan jo sådan set stadig være gummerne, der driller. Det tror jeg dog ikke, for han har ingen problemer med at spise Canosan-piller. Og tørfoder har han alligevel altid bare slugt.
@solveig hvordan går det med Vaffel og lille bror ![]()
Hvor når er næste udstillingen hos jyrak og hvor
Det to skridt frem og et tilbage. I går gik det rigtig godt. Vaffel nærmede sig Leo af sig selv og hvæste først af ham dan var en halv meter fra ham. I aftes legede jeg med Leo på gulvet, mens Vaffel betragtede ham oppe fra bordet. Igen ret tæt på og denne gang uden at hvæse. Bagefter børstede jeg skiftevis Vaffel et par gange og derefter Leo. De har begge meget interesserede i at snuse til børsten. Ingen hvæsen heller.
Men så i morges, virkede Vaffel meget stresset og skulle under ingen omstændigheder i nærheden af Leo. Han ville ikke engang være i samme rum. Så der må være sket et eller andet mellem dem i nat, som jeg ikke har hørt. Nu overvejer jeg at lukke døren mellem dem om natten de næste par nætter. Men jeg venter lige og ser hvordan det går resten af dagen. Lige nu sover Leo på toppen af klædeskabet og Vaffel sover under et tæppe hos mig, mens jeg ser TV.
I det mindste har de ikke været oppe at slås, for det ville jeg have hørt
Øv at det er skridt tilbage
Men dejligt det har været fremskridt
Håber det er fremskridt igen nu, efter lidt ro
Jeg synes det er gået rigtig flot sådan deres alder taget i betragtning
Det er en uvant situation, så en lukket dør en nat eller to kan sagtens være godt for lige at tage toppen af presset ![]()
Tak. Ja jeg synes også det går overraskende godt. Leo er simpelthen sådan en sød og mild kat. Han er blevet helt tryg ved mig og spinder som en traktor så snart jeg nusser ham. Når Vaffel hvæser af ham, går han bare sin vej. Så jeg er stadig sikker på det nok skal gå. De har bare brug for tid. Og især Vaffel har brug for masser af tid og tålmodighed. Men jeg er stadig overbevist om at han vil få stor glæde af en misseven i den sidste ende, så jeg giver ikke op.
Leo er også begyndt at bruge Vaffels kattebakke i stedet for sin egen. Det lader ikke til at det genere Vaffel. Han går ind og laver sit, når han skal, uden tøven. Det begyndte Leo på for et par dage siden og første gang, skulle Vaffel lige snuse igennem inden han selv gik på bakken. Men siden da, har der ikke været den mindste tøven.
Tak ![]()
Jeg så ikke mis smuttet ud i aftes troede hun var gået på loftet
For at gemme sig
Jeg gik og fik noget ryddet op hun kom ikke
Kl 2 i nat raslede med god bidder hun kom ikke
Troede hun havde hoppet i kasser med ting i
tænkte det må blive til morgen jeg kigger
Kl 6 30
Låstede føren op
Og ind fløj mis
Meget skælden ud og hun var våd
Tænker hun er ved og skrive klage over mig
I sidst uge købte jeg to pakker af de her
2 stk blev givet væk
1 pakke ville jeg gemme
Mis fik 4
Men kl 1 om natten løb det sådan her
https://youtube.com/shorts/KYGj2xHDQAg?si=CFgJ2na7hTMzppNi
På gulve, væge og døre, samt ned på klinke gulv i bryggers
De blev fra taget mis
Kl 2 lød det sådan her
https://youtube.com/shorts/QnLivdm65UI?si=IPzqi-V0sKunTPqL
Og jeg tog alle boldene med ind i under puden
Nøj jeg var upopulær af mis
Tænker og gemme denne her pakke til engang jeg møder en her fra , så kan andre misser få gavn af dem ![]()
I ved den der idé jeg havde med at lukke misserne fra hinanden i nat? Jeg gjorde i den grad regning uden Leo, for DET ville han under ingen omstændigheder være med til! Han larmede så det halve kunne være nok og det lykkedes ham endda selv at åbne skydedøren, lige da jeg rejste mig for at lukke ham ind ![]()
Vaffel havde lagt sig tæt op af mig under min dyne. Det er hans sikre sted, når tingene bliver for farlige
Men natten forløb ganske fredelig og her til morgen, befandt de sig begge to på mit skrivebord på samme tid, ikke en halv meter fra hinanden. ![]()
Åh sikke dejligt og læse @solveig
![]()
Hvor lyder det godt @solveig - du har vist fået 2 katte nu ![]()
Det har jeg. Leo skal absolut ikke nogen steder hen. Han bor her nu og selvom de så ikke bliver bedste venner, så er jeg i hvert fald sikker på de vil kunne sameksistere fredeligt. Vaffel kan stadig ikke li’ ham det store drog der er flyttet ind og holder sig på afstand. Meeeen… han er nu også en lille smule spændende. Her for lidt siden, tog Vaffel tilløb til at hoppe op på klædeskabet, hvor Leo sover. Men så kom jeg ind og forstyrrede ham og så skyndte han sig væk
![]()
Og ved I hvad… jeg elsker at her er to katte. Jeg vidste slet ikke hvor meget jeg savnede at have mere end en kat. Det giver et helt andet liv i huset ![]()
Mens jeg var gift med Thomas og han brokkede sig over mængden af kattepels alle vegne fra Bambo og Aslan, sagde jeg altid til ham at så skulle han prøve at have en korthårskat, for der er pelsen alle vegne. De ord havde jeg så glemt igen.
Men det er altså Delles pels jeg finder mest. På møbler, mit tøj, flyvende i luften. Alle vegne. For Dumle bliver jo børstet og hans lange pels bliver hængende i pelsen på ham. Og jeg er ret sikker på, at jeg også til tider børster Delles pels ud af Dumle’s. ![]()
Delle har på intet tidspunkt været fan af nogen som helst form for menneske-indblandet grooming. Dumle må gerne vaske hende, men mig bliver hun ret hurtigt træt af.
Meeeen det er lykkedes mig den seneste tid at forhandle mig frem til, at hvis hun vil ligge hos mig hele tiden, så må jeg også af og til børste hende lidt med den gummibørste med vanddamp jeg har til hende.
Dette er bunke nr 3 fra kun hendes venstre side bare fra i dag:
Tog sidst år denne er fantastisk taske i brug
Den er ikke slit op, men brugt
Har nok haft for meget i den
Onsdag sidst på eftermiddagen skulle jeg til behandling
Der efter skulle jeg have en til og hente mig
Hun ville gerne i en out let butik, lavet til by night og påske
Selvfølgelig gik jeg med, og sagde jeg tid til det
Der var en taske
Ikke lige drømme farven og model
Men større, plads til de ting jeg har med , dagligt. Tro jeg
Den var meget sat ned
Åh jeg diskutere virkelig meget med mig selv om jeg skulle købe den
Den kunne ikke byttes
Nå jeg købte den
Havde helt dårligt samvittighed over det
Men købte den
Først taske købt i butik, siden jeg knækkede
Lige nu glæder jeg mig til i morgen og få mine ting i den. Håber det kan være der, det jeg skal have med mig
Vi har brugt påsken på, at få gjort klar på børneværelset og i dag kom hjælpen så til at få samlet skabe osv. i form af en af mandens bedste venner og hans kæreste og jeg skal da lige love for, at Tikka havde en fest ![]()
Det er første gang, de har været på besøg bare de to efter hun er flyttet ind, og imodsætning til andre gæster, så var de lige hendes kop te, så i stedet for at holde behørig afstand som hun plejer til gæster, så skulle hun godt nok kravle på dem og putte lidt
![]()
Mens mændene arbejdede på værelset og vi to gravide tog på shopping i Børneloppen fik Masso sig en lur, mens Tikka sikrede at møbel samlingen gik ordentlig til, det var bare det bedste at være midt i det hele konstant ![]()
Jeg tror godt jeg tør sige at sammenføringen af Vaffel og Leo er en succes. Ikke at de har duttet næse eller på anden måde direkte har interageret med hinanden, men Vaffel viser ganske tydeligt at han har accepteret Leo nu bor her. Der er kommet en hel anden ro og sikkerhed over hele hans måde at være på og den måde han bevæger sig på. I nat lå han nede i fodenden OVENPÅ min dyne, da Leo kom forbi og hoppede op til mig på min hovedpude, for at blive nusset på. Vaffel blev liggende helt afslappet og viste med al tydelighed, at det var ok han var der. Så ja, jeg tør godt sige at denne sammenføring er lykkedes. Nu vil tiden vise hvor gode venner de bliver