. o O Aprils tanker O o

Nu har jeg vist ikke fulgt med helt fra starten af. Hvor gamle er de to hankatte du har sat sammen Solveig? Og hvor kom Leo fra? :smiling_face_with_three_hearts: Dejligt at det ser ud til at lykkedes med sammenføringen. :hugs::heart_eyes:

8 Synes om

Vaffel er 11 og Leo er 6 år. Det er en gammel killingekøber, der ikke længere kunne have ham, grundet nyt arbejde, der kræver at hun er væk mange timer hver dag. Og da hendes datter er flyttet hjemmefra, betyder det at Leo skulle være alene op til 12 timer hver dag. Det ville hun ikke byde ham.

Skal lige siges at han ikke er fra mit opdræt - jeg stoppede for 11 år siden.
Men opdrætter er blevet orienteret, så hun ved hvor han er kommet hen. Han er også blevet omregistreret til mit navn i katteregisteret, så nu er han helt officielt min kat :hjerte:

19 Synes om

Voldsomt kreativt blev det så ikke til - men så må I jo være det: :wink:

6 Synes om

Tak for info. Så er jeg helt opdateret. :heart_eyes:¹ flot at det allerede går så godt. :pray:

3 Synes om

Omg omg… De har leget samme her til morgen :dans: Eller leget sammen er måske et lige lovlig stærkt udtryk :grin: De har leget med den samme drillepind i hver sin ende af Vaffels tunnel, men stadig… de har leget meget tæt på hinanden. De har blinket til hinanden og de har kredset om hinanden rigtig meget her til morgen. Jeg tror ikke det vare ret længe, inden de rent faktisk leger med hinanden for alvor :hjerte:

24 Synes om

Dejlig opdatering @solveig :wehu:

5 Synes om

Jamen jeg kan sket ikke få armene ned. Det er SÅ skønt at se dem komme ud af deres skal og hvor meget de allerede nu har glæde af hinandens selskb. Man kan tydeligt se at det stimulerer deres little grey cells, at de skal hitte ud af deres forhold til hinanden. Vaffel æder mere end han plejer og har fået en helt anden måde at bevæge sig på. Det er svært at forklare, men jeg kan bare fornemme at han har ændret sig til den gode side. Han virker yngre. Det er det han gør. Han virker meget yngre pludselig <3

19 Synes om

@solveig åh hvor det glæder mig, så meget på dine vegne det her går så godt :heart: :heart:

3 Synes om

Var i aftes ved og bestille mad til mis
Tørfodder
Hun skal have lidt forskellige varianter

Har valg 2 måske 3 til royal canin

Hun er virkelig vanskeligt med forme på bidderne
En må gerne være rund, næste varianter må ikke

Tænker lidt jeg vil vælge en anden mærker

Gode anbefalinger fra jer?

Skal også have købt transport kasse

Vil i vælge en dyr en
Eller bare den billigste evt ved Nyborg eller ligende. ?

Jeg skal bruge den til og fragte hende ind og ud ved dyrlægen
Og når jeg fanger andre katte
De skal side i , til ejer kommer efter katten

6 Synes om

En skam, du bor så langt væk. Jeg har en ekstra transportkasse, jeg gerne vil af med. En god en. Men det er nok lige lovligt uoverkommeligt.

6 Synes om

Kunne den ikke fragtes med forskælige mennesker, jeg kunne tage den fra Østbirk/Horsens til en et andet sted.

6 Synes om

Hvor er det du bor Beimis?

4 Synes om

Så har jeg bestilt hylder til Leo, så han nemmere kan komme op og ned fra klædeskabet, som han har valgt som sit sovested. Han kan rigtig godt li’ at komme op i højderne, modsat Vaffel, som er lidt mere jordnær, om man så må sige :grinning:

14 Synes om

Åh :tak: @galath det er virkelig pænt af dig :blush:

Ja desværre er det langt væk og uoverkommeligt

Åh @PiaH virkelig pænt af dig :blush:
Men, ved jeg ikke selv køre er det noget svært
At komme til katte udstillingen

Det er på Mors

Så ikke verdens nemmeste sted

2 Synes om

Hvis nogen kunne aflevere den ved Horsens/Østbirk kan jeg køre den til dig Beimis.

6 Synes om

19 indlæg blev skilt fra til et nyt emne: Asanis tråd

Nå, nu kunne jeg ikke vente længere. Jeg er kommet dertil i min rehabilitering, at jeg vil til at have gang i mit surdejsbageri igen. Har egentlig stadig brød i fryseren, men det er bare så lækkert at bage.
Og min surdej er blevet så stærk, så det brød jeg får nu smager bae bedre end det jeg bagte i starten.
Jeg har to surdeje, en på groft mel og en på hvidt mel. De har stået i dvale i køleskabet siden lige før operationen. I går fik jeg dem frisket op - vækket, som man kalder det.
Allerede her til morgen kunne jeg se, at de begge var gode, så har lavet min fordej, så den kan stå og hygge sig i dag, sp kan jeg lave dejen færdig når jeg komemr hjem sidst på eftermiddagen. Den skal så stå på køkkenbordet natten over, og i morgen kommer den i køleskabet, hvor den får lov at fermentere til jeg vil bage - det bliver lørdag eller søndag.

Elsker smagen i surdejsbrød - nogen gange hfår det så dyb og lækekr en smag, at eftersmagen holder i flere timer, selv efter tandbørstning.

15 Synes om

Så er Leo også sundhedsforsikret. Det går stadig fint med dem, selvom Vaffel var noget morgengnaven i dag og ikke ville have Leo alt for tæt på. Men Leo, som den søde og milde kat han er, holdt så også pænt afstand. Afstanden var dog stadig under en halv meter, før Vaffel sagde fra og kun hvis Leo var lige lovlig frisk i sine bevægelser. Så alt i alt, går det stadig godt her på matriklen :hjerte:

18 Synes om

Jeg har givet Asani hans egen tråd, så han ikke fylder op her i tanketråden: Asanis tråd

12 Synes om

Det er virkelig pænt af dig @PiaH :heart:

Men det er godt nok langt fra Horsens/Østbirk til mors
Det er da alt for meget

3 Synes om