Jeg skal lige love for at min surdej lever. Det er vildt hvor godt mit hjem er til den slags bageri. Surdejen bliver skabt af de sunde bakterier der er i hjemmet - og mængden af dem er ikke afhængig af hvor effektiv man er med rengøring mm, de er der bare hvis de er der.
Nu er dejen sat i køleskabet, så jeg kan bage i morgen eller søndag.
Det gør mig ikke noget, har prøvet turen før og jeg har jo tiden til det, så jeg vil gerne komme med den hvis den kunne komme til mig på en eller anden måde
Tak for tippet med prismatch i Maxizoo, @Lonse - det virker Plus man får medlemsrabat oveni. Det blev en del billigere at købe Gourmet Gold på den måde.
Bortset fra, at da jeg et kvarter senere stod i Coop365 for at købe andre ting, opdagede jeg, at de havde tilbud på Gourmet Gold, så jeg kunne have købt det der. Alt i alt 76 øre billigere end med prismatch og medlemsrabat i Maxizoo
Jeg overlever nok de 76 øre, men godt, at den lange kø, der formede sig i Maxizoo, mens jeg fik dåser talt op og prismatchet - og der derudover var problemer med at finde mig som medlem - ikke vidste det. Jeg tror ikke, de var begejstrede
Vi bruger liquid snacks til at få Tikka til at spise sin medicin, jeg tror heller ikke de er glade for os, de fredage, hvor vi står med en ordentlig stak af dem i samtlige forskellige smagsvarianter, der skal sorteres og tælles op - men giv damen samme smag nogle dage i træk også nægter hun at spise det
Caithlin får hver dag piller for sin hyperthyrodisme. Hun har vænnet sig til det, så jeg åbner bare gabet med to fingre og lægger pillen ind bagest på tungen.
I forhold til Gourmet Gold Mousse, så har min Coop365 det kun på tilbud engang imellem, men ifølge Harald Nyborgs hjemmeside har de fast pris 58 kroner for 12 dåser, så det er endda billigere end Zooplus. De har også fast pris på Latz til 38 kroner for 12 poser - igen billigere end Zooplus
Heldige asen at hun er så dygtig
Tikka, kræver en, der åbner munden og en anden der med præcision rammer helt bagerst i munden med en pille, hvis den ikke skal spyttes ud igen
Så vi er meget glade for, at hendes nyre medicin er flydende uden smag og kan blandes op med en snack, for så går det de fleste dage let at få i hende og Masso syntes det er fantastisk at han også får sig en snack dagligt
Jeg er ikke verdens mest populære burmeserejer pt.
Solen skinner, men man må ikke være på terrassen - bare fordi hende Halfbrain bliver ved med at finde huller i hegnet
Og så må man heller ikke være på badeværelset, mens mor er i bad - bare fordi “nogen” har siddet så meget på en af hylderne, at den ikke sidder ordentligt fast i væggen mere
Så nu er de fleste vist gået i seng. Forhåbentlig er livet meget nemmere, når de vågner igen
Jeg har været i skoven for at høste ramsløg. Planen er, at lave pesto af bladene, men det bliver ikke i dag … hold nu op, som jeg er blevet stiv i lænd/bækken
Jeg skal altså ud og gå noget mere, smøre de led så ikke jeg bevæger mig som en 80årig!
Jeg ville starte med bækkenet … ramløg er der igen næste år
Scleroseforeningen har en udfordring, om at gå 100 km. i maj yougo og (helst) indsamle penge mens man går … det overvejer jeg at tilmelde mig, skal gå i underkanten af 4 km. hver dag for at nå målet … det kan jeg godt
Jeg satte min opvaskemaskine i gang inden jeg gik i seng i aftes. Her til morgen stod den og snurrede med en fejlkode. Den kunne vist ikke lukke vand ud. Nå, måtte ringe til kæresten og han kom ud og kiggede på den. Vi skulle hive den ud, vippe den bagover i 45 grader og så kunne den lukke vand ud. Jeg har prøvet at køre et program og det kørte den uden problemer.
Den er 12 år nu, men så meget har den heller ikke kørt
Ja det hele var min egen skyld. Jeg var så færdig
Jeg kunne bare været blevet hjemme
Jeg viste det inden jeg sagde ja,
Men vil gerne ud og “luftes” ind imellem
Og ja er stadig færdig. Men det var det hele værd. Nå jeg kommer oven på
Jeg er ked af at sige det, men søde skønne Leo er altså ikke den hurtigste knallert på havnen I ved de der hylder jeg satte op til ham… det tog ham mange forsøg, før han fandt ud af at de egentlig var ret bekvemme at bruge, når han skulle ned fra skabet. Men at de også kan bruges når man skal op på skabet, det tog 1½ døgn og mange forsøg på at lære ham det, fra både min og Vaffels side. Hverken drillepinde eller godbidder kunne få ham til at gå op af dem
Først her sent i aftes, gik der en lille prås op for ham og han fandt endelig ud af man også kunne bruge dem den anden vej
Og så har jeg set dem dutte næse her til morgen At det heller ikke var første gang, var tydeligt at se, men det er første gang jeg har set det