. o O Aprils tanker O o

Skorstensfejeren har lige været her til det årlige eftersyn.
Det var så sidste gang han kommer her, for han går på pension til sommer … ærgerligt, for han er en finurlig fætter.
Da min grandniece var her den dag jeg holdt påskefrokost, diskuterede vi dialekter … hun skulle høre skorstensfejeren snakke, så ville hun høre den næstvedske dialekt jeg prøvede at forklare hende :tihi:
I Næstved trææækkeer maan pååå vookaaaleernee, men til gengæld sparer man dem også væk nogen gange og siger f.eks. kaff’ :kaffe:

13 Synes om

kaffE :grrr:

5 Synes om

PSSST… :venter: :wink:

5 Synes om

Spasserplads :pplllllll:

3 Synes om

:donk:

3 Synes om

De har leget her til morgen, på Vaffels opfordring! :danse:

21 Synes om

Så er der vist ikke mere tilbage at bekymre sig om :smiley: Hvor er det dejligt for jer alle tre :hjerte:

7 Synes om

Ååh, hvor er det bare gode nyheder! Jeg håber de gode takter fortsætter :kryds:

4 Synes om

Jeg begynder at tænke at jeg bliver nødt til at købe en stol mere. De skændes om den. :scream::joy::grimacing:

9 Synes om

Køb en køjeseng, det løser alle pladsproblem…

18 Synes om

Katte-aids i Struer :anguished:

8 Synes om

Øv, måske vi skal undlade vores katte at kommme ud, da vi har en del fremmede katte rendende i haven for tiden :ked:

8 Synes om

Jeg tænkte med det samme på dig, da jeg læste det …

6 Synes om

Ud som i fritløb eller ud som i indhegnet have? Katteaids smitter jo kun gennem direkte overførsel som blod og spyt (bid, parring, fostre), og den er kendt for at den ikke smitter så super nemt - hvilket også er derfor at FIV ikke er mere udbredt end det er tiltrods for vi ikke kan vaccinere mod det), så medmindre det er fritløb så vil jeg ikke tænke jeres er i risiko? :slight_smile:

7 Synes om

De har en lille indhegning (hundegård) og et par af dem der kommer i haven, sidder klods op af hegnet og skaber sig over for vores, samt pisser over alt

1 Synes om

Jeg plejede at prøvesmage diverse nye sodavand med den kollegaveninde der er flyttet til Odense. MEN! Min “nye” kollega (han har været her i næsten et halvt år) synes også det er sjovt at teste sodavand med spøjse smagsvarianter, så nu har jeg købt de nye Pepsi varianter så vi kan prøve dem sammen.

10 Synes om

Sko til salg på Vinted …

@Temple_Bar jeg tror det er en burmeser, men desværre ikke i din størrelse … havde ellers været oplagt :yum:

12 Synes om

Jeg tror i hvert fald, de har forsøgt at få det til at ligne med de runde dybgule øjne og den brune pels :smiley:

5 Synes om

Min mobil virker ikke længere som den skal :argh:
Telefon-delen virker upåklageligt, men alt hvad der ligger på nettet ser enten underligt ud (f.eks. ingen billeder på KG) eller også bliver siderne slet ikke åbnet, heller ikke dem der ligger inde i en app :flushed:
Og ja, jeg har prøvet at slukke den og genstarte den … men intet hjælper.
Det værste er næsten, at den er dækket af garanti nogle dage endnu (første billede er taget 27/4 2024) men jeg har ingen faktura på den … den er sikkert blevet sendt i en e-mail som jeg så har slettet på et tidspunkt … har gennemgået begge mine e-mail konti og kan ikke finde noget :dokdok:

10 Synes om

Hvis du kan huske hvor du har købt den, kan det være der ligger data omkring købet på en profil på hjemmesiden?

7 Synes om