Irriterende, MEN hold bare fast i ham, for der er også fordele ved folk som står ved sit ansvar VI fik for omkring et år siden den gamle brændeovn i stuen skiftet ud med en ny, moderne sleek piece of shit af glas (ha - møgkatte - pis bare på den, den kan ikke ruste!!!). Brændeovnsfirmaet insisterede på at de VILLE skifte skorstenen ud, nu de var i gang, for “det gør man altså”: Right… og det var godt, for den gamle var ikke bare ulovlig, den sad også i spænd ved hjælp af en plasticspand oppe på loftet (!!!), som tydeligt flere gange havde været små-smeltet!!! Det er mere held end forstand, at huset ikke for længst var brændt ned om ørerne på nogen!! Hvordan den konstruktion nogensinde har kunnet godkendes forbliver en gåde…
Anyhow, ny brændeovn er svanemærket osv, og enhver form for missioneren om klima og forurening falder for døve øren her! Vi bor på landet, har naturgasfyr (også spritnyt!) som prlmær varmekilde, og jeg behøver vel ikke erindre nogen om hvad der skete med prisen på det for et halvtårstid siden. Vi gider ikke fryse, og idet vi heller ikke har udsigt til nogen form for fjernvarme (der er gjort et ihærdigt forsøg på at skabe interesse for det i byen i efterårs- og vintermånederne, vi var kun ganske få der sagde ja) , ja så giver vi bare ikke høre så meget som én stavelse om klima, forurening, alternative opvarmningsmetoder - eller lungebetændelse fordi man hellere vil sidde og fryse
VH
Susanne
Og vi bor på landet, med oliefyr som primær opvarmning - her er ikke engang naturgas en option - og har i øvrigt ingen naboer, så jeg kan også godt sove om natten, til trods for at vi benytter brændeovnen ved siden af…
Ikke fordi det som sådan falder for døve øren - er grundlæggende helt og aldeles enig i, at udfordringer med forurening og klimabelastning af enhver art ikke kan tages for seriøst - men lige pt. er det den mindst ringe option her.
Sådan fungerer det også i vores stuehus, blot kan vi ikke på fornuftig vis etablere brændeovn (og det er træls)
Hvor kan katte dog hurtigt komme til at se magre og afpillede og slunkne ud Det er ikke helt så slemt, som det har været, men når jeg løfter Chili, er hun let som en fjer. Noget, der bestemt ikke plejer at kendetegne hende.
Jeg løber snart tør for tricks til at få Asani til at tage sin medicin. Han gennemskuer det lynhurtigt. Måske kan jeg lige klare nogle få dage mere med piller, men hvad så, når han om en uge har fået fjernet en hjørnetand og skal have smertestillende?
Alt det her må bare gerne snart være overstået, så mit stressniveau kan finde et normalt leje igen.
Kan ikke huske om du har nævnt hvad der er galt med dem, men det lyder da ikke godt. Må jeg spørge hvad de fejler? Rigtig god bedring til dem begge!
Jeg føler med dig og håber det snart er overstået, det er et helvede at skulle tvinge medicin i en kat
Jeg er rasende
Jeg har gået og ventet på en pakke, som skulle have været leveret i går, men så fik jeg besked om forsinkelse, men at den skulle komme i dag i stedet.
Vågnede op til en besked om at den var leveret, men gik desværre ikke ud med det samme, for tænkte, den stod fint i min garage … det gør den bare ikke og heller ikke i de andre udhuse.
Fik installeret Postnord-appen og fandt det billede der er taget af pakken hvor den blev afleveret … nydeligt billede … bare ikke taget på min adresse
Nu sidder jeg i kø til kundeservice og anslået ventetid er pt. 96 minutter …
Jeg har gået bykernen igennem, for måske at finde det hus hvor pakken er leveret, men der er ikke noget der passer til billedet …
@Skattekat - Er det fra privat eller firma? Hvis det er det sidste så lad være med at spille tiden med PN, men kontakt afsender i stedet. (Det er uanset hvad faktisk teknisk set altid afsender der skal tage fat i fragt selskabet, da det er dem der juridisk har indgået kontrakten med dem, da de købt label )
Det har jeg også gjort gennem en ‘‘kontaktformular’’ og de påstår, jeg får svar indenfor 24 timer.
Nu er der ‘‘kun’’ 43 foran mig i køen til PN og anslået ventetid 25 minutter …
De har formodentlig (haft) en virus, siden de nu begge er ramt. De kastede op og blev ved med at kaste op i flere uger og blev mere og mere påvirket af det, så de heller ikke ville spise.
Chili har været indlagt en nat for at blive rehydreret og har to gange fået kvalmestillende - med kun kortvarig effekt.
Nu er de kommet på Medrol, som man egentlig ikke har lyst til at give en diabeteskat. Det ser dog ud til at virke på dem begge. De spiser mere og ser knap så afpillede ud. Forhåbentlig fortsætter det, når de ikke længere får medicin fra begyndelsen af næste uge.
Hold da op, det lyder voldsomt. Stakkels jer alle tre! Håber virkelig de snart får det godt igen!
Åh lyder slet ikke godt , håber det er fremad nu
Godt nok fra sidste år. Men en der har optaget en længere video der er lige 10 sekunder med katte hop frem til 12:40
Med venlig hilsen
@Lonse den der butik garn kisten, vil du fysisk i butikken igen. Undskyld jeg spørger, men er faldet for noget garn,
Ja ja jeg lander da blødt
Men da jeg syndes det er i den dyre ende, mangle jeg en der kan se det og lige mærke det, da jeg så det, var jeg total solgt, men håndarbejde lysten blev også puffet til.
Det behøver ikke være her og nu, jeg kan fint leve med der går lang tid, jeg får mig først sat med det til vinter, hvis det sker
Hvordan gik det med pakken @Skattekat
Med venlig hilsen
Måske, jeg ved det ikke, men skulle jeg komme forbi igen skal jeg da gerne kigge, hvis de stadig har garnet til den tid
Helt i orden. Det er også bare, hvis du kommer forbi. Og husker du det ikke er det helt i orden.
Med venlig hilsen
God bedring til dem. Er flydende smertestillende en mulighed efter tandudtrækningen?
Den er fundet … men ikke af PestNord
Spjellerupvej er lang og det er kun ca. midten af den der løber igennem selve bykernen … for en time siden blev jeg ringet op af en dame, der bor længere ude på landet (ja, det er muligt ), men som havde pakken liggende i sin garage.
Så den blev afleveret i Spjellerup - den rigtige Spjellerup og ikke den der ligger på Stevns - så langt, så godt
Det er flydende smertestillende, og desværre er Asani helt allergisk over for at få en sprøjte i munden. Så det skal gerne pakkes ind i en lille bitte klat (så jeg kan være sikker på, han tager det hele) vådfoder - uden at han ser det. Ellers er han straks klar over, der er noget på færde. Det skulle jo ellers smage godt, men det er ikke nok til at overvinde hans aversion.