Så risikerer vi vel bare, at noget større end mus flytter ind…
![]()
Tror du ikke det er nok? ![]()
Could be - men vil det mon påvirke fabriksgarantien…? ![]()
Jeg ser det som en foranstaltning på linje med rustbehandling … ![]()
Foråret er kommet, og solen skinner ind gennem mine kæmpe vinduer i stuen.
Jeg har allerede gardinerne trukket for i den ene side - delvist for at beskytte tv’et der hænger ud foran vinduet, delvist for ikke at få sol i øjnene.
Og alligevel er her 30 (TREDIVE!!) grader i stuen. Jeg sveder! ![]()
Må hellere se at få gang i en blæser eller to.
Vi skal da lige huske ugens konkurrence
Jeg kan ikke bidrage, kun med en eller flere historier
Med venlig hilsen
Når man skal have helstegt gris med flødekartofler, hvor meget salat skal man så ca. beregne pr mand? ![]()
125 gr. siger google/lærebog.Men det er lidt løseligt.
Og kommer også an på gæsterne. De vil nok typisk spise mere salat her end sammen med en bøf.
Omvendt er det nordjylland så der er nok godt aftræk i flødekartofler.
Er der godt brød til?
Forret?
Det har lidt at sige.
Det samme om salaten er forblandet eller fuld bland selv. Så ryger der typisk mere agurk, peber, majs etc når folk selv leger.
800 gr i alt og tænker der nok skal blive gået til kødet
250 gr kød
250-300 gr kartoffel
1 minflutes vejer 50 gr- godt hjemebag typisk en lidt mere.
Håber det hjalp bare en smule
Hvorfor har du ikke bare døren stående åben? Luften udenfor er jo kølig nok endnu ![]()
Katte?
Ja, som @Skattekat er inde på giver kattene sine begrænsninger. Døren står åben på klem, og der er åbent i soveværelset i den anden ende af hytten så der er en smule gennemtræk. Men det giver godt nok ikke meget. Der er også et skråvindue i stuen som står på klem.
Har forsøgt med at sætte insektnet op, men dobbeltdøren der i stuen er så stor at det falder ned - det skal understøttes af noget.
Og mit overskud rækker desværre ikke til at lege handyman og lave en ramme.
Hov, det blev en længere smøre. ![]()
Det er en flok bonderøve, der skal holde noget traktor halløj. De er formentlig lidt bange for grønt generelt
Så tænker at lave halvdelen af “anbefalet mængde”, så tror jeg det passer ![]()
Kodeordet er kød og masser af det ![]()
Nu må det gerne være i morgen tidlig, har ikke haft internet siden 1 februar, nu kommer der i morgen hvis forbindelse kan etableres, må indrømme det har jeg svært ved og leve uden
Med venlig hilsen
Ja, jeg havde jo nok bare smidt kattene i et andet rum og då dået luftet lidt ordentligt ud ![]()
Kender ikke lige målene, men hvad med sådan en her dog?
Netdør
Lige en “dumt” spørgsmål,
hvis nu jeg låner en kat, for at udstille.
Jeg er klar over jeg skal meldes i en katte forening, men skal ejeren og være medlem.
Hvis det er en huskat, er der nogle mønster/farver der ikke er ok og være som kat, ved huskatte
Med venlig hilsen
Du behøver ikke være medlem for at udstille en lånekat, men ejeren skal være medlem.
Hos huskatte er alt tilladt af farve, mønstre, pelslængde og nuttethed
Den skal bare være neutraliseret og over 4 måneder.
Har netop drukket min første kop morgenkaffe i næsten to uger! Så er min hals i det mindste ved at være tilbage ved normalen ![]()
Næste skridt er at få styr på øjet…
Det afhænger meget af hvordan vinden står (og om der overhovedet er vind), om det hjælper at åbne helt.
I går eftermiddags stod vinden rigtigt, og kunne i ny og næ mærke en lille brise - det var skønt!
Tak for tip om netdør. Min veninde har lige monteret netop den i sin stue, og er vældigt glad for den.
Dørene her åbner indad og jeg har fransk altan, så er lidt usikker på om man kan komme til at montere den. Men måske den bare kan stå i spænd, som jeg havde tænkt mig med en ramme…? ![]()
Ved huskatte er det mere helheden på katten der tæller ![]()
Fx min første huskat Rottweiler, han var sød og nuttet, men hold da op han var grim ![]()
Han havde lille hovede i forhold til kroppen (og ikke kun fordi han var i god stand) og han havde ret store øjne iforhold til det lille hovede ![]()
Husk at tjekke ekstra godt op omkring lopper, det er så ærgeligt at være tilmeldt og så der har været en loppe forbi ![]()