. o O Aprils tanketråd

Jeg hører i hvert fald i den første kategori. Et jævnligt udbrud fra mig når vi er på vej hjem fra familietamtam er om hvor glad jeg er for at vi valgte ikke at få børn :hoho:

2 Synes om

Jeg vil lige for god ordens skyld præcisere, at jeg godt kan li’ børn (og børn faktisk ofte mig… :open_mouth:)

De skal bare helst ha’ nået en alder hvor jeg rent faktisk føler mig i stand til at kommunikere med dem - de helt små har jeg til dato ikke lært at forholde mig sådan rigtigt til (og får ikke den der :heart_eyes:-følelse, som hvis jeg ser killing/hvalp/føl/find selv på flere…)

Og det sætter jo visse begrænsninger i forhold til selv at avle dem - i givet fald skulle jeg nok ha’ været ude i noget omplaceringsbarn… :sunglasses:

Jeg høre til en af dem der aldrig har været i tvivl om at jeg ville have børn, og gerne mange, 4 som min, men efter nr 2 fik jeg at vide jeg ikke måtte få flere, da mine blødninger efter fødslen ikke vil stoppe, dog fik vi en mere og sikke et cirkus, da fødslen gik i gang.
Da yngstemanden var 6 blev jeg steriliseret, for tanken om at starte forfra med et spædbarn, NEJ tak, nu er det sku nemere. Derefter har har jeg absolut ikke haft trang til at dikke dikke små børn og har vi været nogen steder og jeg blev spurgt om jeg ville holde og sagde pænt nej tak. så er der også kommet mange kommentar, men du har jo selv børn. Bliver du slet ikke skruk osv. Hvor jeg har sagt NEJ, jeg elsker mine børn, men også at de er blevet det ældre og alt er bare meget nemmere.
Jeg elsker og forguder vores børnebørn og bruger rigtig meget tid med dem, men elsker lige så meget når vi igen har ro :tihi:
Og jeg har stadig ikke behov for at side og dikke dikke med andres små børn (som ikke er mine børnebørn) og jeg ved godt jeg er sær.

2 Synes om

Da jeg var ung, drømte jeg om at få et helt fodboldhold - mindst :tihi: Jeg blev gravid med den første som 17 årig ved et uheld, men jeg var Mor fra det øjeblik jeg fandt ud af jeg ventede barn. Det blev kun til tre børn og kun et enkelt barnebarn. I mine øjne, er der ikke noget skønnere end helt små babyer :hjerte:

5 Synes om

Enig … jeg kunne bruge timer på bare at sidde og kigge på mine unger - og Emma - da de var helt små :smiling_face_with_three_hearts:
Kan ellers ikke fordrage børn … de både støjer og roder :ahhhhhhh:

5 Synes om

Jeg har ikke noget imod børn, men helst kun 1-2 af gangen… Nogle gange når jeg skal hen på min datters skole er jeg glad for ikke at have mange børn :grin:

Og så er børn sødest når de sover og når de bliver afleveret :sunglasses:

Men jeg kan nu godt lidt at holde babyer, da de tit falder i søvn hos mig, og så kan man sidde der og kigge på det lille dejligt sovende barn :heart:

1 Synes om

Mon du får lov at passe Emma igen ?

:tihi:

Nogen gange når jeg oplever en hysterisk unge priser jeg mig lykkelig for, at det ikke er min og at jeg ikke skal have ungen med hjem :thumbup:

2 Synes om

Samme her, især i supermarkeder og ungen bare helt hysterisk ligger på gulvet :grin:

Min datter gjorde det en gang da hun var lille, da mor her så gjorde det samme var det ikke så sjovt :face_with_hand_over_mouth:

3 Synes om

Det er jeg ret sikker på jeg gør … for hvem skulle ellers aflaste dem? :tihi:

4 Synes om

Altså, jeg har heller aldrig været interesseret i folks børn… De var skræmmende på niveau med dyr :ups:

Men jeg har altid gerne ville have en familie, og så er små børn jo en nødvendighed :sweat_smile: Rune er den eneste af os, der som sådan har været skruk - og han er heller ikke til små børn.

Det er så noget helt helt andet med egne børn. Der er bare en anden tilknytning end til vennernes osv. Og man kan læse dem på en anden måde.

8 Synes om

Men så kender man jo også sindet på den… og om den kan være alene :muhaha:

ej… sorry, kunne ikke lade være… den lå lige til højrebenet :joy:

5 Synes om

Exactly my point… :hoho:

3 Synes om

Nu er jeg jo pensioneret avlshun, og det er ærgerligt snakken ikke er kommet noget før i forum.
Jeg trives nemlig ved drægtighed og yngelpleje, men bryder mig mest om det helt spæde stadie. Så der kunne sagtens have blevet nogle gode omplaceringer fra mig på ca 2-3 år :sunglasses: :joy:

6 Synes om

Nårh, jeg kan skam også lide børn, en hel del endda. Har sågar arbejdet i en børnehave et års tid under corona :hoho: Jeg er bare meget glad for den frihed jeg (vi) har når der ikke er børn med i planerne :rock:

4 Synes om

Små børn er f… Hårdt. Og jeg har dem kun til låns.
Men gud hvor giver de megen kærlighed og umiddelbar glæde - uden krog i franskbrød. Ganske som dyr.

Og hormon bindingen mellem forældre og afkom er jo helt unik.

Jeg var og er skruk - men også meget bevidst om mine begrænsninger.
En foreslog en gang at jeg bare skulle have en mand der kunne tage slæbet.
Og så sidde tilbage og føle mig endnu mere mislykket og utilstrækkelig. Nope.

Og så er børnehave børn bare… Meget…
Giv mig en baby (også utidig) eller et skolebarn, så kører bussen.

4 Synes om

Sådan har jeg det også … det er faktisk ikke ret mange år siden, jeg sidst prøvede at omplacere mit yngel :sunglasses:

Jeg forstår dig virkeligt. Her er jeg lykkelig for, at Rune kan tage over som han gør, nu jeg ikke har det godt. Men hold da op, hvor er det bare ikke fedt at sidde og føle sig utilstrækkelig overfor ens små elskede minimennesker.

5 Synes om

Var der slet ingen interesserede, for så vidt jeg ved har du dem da endnu. :tihi:
Endda med ekstragevinst i form af et barnebarn :thumbup:

2 Synes om

Det blev et ‘‘Tak - men nej tak’’ :rolleyes2:

1 Synes om