. o O Aprils tanketråd

Jo det er faktisk først her det sidste døgns tid, jeg har mærket det på hende. :thinking: bemærkede i går hendes rygsøjle var lettere at mærke og i dag har hendes humør været “anderledes”. Hun har feks slet ikke tolereret Laffe i dag, og Ralf måtte kun “være med”, når han virkelig var rolig og ville putte. Som om hun bare ikke gad de andre i dag. I forgårs havde de alle tre fælles-rally i hus og have :slight_smile: så det er det seneste 1-1,5 døgns tid
man kan faktisk tydeligt mærke vægtændring på 50-100g på hende fordi hun ikke er ret stor :s: så selv små ændringer har stor betydning.

Hun er nu installeret på soveværelset og dét passer tydeligvis dronningen - at sove i fred og ro fra drengene i en blød dyne og ikke mindst - have mig for sig selv :heart:
Så måske det er mere mental ændring/træthed, ved at skulle omstille sig til Laffe , selvom hun jo egentligt godt kan lide ham. Så måske hun bare er træt, og liiiige skal have lidt alene-luksus-tid. Hun ér jo husets dronning :see_no_evil:
Det skulle ikke undre mig - og jeg falder i med begge ben! :ups:

10 Synes om

Kunne det på passe med inkubationsperiode for en infektion? Feber? :gruble: God bedring til hende :kryds:

1 Synes om

God bedring med Xarabi, håber så meget hun har sovet sig fra det :kryds:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Ingen feber … det er jo 2,5 uger siden Laffe flyttede ind.
I bund og grund kan det jo være en del ting, men hun hverken har feber eller andre fysiske symptomer ud over at have tabt sig 150g (nu fik jeg hende vejet) :woman_shrugging:

Hun har til gengæld nydt natten i senge. :slight_smile: hun har sovet i arm det meste af natten, så det har åbenbart været tiltrængt.

Men jeg må fortsætte med at holde øje, servere en masse luksusmad så hun forhåbentligt spiser lidt mere end normalt og så hælde vand på hende. Så må tiden vise om der er noget i vejen eller om hun “bare” har haft et par off-dage :thinking:

7 Synes om

Ved ikke om der er nogen der går op i veteran køretøj her, eller retter det er køretøjer fra omkring 60- 70erne, det er om renovering, historie bag, og ligende, de er cirka på 85 sider, men det halve er annoncer
Har en familie medlem der fik nogle af bladene, har to måske tre blade. Får lige taget billeder når jeg lige får ro til det en gang i dag, samt kan fortælle lidt mere om hvad der er i bladene

Med venlig hilsen

1 Synes om

Efter mere end 10 år, er det første gang jeg oplever Jeppe sove så tungt mens han putter ved mig, at jeg ligefrem kan mærke han ligger og smasker i søvne :hjerte:

Heldigvis vågnede han af sig selv, da han kom så langt ud på mit ben, at han begyndte at glide ned :tihi:

7 Synes om

Ved ikke hvorfor jeg ikke kunne kopier siden, men for ikke længe siden var der en her, der havde set en siameser på internat og i var hurtig og få fat i opdrætter, nu er der en hellig birma, hvem skal jeg hive i nu, :ups:
Er set på dyrenes beskyttelse aalborg
Med det her skiver de på siden han er 10 år
"HERKULES

Smuksakken Herkules er kommet til internatet sammen med sin ven Odin. De to katte er indleveret, da ejer desværre ikke kunne have dem længere. Herklues er vant til at være ude og indekat, han er vant til børn og kan sammen med andre katte og hunde. Herkules er af racen hellig birma, ny ejer skal derfor være obs. på en del pelspleje. Han er super sød og kælen.
Herklues søger et hjem sammen med Odin."
Jeg er der inde på siden da vi diskuterer væddemål

Med venlig hilsen

Jeg tror du som minimum skal skrive hvilket internat for folk kan kigge på det :slight_smile:

1 Synes om

Selvfølgelig :dokdok: tak @Lykke det er dyrenes beskyttelse Aalborg,

Med venlig hilsen

Ham her?

Herkules

2 Synes om

Ja :thumbup: Men hvordan kunne du få lov og kopi ham :huh:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg trykkede mig ind på den side hvor han var, kopiere testen i øverste felt (Adopter et dyr | Dyrenes Beskyttelse)

Trykkede på den lille “kæde” i menuen i det felt jeg skrev på her inde, der står “link” hvis du bevæger musen hen over. Satte linket ind i øverste linje, og skrev hans navn i nederste linje. Håber jeg fik forklaret det til det gav mening. :slight_smile:

2 Synes om

Jo lidt mening gav det, men jeg kan ikke få det til og gør det, nå ikke noget og gøre ved jeg på prøve noget bedre, sener :slightly_smiling_face:
Men tak :tak: @Enki for du hjalp med og få ham sat ind, tak for hjælpen

Med venlig hilsen

1 Synes om

Stakkels gamle dreng - jeg håber man hurtigt finder en ny plads til ham og bedstevennen, der ser ud til at være en rød husmis.
Umiddelbart bliver det nok svært at finde hans opdrætter. Der er faktisk registreret nogle få birma Herkulesser i FD, men ingen blåmaskede på den alder. Hvis man søger på fødselsdatoen +/- et par dage er der ganske få registreret, og også en enkelt blåmasket han, men den hedder noget helt andet. Så et eller andet i hans oplysninger stemmer ikke - eller også er han “ægte uden stamtavle”.
VH
Susanne

4 Synes om

Jeg håber, at nogen vil give de to gamle drenge et hjem, hvor de kan være livet ud :kryds:
Og det samme håb har jeg for alle de dejlige katte, der sidder og venter på diverse internater. :kryds:

1 Synes om

Tak :tak: @anon65863588 for du har givet han en chance, med og søge på ham, er så enig, håber de snart finder nyt hjem

@Eva er så enig med dig, at de snart får en hjem, både de her og andre dr venter, men samtidig også glade for de er på internat, for hvilken liv ville de ellers have

Med venlig hilsen

1 Synes om

Folk giver jo ofte katte andre kaldenavne end stamtavle navn - så tænker man mere skal kikke på farve/fødsesdato end navn?

Odin er fin rød ældre herre
https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/adopter/kat/nordjyllands-internat/1v1740

Håber de hurtigt kan komme til godt hjem, ikke godt for gammel katte at sidde på internat i længere tid :heart:

1 Synes om

Som jeg skriver ovenfor: “Hvis man søger på fødselsdatoen +/- et par dage er der ganske få registreret, og også en enkelt blåmasket han, men den hedder noget helt andet.” Der ER søgt på (den omtrentlige) fødselsdato, men uden at der er bid.
VH
Susanne

3 Synes om

Bagsiden ved at have en Instagram-populær kat:

På den anden side kan det næppe være en som har sat sig særligt meget ind i sagen, siden han tror at Fritzz er til salg.

6 Synes om

Altså her den anden dag var der en mand, skrev på en anmelde af en dyrlæge jeg har lavet, at han gerne ville være venner med mig på facebook, fordi jeg delte så interessante artikler :rofl:

Manden på profilbilledet var hvid, da jeg så lige snuste lidt rundt så havde den mand åbenbart været sort engang :rofl:

Og fået ny højde og drøjte…

Der stod han var fra Kolding, men der var ikke et eneste billede fra Kolding…

Sjovt nok ville han ikke være venner med ham da jeg fremlagde det og spurgte hvorfor han ville være venner…

Jeg havde nemlig også googlet billedet og fandt en portugesisk artikkel, som jeg oversatte, der stod der at en nigraiansk bande bruger det til at snyde penge fra kvinder…

Jeg skrev også pænt til ham at jeg er førtidspensionist og det er man altså ikke millionær af, så han får ingen penge af mig…

Så var beskederne “pludselig” væk (havde taget screenshot) og så skrev han ikke mere :grin:

Jeg sendte det hele til dyrlægen og anbefalede de nok bannede ham fra deres side, så han ikke prøvede at snyde flere af deres kunder

3 Synes om