Som skrevet, så er de nok for rigide - og uanset holdning til katte i lejlighed, giver det heller ikke meget mening, at katte sidder på internater i op til år, hvis potentielle aftagere fravælges af den årsag.
Det var også primært konklusionen “opfordring til lovbrud”, jeg opponerede imod - resten var bare et forsøg på en mulig årsagsforklaring…
Tro det var efteråret 22 jeg så sådan nogle rigtig vamset, halv lange hygge sokker, som kunne bruges lidt som futter
Men 100 kr hvis ikke mere nogle steder
Nej det sprang jeg over
Men drømte om hver gang jeg så dem
Ja de var der igen efteråret 23
Og her i efteråret 24
Var i staden og handle nu her til aften og hvad var der en hel stativ af
Ja og så kunne jeg jo ikke vælge
Men nu fik jeg 3 for under ens pris
Hvor ville mit liv være nemmere, hvis jeg havde styr på, hvor jeg lægger mine ting
Nåh, men jeg har fundet det jeg har brugt hele aftenen på at lede efter
Øv … Kodak har igen svært ved at tisse
Der er hul igennem, men han sidder længe, før han kommer af med et lille tissetår og vasker sig meget bagefter … så nu har han tid hos dyrlægen kl. 10.
Jeg gav ham Metacam i går aftes, da jeg opdagede at han kæmpede med at tisse, og det har åbenbart hjulpet ham med at få tømt blæren, for der var ikke noget at komme efter, hos dyrlægen.
Vi aftalte, at jeg fortsætter med Metacam i min. 10 dage og jeg skulle bare ringe, hvis ikke jeg syntes det gik fremad i løbet af de næste par dage.
Og endnu en gang var dyrlægen helt oppe at ringe over, hvor sød og medgørlig Kodak er … og jeg er enig med hende
Damn! … jeg er træt og har ondt i mine ben
Var jo tidligt oppe for at ringe til dyrlægen, da de åbnede for telefonen kl. 8 … og var tur/retur med Kodak inden middag.
Drak lidt kaffe og spiste chokolade (det var jo min morgenmad …) og kørte så tilbage til Næstved, var i stort set alle genbrugsbutikker i byen, i Maxi Zoo og sluttede af med at handle i Rema … hvor jeg brugte indkøbsvognen til at trække mig fremad
Man skulle ellers tro jeg var sprængfyldt med energi … sov dyb søvn i hele to (2 !) minutter i nat/tidlig morgen
Aldrig har jeg været så ivrig efter at se nybyggerne, men jeg hepper for vildt på kim og louise… gik i klasse med louise i folkeskolen og er venner med hende på facebook… så kan man andet end at heppe
Tak for din henvendelse og for din interesse i vores adoptionsproces.
Vi forstår din bekymring vedrørende kravet om, at katte skal have mulighed for at være fritgående.
Vores politik er baseret på hensynet til kattens trivsel, naturlige adfærd og livskvalitet, da mange katte trives bedst med adgang til udendørs miljøer.
Vi er naturligvis opmærksomme på gældende lovgivning, herunder Lov om Mark- og Vejfred, som fastslår, at dyr skal holdes på egen matrikel.
Det er også derfor, vi i forbindelse med adoption anbefaler, at katteejere sikrer sig, at katten enten har adgang til en indhegnet have eller benytter sikre løsninger som kattevolierer, løbegårde eller lignende.
På den måde kan katten få den stimulering, den har behov for, uden at være til gene for naboer eller være i fare i trafikken.
Vores krav om udendørsadgang betyder ikke, at ejeren nødvendigvis skal lade katten færdes frit uden opsyn. Tværtimod opfordrer vi til ansvarlig kattehold, hvor man sikrer kattens velbefindende inden for lovens rammer.
Vi værdsætter din interesse for dyrevelfærd og håber, at dette besvarer din henvendelse. Hvis du har yderligere spørgsmål eller ønsker en dialog om mulige løsninger, er du meget velkommen til at kontakte os.
Høh, var man en journalist ville næste omgang være at besøge et par steder for at lade som om man ville adoptere som hhv. indekat, sikker udeadgang og fritløb, og så optage samtalerne, og så (alt efter hvordan det gik) bagefter vende tilbage til DB med spørgsmål til ens oplevelse