. o O Februar tanker 2025 O o

Jeg fik vist aldrig analysen fra laboratoriet, men dyrlægen skrev: Urinprøver viser at Kodak har blod, hvide blodlegemer og struvitkrystaller i urinen.

5 Synes om

God bedring med ham :kram:

Jeg tænker du skal igang med at skrue heftigt op for hans væskeindtag.
Er det ikke rigtig husket at han har været afsted et par gange med samme problemstilling? For lidt væske er meget ofte årsagen til at de danner struvitkrystaller. De dannes kun hvis der er for lidt væske, forkert pH og hvis koncentrationer af nogle helt specifikke saltioner er for høj. Sidstnævnte - koncentratione - kan ændres til at blive lavere ved at katten drikker noget mindre. Hvis han også spiser tørfoder, hvil han have gavn af at få noget rettet mod struvitdannelse, hvis han ikke allerede får det.

6 Synes om

Jo og jeg skiftede til urinary-tørfoder allerede efter 1. gang.
Han får også Cystophan hver dag.
Jeg synes egentlig han drikker fint nok, men der er jo det med vådfoder … han slikker lidt sovs i sig engang imellem, men det bliver ikke til det helt store :neutral_face:
Har prøvet at købe forskellige mere eller mindre flydende ting, men har ikke ramt noget han bare kaster sig over … og jeg har jo ikke ubegrænsede midler til at købe ind :flushed:
Jeg har prøvet at koge både fisk og kylling og give ham kogevandet, men det havde ingen interesse :rolleyes2:

6 Synes om

Hvis de har krystaller i en frisk urinprøve, så får de ikke nok væske uanset hvordan de så får deres væske, om det er ved at drikke el. spise vådfoder. Vil gerne understrege det ikke er ment som en kritik af dig, er helt sikker på du gør det bedste og når han ikke vil spise vådfoder er det svært. Men øget væske på den ene eller anden måde vil hjælpe ham.

De kan jo være decidered usamarbejdsvillige mht. hvad de skal spise Har du prøvet de forsk. soup-løsninger der er kommet hos zooplus?

Hvilket tørfoder får han? Kunne jo godt være der var noget der var bedre med en lavere koncentration af de saltioner der laver ballade

5 Synes om

Kors hvor bliver jeg bare træt af at mine anvisninger for nogle - heldigvis få - kunder (særligt mænd) ikke er lige så gode som mine mandlige kollegers til trods for at vi siger præcis det samme.

6 Synes om

Hvad med at begrænse mængden af tørkost så han bliver sulten? Det hjælper på mine to der ikke er så glade for vådkost. Og hvad med råt? Det indeholder jo også mere væske.

5 Synes om

Nemligt

Denne her kan se uden og være der husk lyd

5 Synes om

Hvad med MUSH eller daggamle kyller?

https://www.mush.dk/stores/

https://www.fodergrossisten.dk/shop/search-1.html?keyword=daggamle

Foder kan potentielt spare dig for mange dyrlægeregninger

4 Synes om

Fnis :tihi:

10 Synes om

Mon der er andre katte end Stine og Mister der absolut synes at vejret udenfor ikke egner sig til sarte og elegante poter som deres?

Jeg når lige at åbne terrassedøren om morgenen, de nærmer sig, og så vender de om og går helt ind igen.
I deres optik burde det jo eller være vældig varmt ude - solen skinne jo fra en skyfri himmel… Sikke en uorden.

8 Synes om

Mine kommer jo ikke ud. Men jeg må indrømme at jeg - personligt - giver Stine og Mister ret. Det er urimeligt koldt. :fryser:

7 Synes om

Ja siger mis også her, det er så koldt for poterne, men nemmer og fange mus
Da gangene er nemmer og se

5 Synes om

Hvordan går det med Kodak

2 Synes om

Kodak har det godt … har lige tæsket Donkey :muscle:
Han er på Metacam nogle dage endnu, så håber jeg bare der ikke sker en forværring igen, når de 10 dage på smertestillende er gået :pray:

12 Synes om

Normalt er det jo ikke godt, men lige her er det vel positiv

3 Synes om

Hvorfor sætter folk noget til salg på dba, men tjekker ikke op på henvendelser? :argh:
Har spurgt ind til målene på et teaktræskab for to dage siden, et skab der blev sat til salg for tre dage siden, men får intet svar … :venter:

4 Synes om

Jeg har haft fri i dag. Misserne har udnyttet dagen til mange timers put. Jeg har ikke magtet ret meget praktisk, men har fået lavet lidt. Men også fået masser af tid til at putte med misserne. Både hver for sig og sammen. Delle har brugt mig som bidering, jeg er i den grad blevet gennem gnasket. Jeg har også arbejdet meget på det seneste, og kattene ikke kan finde ud af at man sover om natten, uanset hvor meget de bliver aktiveret inden sengetid, så det ender ofte med fræs lige som jeg er ved at falde i søvn, så derfor har de i øjeblikket sjældent adgang til soveværelset om natten. Så de har virkelig nydt at jeg mest været at finde på sofaen eller i sengen.

8 Synes om

Denne her "kunstværk " trappe kan ikke købes for penge
Ja den er dyr

11 Synes om

Jammen jeg viste ikke fødder kunne svæve :blush:

Så fik jeg mig endelig lagt, hvor er det godt er færdig som færdig

7 Synes om

Er der nogen herinde, der har været i Budapest? Hvad er værd at se (3 overnatninger) :slightly_smiling_face:

2 Synes om