. o O Februar tanker 2025 O o

Har været der flere gange, skriver mere senere i dag efter en god nats søvn.

Hvor skal i bo og hvad er i mest til, museer kunst kultur oplevelser mad spa

2 Synes om

Vi ved ikke endnu, hvor vi skal bo, andet end det bliver i centrum. Vi planlægger en forlænget weekend ifm. jeg bliver 50, det er først til september, men logistikken skal gå op, derfor mit spørgsmål allerede nu :wink:
Vi er begge glade for at prøve lokalt mad og ikke de internationale kæder. Så kan vi ligeså godt spise i DK :wink: , spa er altid et hit og vi synes også historie er spændende, når det handler om det land vi besøger. :slight_smile:

6 Synes om

Jeg har også været der flere gange, men kun i forbindelse med arbejde, så egentlige sightseeing-tips kan jeg desværre ikke rigtig bidrage med…
Men jeg kan bekræfte, at det er en både flot og hyggelig by, og gode lokale spisesteder er der masser af… :wink: :+1:

5 Synes om

Så er det i dag at de firbenede skal til service, og Stine skal have taget blodprøve for at se nyretallene.
Jeg har ondt i maven, dels over hvad blodprøven viser, men også processen med at skulle have 2 katte pakket ned. Første kat er sjældent et problem, men anden kat bliver en udfordring…

12 Synes om

Nogle der har prøvet det her?

Happy Snack by FELIWAY | En rolig stund for katten | NY og lækker kattesnack?

1 Synes om

Jeg har lige købt det, men begejstringen fra de pelsede er til at overse :crazy_face:

6 Synes om

Lokalt ved jeg såmænd ikke om det er, men bestemt anderledes end at gå ud og spise herhjemme kan Sir Lancelot anbefales, det er klart noget af det jeg husker bedst fra Budapest 7 år senere :slight_smile:

4 Synes om

Ja mine gad det ikke rigtig…altså undtagen ham der ikke skulle have det :joy:

4 Synes om

Det ser vildt hyggeligt ud :clap:t2:

2 Synes om

Alle de 3 katte jeg kender, der er blevet præsenteret for det, har sagt adr! Det var uspiseligt

3 Synes om

Kan godt forstå og følge dig :kram:
:kryds: for det er gået godt

2 Synes om

Vi plejer at bo på Margrethe øen midt i Donau, øen ligger mellem Buda og Pest.

På det hotel er der termiske bade med fri adgang når du bor på det hotel. Åben 6-22/23. Det er så lækkert at komme træt og med ømme ben og måske lidt gennemkold hjem på hotellet kl 21, badedragt på og ned i den termiske pool. Og så i seng, så vågner man som et nyt menneske næste dag.

Der er fredeligt og nemt at komme til begge sider.

Jeg ville nok vælge at bo på pest siden, der er mest at se og opleve syntes vi.

Som noget af det første ville jeg tage en bus tur rundt, så får man set det hele, og kan bestemme sig hvad man gerne vil se nærme på.

Hop-on Hop-off Budapest Bus Tours | 24, 48, & 72-Hour Passes

En sejltur på Donau er hyggeligt, så får man set alle broerne og dem er der mange af.

Broerne er også hyggelige at gå over, nogen flottere end andre.

Alt der her er på Pest siden.

Parlementsbygningen er vanvittig flot og det er muligt at komme indenfor på guidet rundtur.

Ved Donaus bred foran parlamentet er der en jødisk mindesmærke med sko, gribende og tankevækkende især i disse tider.

Frihedspladsen og helte pladsen, skal besøges.

Den store markedsplads, indendørs / overdækket er sjov at besøge. Spis i en af de små boder sammen med de lokale. Køb alle mulige slags paprika til at tage med hjem.

På de store shopping gader er det mest internationale kæde butikker eller turist / souvenir butikker.

Der er mange caféer og de laver gode kager. Det er hyggeligt at side og betragte mennesker.

Mange kirker, nogen kan man komme ind i, andre ikke. Nogen koster, andre ikke.

Vi har aldrig været på nogen af de mange museer der er i byen, det er vi ikke til. Men der er mange at vælge imellem.

Det er super nemt at komme rundt i Budapest med offentlig trafik, bus, sporvogn, metro. Køb et Budapest Card, så er der gratis brug.

Vi tager altid en taxi fra lufthavnen til vores hotel, det er nemt. Der er en taxi bod lige foran udgangen, sig hvor du skal hen og du får en fast pris.

Taxi er ikke nogen snyde pelse er vores generelle indtryk. Ikke alle snakker engelsk men så lidt tysk eller Google tanslate.

På Buda siden er det Bjerghøjen og Fiskebastionen, vi tog en bus der op og gik rundt et par timer, så tilbage igen.

Mht spa / termisk bad, der er mange. Dyre, billige, lokale, turistede, indendørs og udendørs. Google eller spørg på jeres hotel.

Mht spisesteder, vi spiser mest på vores hotel. Så igen spørg jeres hotel.

Vi besøger som regel den her katte café, kattene har det godt og de støtter et internat.

https://catcafebudapest.hu/home/

Hvis du har flere spørgsmål så sig endelig til.

PS : politikkens turen går til Ungarn og Budapest er super at have med.

8 Synes om

Ja, det gik godt, i hvert tilfælde med Stine.
Mister er skam også i god form, med skiftet til nyrediæt har sat sig på sidebenene :thinking: Han er gået fra 6,1 til 7,3… Allerbedst er vist knap 6,5…

Stine fik taget blodprøde, og de tal der er værd af kigge på, lå i sommers lige på den øvre grænse. I dag lå de pænt i normal-området, hvilket er en lettelse. Hun har også tabt sig 300 gram, hvilket jeg godt vidste, da jeg har vejet hende hjemme.

Alt i alt fint resultat…

11 Synes om

Tak for en dejligt opdatering :blush:

3 Synes om

Tusind tak! Jeg synes det lyder til du lige har planlagt det meste af vores tur :wink::clap:t2:

8 Synes om

For en del år siden, var der jo rigtig mange blogs
Og jeg blev fanget af
Lidt anderledes, eller bare helt alm

En del er stoppet
Men en jeg følger kom men en nyt indlæg i dag, eller en gen udgivelser for blogens
Men da den var udgivet første gang var jeg ikke på kattegale
Men her er den smukke indlæg på bloggen

5 Synes om

Så lidt. :smiling_face_with_three_hearts::smile:

4 Synes om

Hvordan ser det ud med Kodak @Skattekat

2 Synes om

Han ser ud til at have det ok, bortset fra at han er sur over at behandlingen med Metacam er slut for denne gang … han ææælsker Metacam :yum:
Han får Cystophan hver dag, opløst i væske og sprøjtet ind i munden (for han nægter at indtage det selv :rolleyes2: ) og det nyeste tiltag er, at jeg har en kop med vand stående og en 10 ml. sprøjte … hver gang han kommer forbi til knus og en fortælling om hvor smuk og dejlig han er, får han lige 10 ml. vand sprøjtet i munden. Vi er vel oppe på 50-60 ml. om dagen, men om det batter noget, eller om han bare drikker det tilsvarende mindre selv, det ved jeg ikke :gruble:

12 Synes om

Der er da aldrig nogen der ville gætte, at jeg elsker katte…vel? :hoho:

18 Synes om