. o O Februar-tanker

Åh ja og nogle gange tidligere end det.

1 Synes om

Ift udstilling, så tror jeg ikke, jeg vil anbefale det til andre med udfordringer en anden gang. Den ene dag gik ret godt, mest pga 3 virkelig søde mennesker og deres endnu sødere katte. Den anden dag knapt så meget. Der var ikke mange, der havde tid og overskud, vi blev løbet over ende af en mand, der var sur over en NOM og vi stod første parket til opdrættere/udstillere, der stod og svinede andre udstillere til. Det skabte en virkelig dårlig stemning og jeg vil aldrig købe kat fra de personer, om så de var de eneste, der havde den race.

2 Synes om

Det var synd, I havde den oplevelse. Vi hyggede gevaldigt, og Bastian hilste på mange nye og gamle venner - incl. nogle der stadig kunne huske ham fra udstillinger for mere end tre år siden. :slight_smile:

4 Synes om

Jeg tror også, det er nemmere, når man er der med kat. Så er man ikke “hjemløs”, som når man kommer uden at kende nogen og uden kat. Man har en base.

Det var dejligt, at Bastian mødte lidt fanskare :blush:

1 Synes om

Jeg tænker at det er med katteudstillinger som alt andet, der vil være gode oplevelser og der vil være dårlige, og desværre ved man ikke på forhånd hvad det vil blive.

Hvis I har mulighed for at komme til Plantorama, vil Dyrenes Dag søndag d. 12.02 måske være en bedre oplevelse, for det er kun hygge, ikke udstilling.

Tilføjelse: Jeg mener også der er en lignede dag om efteråret, sikkert omkring eller i efterårsferien, men kan ikke huske hvad den hedder, og om der er lige så stor fokus på dyr.

5 Synes om

Hvor er det trist at høre, I havde så dårlig en oplevelse.
Desværre er der jo nogle der er meget dårlige tabere, men at lade det gå ud over puplikum, er bare ikke ok :dokdok:
Det burde komme klubben for øre, da ikke er intereseret i at puplikum skal gå derfra med en sådanne oplevelse, det giver jo alle udstiller og kattesporten et dårligt ry

5 Synes om

Det er ærgerligt i ikke havde så fed en oplevelse. Jeg vil ikke forsvare dårlig opførsel, for det er ikke ok.
Men det var en udstilling, hvor der var to shows på én dag, så alt andet lige har udstillerne haft dobbelt så meget at se til, som ved en almindelig opsætning :slightly_smiling_face:
Hvis man kun har en enkelt kat med, betyder det ikke så meget, men to, tre eller flere, så bliver man lidt udfordret :smile:

5 Synes om

Det var ikke udstillere, der havde travlt, der stod og “bitchede”. De sad/stod ved den enes bur længe. Vi var strandet med barnet i panik ret tæt på, så vi fik overhørt hele svadaen.

Barnet kommenterede, at folk ikke var søde søndag, for det var hendes oplevelse. Jeg ved godt, at der også har været søde mennesker den dag, vi mødte desværre kun 1 af dem den dag.

Lørdag var stadig en god oplevelse, som hun helt sikkert sætter pris på. Men jeg ville nok stadig vælge noget andet en anden gang, hvis vi ikke har nogen vi skal holde til ved. Vi kan ikke altid være heldige at rende på så søde mennesker og katte :two_hearts:

4 Synes om

Nok være det har været på markedet længe,
men var ved og lede efter noget andet, kom ind på bil tema, faldt over en ving tørrestativ til el, så der var varme i den :smiley: jeg syndes den er genial, ja den koster strøm,
men havde jeg en vasker rum. Så ville jeg gerne have den og bruge 15 gang om vinter efterår, hvor det bare regner og så kommer der en byge lige når vasketøjet bliver hentet ind og er mere vådt end når det blev vasket, så vasketøjet kunne blive tørt alligevel uden omvask

Med venlig hilsen

1 Synes om

Du er inde på noget rigtigt her - en anden gang vil jeg foreslå dig at lave en aftale på forhånd med en, måske to, specifikke udstillere, der så (forhåbentlig) også kan hjælpe til med at forklare “hvorfor, hvordan og hvorledes”.

5 Synes om

Lad være med og investere i en airfrye, hvis du er katte ejer og din kat gerne vil hjælpe dig :laughing: :joy:

https://youtube.com/shorts/GKxioQR8K20?feature=share

Med venlig hilsen

2 Synes om

Afprøvet ny dyrlæge nu hvor Laffe skulle vaccineres :slight_smile:
Mobildyrlægen Thy kom på besøg og var en meget behagelig oplevelse! Hun lærte lidt om burmesere, korater, katteudstilling og indhegnet have :smiley:
Og jeg lærte lidt om tårekanaler, som jeg enten havde glemt eller ikke vidste før :slight_smile:

Nu er Laffe kravlet i seng - det er hårdt at have besøg og samtidig blive vaccineret. Og vi må konstatere at den nu igangsatte slankekur faktisk virker. Hun synes han var en stor dreng, men ikke voldsomt meget for stor, og der er da også tabt 350g allerede :slight_smile: )

det er bestemt ikke sidste gang jeg bruger hende :smiley: nu må vi lige se med det knibe-øje Laffe har, om hendes forslag har effekt. For har det nu det, så er der jo ikke grund til at køre til Hanstholm med hund og kat næste gang de skal vaccineres. Så er det klart lettere at få hende ud igen :smiley:

(Laffe har en øje der kniber og løber let i vand ved lette irritationer, og sådan har det altid været. Men måske nogle øjendråber, som hun efterlod her, kan få has med det, ellers synes hun klart, vi skulle lade Kevin i Hanstholm kigge nærmere på det)

7 Synes om

Min Stine har en sammenklappet/lukket tårekanal ved venstre øje.
Det betyder at tårevæsken låber ud af øjet.
Stine er ikek generet af det, og holder det fint selv ifm vask.
Ja, hendes øje virker en smule lukket, men jeg er overbevist om at det ikke er til gene.

Nogle dage ser det træls ud, men hun har også hvis pels omkring øjnene, så klatter af søvn, som tårevæsken er mere tydelig.

Tårevæsken er ikke 100% klar men dette skulle være helt normalt.

3 Synes om

Og det kan jo godt være det samme med Laffe :slight_smile: Men hvis nu det var noget, som kunne “fikses”, så var det jo det sjoveste.
Så det var værd lige at prøve det øjendråbe-noget og ellers lige få kigget, om det er noget a la det du beskriver, eller om det er noget andet :slight_smile:

Jeg har jo Xarabi, lys burmeserpige, med meget smalle tårekanaler, så hun har evig og altid noget brunt tåre-snask fra øjnene … det bliver jo brunt, når det kommer i kontant med ilt, så jeg kender til, at leve med en kat med øjne, der skal holdes rene :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har lige været i biffen med min kæreste, han inviterede :smiley:

Vi så Meter i sekundet og jeg syntes den var ret sjov :smiley:

Imorgen tager vi en tur til Als, hvor jeg skal ind på sygehuset og have en maske til at sove med… Jeg er ret spændt på om min ADD kan enes med sådan en, eller om jeg bare må vente til jeg er så træt af jeg bare besvimer :yum:

4 Synes om

Jeg håber, du kan enes med den. Men vær tålmodig til at begynde med og få hjælp til at indstille på den, hvis du har problemer med den.

3 Synes om

Jeg syntes idag har været en laaaang dag…

Blev hentet kl 10.00 af min kæreste. Så gik turen ellers sydpå til Sønderborg Sygehus for at hente min cpap maskine.

Først ind til en læge der lige skulle lyse med kamera i begge næsebor yrk

Så ud og prøve at finde ud af hvilket skema jeg skulle have udfyldt inden jeg kom, nå det gad deres system ikke…

Så ind til en anden for at få maskinen…

Så ud at få flyttet den næste tid til lidt senere på dagen (Det første tjek skal åbenbart foretages i Sønderborg hvor maskinen er udleveret, og ikke i Vejle der er tættere på mig)

Min kæreste brokkede sig noget over der ikke var ladere til elbiler på sygehusets parkeringsplads, så vi måtte lige holde lidt ved Bilka, jeg blev i bilen mens han handlede lidt…

Så gik vi over på McDonalds.

Så tilbage til bilen, hvor han liiiige skulle ind og kigge igen :confused:

Så lige et smut forbi Haderslev, hvor min kæreste lige havde en 3D printer til min bror.

Så til Fredericia, hvor min kæreste skulle handle i Løvbjerg (jeg blev i bilen) inden han satte mig af hjemme…

Så nu er jeg træt :smiley:

Her er et par billeder af den nye maskine :slight_smile:

8 Synes om

Det er der altså også. Han må have holdt et forkert sted - eller var de bare optaget?

Hvordan er det så gået med maskinen? Det er uden tvivl godt at være meget træt, når man skal bruge den :blush:

2 Synes om

Er lidt øm ved næseborene, men ellers ingen gener.

Jeg tror jeg har lagt på den samme side hele natten, for vågnede op til at Simba lå ved siden af mig :smiley:

Jeg skal lige blive venner med de dimser der går ind i næsen…

Når det er sket skal jeg nok blive glad for den :smiley:

@galath ved du om det er den slags man selv skal have kabel med til? For så må vi kigge ekstra godt efter næste gang

5 Synes om

Jeg ved ikke, om man selv skal have kabel med. Det tror jeg ikke, men jeg har ikke selv el-bil. Har bare set ladestationerne. Herunder er et klip fra Krak af sygehuset og parkeringspladserne. Jeg mener, ladestanderne står ved de parkeringspladser, der befinder sig mellem de 2 røde streger, jeg har tegnet ind:

Sydvang 1

Hvis du ikke kan enes med næsedutterne, findes der jo forskellige andre masker, du kan prøve. Men hvis du i øvrigt har sovet fint nok, er det jo en god start.

3 Synes om