God bedring, “håber” du nøjes med et blåt mærke ![]()
Avs. Håber du slipper for alt for mange eftereffekter. ![]()
Jeg skvattede også da jeg gik ud efter frokost en af dagene på J-pop con i weekenden, men jeg landede til alt held i en komprimeret snedynge, så jeg slap med forskrækkelsen og ømhed i nogle timer efter.
Jeg faldt på parkeringspladsen på vej ind på arbejde. Jeg troede, jeg trådte på sort asfalt, men det var sort is. Så efter en gedigen efterligning af en sprællemand, mens jeg forsøgte at holde balancen, faldt jeg om i en dynge sne. Som heldigvis tog af for faldet, men som også var så hård og iset og skarp, at jeg fik skrabet håndfladen. Nå ja, slemt var det ikke, men jeg kunne sikkert med fordel øve lidt faldtræning ![]()
Skulderen har det heldigvis ok i dag og de blå mærker, tjah … dem har jeg masser af i forvejen ![]()
Sort is sucks - uanset om man er gående eller kørende - men heldigt det ikke gik værre! ![]()
Er også lidt spændt på, hvordan vores gårdsplads bliver de kommende par døgn - der er allerede glat de steder, hvor sneen er pakket til is, og med nedbør og temperaturer der fortsat kommer på den forkerte side af 0 i perioder… ![]()
Jeg har, klog af skade (og stadig med lidt smerter efter styrtet på den isglatte parkeringsplads for fem uger siden), barrikaderet mig indendørs - ser frem til tøvejr, og bevæger mig ikke ud, før der har været plusgrader konsekvent længe nok til at jeg er sikker på ikke at overse is som sidst. ![]()
![]()
(Hurra for hjemmearbejde!)
Træls nok! Nu anede du ikke at der var is, men en af de ting jeg ofte ser (Caspers ældre onkel så sent som i onsdags) folk, der er bekymrede for at falde gøre er, at de stivner i kroppen og går med mere rank ryg end normalt. Dvs. at de kommer til at gå med vægten mere på hælen end forfoden. Det bedste man kan gøre, når der er glat/risiko for det, er at læne sig (i starten måske så det føles overdrevet, senere kommer det nok mere naturligt) fremover mens man går. For hvis foden så glider, vil foden glide bagud i den bevægelse man er ved at tage, så man bare kommer til at tage et hurtigere/større skridt end man lige troede. Og det betyder at man ikke mister balancen så meget, og HVIS man så falder, så falder man forover, hvor man kan tage fra med hænderne.
Bare sådan et generelt tip til folk, der er bekymret for at bevæge sig ud mens der er frost.
God bedring til alle der har faldet her i dagene ![]()
Godt jeg fik købt vinterstøvler, der er nemme at få af og på, for dem kommer jeg til at rende i indtil det er slut med frost… Jeg tænkte jeg kunne da fint lige smutte fra hus til bil i mine sneakers, det kunne jeg så ikke så nu venter jeg pænt på, at finde ud af, hvor stort et blåt mærke jeg får på siden af højre lår ![]()
Men i det mindste slipper jeg et blåt mærke og et slag i håndleddet ![]()
Dagens opgave mis skal have orme pille
Den sidste uge har pelsen set lidt mat ud
I går, i løbet af dagen, pillet 6 levende bændelorm led af hende ved halen, pænt gemt til gave til dyrlægen
Så er det vist tid i dag
Ja ved det i morgen fanger hun mus igen, og vi starter forfra
Ingen tvivl om, at der er sket noget med temperaturen. Asani har helt frivilligt allerede bedt om at komme ud 2 gange her til morgen ![]()
I mit næste liv, vil jeg ernære mig ved, at have en børnehave for uvorne siameserteenagere. Så kan de komme i aflastning, når ejerne bliver slidte. Jeg ville ønske sådan et sted fandtes nu
Coffe er kandidat!
Bare send ham ned til mig
![]()
Du skal være velkommen til at få ham på kost i 3-4 uger ![]()
Kan se at begge katte har været ude flere gange i nat, og ikke mindst, i over 1 time ad gangen - de seneste uger er det ellers kun sket om dagen, og primært når der har været sol i drivhuset… ![]()
Sådan en slags problem-byttecentral - de ta’r dine og du ta’r deres…?
![]()
Nej nej jeg tager dem alle, jeg skal bare ikke have job også
Så kan vi lave indendørs aktivitets områder i hallerne og hegne hele grunden og de kan komme ud på skift og få det gale rendt af sig
Frisk luft giver en naturlig træthed ![]()
Gad vide hvad Vaffel vil sige til at få sådan en hvirvelvind ind i huset. Ham som er en adstadig seniorkat der sover det meste af sin tid væk ![]()
Hmmm… ![]()
Hvad med: Nej tak…? ![]()
Vi skal aflevere en ny urinprøve fra Tikka til dyrlægen i morgen tidlig, for at se om medicinen hun kom på sidst hjælper - så Masso og manden hygger på kontoret, mens Tikka sidder fornærmet uden for døren ![]()
Det var egentlig meningen Masso og jeg skulle på kontoret, men straks Tikka opfangede, hvad manden gjorde klar til, så skulle hun op på mig og putte indtil de var gået på kontoret ![]()