. o O (Hvad tænker du lige nu?) - Volume II

[QUOTE=Sannela;593849]En fantastisk side om europæiske skildpadder:

Har selv lige sat mine små bredrandede ud for sommeren…ihh :wehuu:[/QUOTE]

:venter::venter::venter:

. o 0 det tror jeg ikke på…

. o 0 ikke før jeg har set beviser i form af 20-30 billeder…:p:p:p

[QUOTE=Vivi_Fletcher;593852]Tante Tut sendte mig linket forleden i en anden tråd :slight_smile:
Hun har kigget meget på den side og det har hendes far også. Han genkendte ejeren som en af de gode gamle fra Herpetologisk Forening.
Må indrømme, at jeg ikke selv har fået kigget på den.

Mht hvilken skildpadde, har jeg slet ikke sat mig ind i det - heller ikke med dvale osv.[/QUOTE]

:ok::ok::ok:

. o 0 ja, Otto er kendt viden om - både til lands, til vands og i luften…

. o 0 OG i både ind- og udland…

. o 0 er børnenes far også herpatolog, måske ?? :gruble:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;593852]Tante Tut sendte mig linket forleden i en anden tråd :slight_smile:
Hun har kigget meget på den side og det har hendes far også. Han genkendte ejeren som en af de gode gamle fra Herpetologisk Forening.
Må indrømme, at jeg ikke selv har fået kigget på den.

Mht hvilken skildpadde, har jeg slet ikke sat mig ind i det - heller ikke med dvale osv.[/QUOTE]

Ja, ejeren af siden er HELT fantastisk udi skildpadder.
Og det er også ham jeg har købt mine af.

:gruble::gruble::gruble:

. o 0 burde vi lave en tråd om skildpadder til Luna…

. o 0 måske andre også ville blive glade for lidt billeder af lækkerierne ??

[QUOTE=Vivi_Fletcher;593839]Intet - de kiggede kun. Men hun er endnu mere opsat på skildpadder nu.
Lasse vil gerne have kvælerslange, men jeg tror ikke interessen er så dyb.
Kravet til dem begge er, at de skal sætte sig ind i dyret og pasning og pleje, før de får lov. Så gider de ikke det, skal de ikke have dem. Luna har jo allerede læst 4-5 bøger om skildpadder, så den interesse er der. Tvivler på Lasse gider læse om slanger :wink:

Men deres far taler nu om at bygge et udendørs anlæg til skildpadderne i min have :-)[/QUOTE]
Min søster har bedt mig om at have antennerne ude, for hun søger et nyt og GODT hjem til en græsk landskildpadde, Lillebror, på ca.30 år (på størrelse med en kagetallerken).

Hun har selv to på i hvert fald 70 år, Paddefar og Paddemor, som hun har haft i 50 år.
Paddemor er ikke græker, men russer, og hormonerne ruller kraftigt i Lillebror - så kraftigt, at han har bidt hul i hende.
Hun er kommet sig, men Lillebror får ikke lov til at gå sammen med hende og Paddefar.

Paddedyrene går om vinteren frit over hele huset (ligger ikke i dvale), kommer i bad tre gange om ugen og om sommeren bor de ude i haven.
De skal ikke bo i terrarie.

Lillebror vil sikkert være yderst tilfreds med en jævnaldrende paddepige på samme alder og art. (Kan ikke huske, hvilken underart han tilhører).

Hvis du og Luna er interesseret, kan du få tlf.nr. til min søster. Så kan hun fortælle nærmere.

PS: Hun er tilbudt en god pris fra en opdrætter, men hun er som jeg - det rette hjem før pris (hun er vist indstillet på at forære ham væk til det perfekte hjem, der er indstillet på IKKE at følge alt, hvad bøgerne siger, men hvad Lillebror er vant til.

[QUOTE=Mega;593862]Min søster har bedt mig om at have antennerne ude, for hun søger et nyt og GODT hjem til en græsk landskildpadde, Lillebror, på ca.30 år (på størrelse med en kagetallerken).

Hun har selv to på i hvert fald 70 år, Paddefar og Paddemor, som hun har haft i 50 år.
Paddemor er ikke græker, men russer, og hormonerne ruller kraftigt i Lillebror - så kraftigt, at han har bidt hul i hende.
Hun er kommet sig, men Lillebror får ikke lov til at gå sammen med hende og Paddefar.

Paddedyrene går om vinteren frit over hele huset (ligger ikke i dvale), kommer i bad tre gange om ugen og om sommeren bor de ude i haven.
De skal ikke bo i terrarie.

Lillebror vil sikkert være yderst tilfreds med en jævnaldrende paddepige på samme alder og art. (Kan ikke huske, hvilken underart han tilhører).

Hvis du og Luna er interesseret, kan du få tlf.nr. til min søster. Så kan hun fortælle nærmere.

PS: Hun er tilbudt en god pris fra en opdrætter, men hun er som jeg - det rette hjem før pris (hun er vist indstillet på at forære ham væk til det perfekte hjem, der er indstillet på IKKE at følge alt, hvad bøgerne siger, men hvad Lillebror er vant til.[/QUOTE]

:):):slight_smile:

. o 0 hvis Luna ikke bider på, er jeg næsten sikker på gevinst her :

www.krybdyrforum.dk :love2:

. o 0 ja, Otto er kendt viden om - både til lands, til vands og i luften…

. o 0 OG i både ind- og udland…

. o 0 er børnenes far også herpatolog, måske ?? :gruble:[/QUOTE]

Han har tidligere været meget interesseret i krybdyr. Mener det er leguaner han har haft, men har altid haft interesse for de fleste slags.

[QUOTE=Mega;593862]Min søster har bedt mig om at have antennerne ude, for hun søger et nyt og GODT hjem til en græsk landskildpadde, Lillebror, på ca.30 år (på størrelse med en kagetallerken).
[/QUOTE]

Tak Mega. Jeg ved som sagt ikke selv ret meget om padder endnu, men jeg spørger lige faderen, hvad han siger :slight_smile:

Hvis en padde ikke går i terrarie, hvor tisser og pøller den så :?

Den Pelle Padde (græker) vi havde i min barndom, gjorde det kun når han var i bad.

Det gør den, når den er i bad, men der kan selvfølgelig også godt komme en klat på gulvet af og til.

. o 0 på gulvet… :cool2:

. o 0 men de laver små hårde faste pøller…

Ja, hvis jeg downloader den plugin, der står, jeg mangler. Det kan du roligt gøre, hvis det også er den besked, du får.

Jeg ved så ikke lige, hvorfor jeg skal have en Firefox-plugin, men det er der vel en mening med…

Noget af det bedste til at lindre halssmerter ved halsbetændelse er faktisk almindelig panodil/pamol - det virker langt bedre end alverdens halspastiller o.lign.
Panodil må tages 2 tabletter 4 gange dagligt.

God bedring :kram:

. o 0 enig… de tømmer sig i badet…

. o 0 men man er gået væk fra de mange bade, da det kan ødelægge deres naturlige tarmflora…

. o 0 alternativt kan man have en skål med vand stående, så de selv kan bestemme hvornår de vil i bad…

. o 0 og dine katte drikker med garanti ikke af sådan en vandskål… :lol:

[QUOTE=galath;593869]Ja, hvis jeg downloader den plugin, der står, jeg mangler. Det kan du roligt gøre, hvis det også er den besked, du får.

Jeg ved så ikke lige, hvorfor jeg skal have en Firefox-plugin, men det er der vel en mening med…[/QUOTE]

Det er højst besynderligt…
Jeg kan end ikke gå på siden uden at blive smidt af nettet :?:?
Alle andre sider går fint, men lige så snart jeg går på den der, ryger jeg af.
Har prøvet det 5 gange nu :S

Har da aldrig oplevet problemer med DR’s side før.

. o 0 enig… de tømmer sig i badet…

. o 0 men man er gået væk fra de mange bade, da det kan ødelægge deres naturlige tarmflora…

. o 0 alternativt kan man have en skål med vand stående, så de selv kan bestemme hvornår de vil i bad…

. o 0 og dine katte drikker med garanti ikke af sådan en vandskål… :lol:[/QUOTE]

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke gider ha’ lort på gulvet i mit hjem - sorry.
Men nu skulle den jo være hos deres far om vinteren, så det må være hans afgørelse.
Meningen er den skal have en indhegning af en slags i vores have.

Kan man ikke have sådan en padde i et terrarie og så lukke den ud nogle timer om dagen? Det var i hvert fald, hvad jeg havde forestillet mig, at man gør.

[QUOTE=Sannela;593875]Det er højst besynderligt…
Jeg kan end ikke gå på siden uden at blive smidt af nettet :?:?
Alle andre sider går fint, men lige så snart jeg går på den der, ryger jeg af.
Har prøvet det 5 gange nu :S

Har da aldrig oplevet problemer med DR’s side før.[/QUOTE]

Hvilken browser bruger du? Jeg bruger Chrome.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;593876]Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke gider ha’ lort på gulvet i mit hjem - sorry.
Men nu skulle den jo være hos deres far om vinteren, så det må være hans afgørelse.
Meningen er den skal have en indhegning af en slags i vores have.

Kan man ikke have sådan en padde i et terrarie og så lukke den ud nogle timer om dagen? Det var i hvert fald, hvad jeg havde forestillet mig, at man gør.[/QUOTE]

:):):slight_smile:

. o 0 lissom du er proff med katte…

. o 0 så ville enhver proff paddeejer GYSE ved tanken om at have sine padder gående frit om på gulvet…

. o 0 de er ret sarte overfor kulde og træk…

. o 0 så jo !! giv den et terrarie med lys og varme :hjerte:

. o 0 og den har ikke behov for at være ude et par timer om dagen…

. o 0 de kan ikke lide forandringer, og bliver hurtigt stressede…

. o 0 skildpadder er hobbydyr - ikke kæledyr… :slight_smile:

Jeg har prøvet både med Chrome og IE

. o 0 ditto…

. o 0 nu har den jyllænder oz lokket mig på projektet og jeg kan godt se den…

. o 0 hun har sikkert ikke betalt sin licens, du !! :høhø: