. o O januar tanker 2025 0 o

Sidder og ser nyheder og i Aalborg giver sneen udfordringer især for cyklisterne… Jeg kunne være så rebelsk, at jeg ville vælge at gå i sådan et vejr :smile:

8 Synes om

Det kan i hvert fald ikke anbefales at køre bil. 2 timer i snestorm i går er mere end nok for mig for flere sæsoner! Det er altså lidt vildt, når man ikke længere kan se, hvor midten af vejen er - eller rabatten for den sags skyld.

7 Synes om

Jeg fik pænt at vide, da kæresten var oppe og kigge ud i nat, efter Masso havde vækket os ved at lege larmende på badeværelset, at jeg i dag skulle gøre brug af min mulighed for at arbejde hjemme pga. vejret - vi har egentlig mødepligt om mandagen, men min chef har heldigvis den holdning, at det er bedre vi arbejder hjemme, end vi vover os afsted, hvis vi ikke er trygge ved det her i vinterperioden!

Det er sket, at min bil har holdt på arbejde nogle dage + weekenden over, fordi jeg ikke var i stand til at kører hjem og kæresten i stedet måtte kører tværs igennem Århus for hente mig, så jeg accepterede for en gangs skyld at det nok var en god ide :smil:

Så nu kan jeg nyde lyden af Masso, der er lykkelig for at have fået de 3 stykker legetøj, der blev konfiskeret på badeværelset i nat, mens jeg arbejder :smiley:

11 Synes om

Jeg har kørt forholdsvis meget i snestorm :rolleyes: Selvfølgelig mest qua mit job som SOSU assistent i tidens løb. Der er én tur jeg alligevel aldrig glemmer, som naturligvis omhandler kat :face_with_hand_over_mouth: Gunderup - Humble på Langeland med mellem 30-60 km/t hele vejen :besvimer: Det var drøjt, men det endte med 4 fuldfede killinger, så det var turen værd :laughing: :wink:

9 Synes om

Jeg har nu også prøvet det, der var værre. Fra Kbh. til Storebælt fredag eftermidag i myldretid. 2. gear omkring 20 km/t hele vejen. Jeg ved ikke, hvor lang turen er, men det tog omkring 5 timer, så vidt jeg husker. Jeg var SÅ bange for at løbe tør for benzin!

På den anden side af broen var der vist ikke engang snevejr …

8 Synes om

Det var jeg også :smile:

4 Synes om

Godt at høre at jeg ikke er den eneste der er nødt til at konfiskere legetøj om natten. :see_no_evil:

5 Synes om

Det sker jævnligt jeg har noget under hovedpuden eller i en skuffe på badeværelset -
For det er jo ikke sjovt at lege i køkken og stue, når menneskene er den anden ende af huset :joy:

4 Synes om

Kan ikke matche den på afstande - men for mange år siden kørte jeg hjem fra arbejde midt om natten, fra Tåstrup til Nødebo. Da jeg kom ud til bilen var der på meget kort tid faldet op mod 10 cm, og det væltede fortsat ned, så ud over at vejene var totalt snedækkede var sigtbarheden nærmest ikke eksisterende - og da jeg nåede op til Hillerødmotorvejens forlængelse kunne jeg seriøst ikke se hvor vejen gik.
Heldigvis var der en enkelt der havde kørt strækket kort inden, så jeg nappede selvfølgelig sporet. :rock:
På et tidspunkt kommer der en modkørende, og det går op for os, at vi bruger det samme spor - hvem af os der kørte i modsat vejbane fortaber sig i det uvisse, men jeg valgte at trække til højre, og krydse fingre for at jeg stadig befandt mig på vejbanen… … :see_no_evil:

12 Synes om

Jeg har været ude af huset i dag, for første gang siden sidste år :rock:
Har gået tur i skoven ved Herlufsholm og jeg kan godt mærke, jeg ikke har rørt mig siden før jul … jeg kommer til at fitte lige ind, til pensionistgymnastik om tre timer :olding:

10 Synes om

Er der evt. en bowling-kyndig til stede, der kan forklare mig den her - HTF kan man miste hullerne…? :what2: :huh:

5 Synes om

Det står i artiklen :stuck_out_tongue:

Jeg har læst artiklen, og jeg forstår det stadig ikke. :exploding_head:

1 Synes om

Jeg var nødt til kun at bruge nærlys i aftes. Tændte jeg det lange lys, kunne jeg næsten kun se vrimlende snefnug og meget lidt vej. Faktisk kunne man blive helt svimmel og ør af at kigge ud på det.

4 Synes om

Ja, vi har også lige haft et par trælse ture tur-retur til Esbjerg både lige inden jul og i denne weekend, hårdt at køre i sådan noget vejr. Minder mig om dengang jeg skulle fra Skærbæk til Århus i rigtig kraftigt snevejr også - det tog også 5+ timer fremfor de normale ca. 2 timer - og mit speedometer lå og svingede helt vildt fra 20-30 km/t op til 60-80 km/t, og det var altså ikke fordi min hastighed ændrede sig :tihi:

5 Synes om

Hvad syntes I er dansk kulturarv ??

Det er nu muligt at ligge sit eget bud ind Folkehøring: Hvad er særligt dansk?

Om dansk smørrebrød og Striwet flæske kan være dansk kulturarv er jeg i tvivl om

2 Synes om

Mad er jo en væsentlig del af et lands kultur. Om det så er smørrebrød og stribet flæsk, der skal på listen, vil der nok være mange meninger om.

3 Synes om

Kultur arv er gamle egns retter vel :huh:

2 Synes om

Det er sjovt med vores mad, for går man langt tilbage, er der ikke ret meget vi selv står for. Rigtig meget er importeret fra Tyskland, og mange fynske egnsretter stammer fra alle steder, bragt til Danmark via sømænd.
Så det er vel et spørgsmål om hvor langt man må gå tilbage :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Ja bor på Lars Tyndskid’s mark
Smed juletræet ud af have døren søndag aften
Den kom ikke vidre igår da jeg var ude af døren

Men der er blæst væk, som i helt væk :uha:
Inklusiv juletræsfod
Jo det har stormet, men synes før det har været være

4 Synes om