. o O januar tanker 2025 0 o

Lige mine tanker, for ved egentlig ikke hvor langt de retter går tilbage.
Den eneste grund til at jeg ved, det er muligt at stemme, er fordi Knud har fået en mail fra gardeforeningen, som opfordre til at stemme på kongehuset, som kulturarv, og det sætter tankerne lidt igang om hvad hav vi som er DANSK

3 Synes om

Hvis man ser på nutiden sådan indenfor små 100 år, så er der flere ting, jeg forbinder med meget dansk. Men det er muligvis, fordi jeg ikke ved om det også hører til i andre lande. Men Sankt Hans bål, forbinder jeg med dansk sommer (også selvom der af og til er efterårslignende vejr) Foreningsliv synes jeg også er meget dansk. Er vi tre med samme interesse, så danner vi en forening. Nationalretten dansk eller ej, så er stegt flæsk med persillesovs altså også dansk for mig :slight_smile:

6 Synes om

Hvad bruger i andre som tæppe rens
Efter en hårbolle der har lagt siden den 30 gætter jeg på

sulfovand, microfiberklud og knofedt :wink:

3 Synes om

Andelsbevægelsen er også meget dansk så vidt jeg ved? Min bedstefar snakkede i hvert fald altid om det i forbindelse med oprettelsen af andelsmejeri… :thinking:

5 Synes om

Jeg har før brugt pletfjerner til tøj på sofaen, sprøjtet det på, ladet sidde lidt og så skrubbet grundigt med et par våde klude - man skal dog altid være opmærksom på, om materialet kan tåle enzymerne i pletfjerneren, uld vil jeg aldrig anvende det på, og ligesom på tøj teste i et hjørne, hvor man ikke bemærker hvis materialet mister farve efter behandlingen, medmindre man kigger aktivt efter :slight_smile:

Og aldrig lade det sidde længere end der står bag på flasken!

Jeg har også før brugt opvaske middel, men det tog ikke lugten, da jeg kom hjem en søndag og kunne konstatere, at Jeppe havde siddet i toppen af kradsetræet og afleveret en hårbolle ud over kanten ned over sofaen i løbet af det døgn jeg havde været væk :roll_eyes:

Med opvaskemiddel anbefaler jeg klart, at bruge en uden farve, man kan være uheldig at stå tilbage med en plet der har taget farve fra opvaskemidlet…

2 Synes om

Jeg bor til leje, hvor udlejer har valgt at smide væg-til-væg-tæppe på alle gulve (dog minus badeværelse, trods alt).

Jeg er SÅ glad for denne fra Dr. Beckmann - effektivt og praktisk. :star_struck:

3 Synes om

Pudsigt, Sankt Hans var faktisk også det jeg tænkte på og skrev ind med igår. Ja, de andre nordiske lande fejrer Midsommer, men altså ikke Sankt Hans :slight_smile:

3 Synes om

Sandt, og også sådan noget som boligforeninger - men det er jo igen en type forening :slight_smile: Foreningsliv er faktisk meget karakteristisk nu jeg tænker over det I har skrevet, det er jeg helt enig i.

3 Synes om

meowingtons

6 Synes om

B :see_no_evil:

Er der i virkeligheden andre valg?

4 Synes om

Ja altså… Jeg har ingen af den slags billeder, fordi jeg altid vælger A. Men jeg griner gerne af andres billeder. :grin:

5 Synes om

6 katte vasket til weekenden show, jeg er dybt imponeret af de 4 killinger, de var så dygtige.
De to drenge Milo og Silver er et par muskelbundter, så detsger hprdt på ryggen og vaske dem.
I morgen skal camperen vaskes og gøres klar, samt der skal pakkes

8 Synes om

Hvor er der show henne

1 Synes om

Jeg overvejer at købe en tyngdedyne, mit største argument imod er, Jamen hvad så med Masso når han nogle gange vil ned under dynen og putte :tihi:

Det sker maks en gang eller to i løbet af en måned, men det er åbenbart nok til at jeg hælder mod at lade være :joy:

5 Synes om

I Søften :slight_smile:

2 Synes om

Forhindrer man katten i at stikke af, eller tager man et billede? :see_no_evil::joy:

11 Synes om

Der er tydeligvis råb om hjælp der :smile::smiling_face_with_three_hearts:

5 Synes om

Jeg forsøgte mig med tungedyne, af forskellige slags og forskellige vægt, og Alvin den underlige kat, valgte stadigvæk at kravle ind under den og sove, også alene da han elskede varme. Må indrømme at jeg ikke var vild med det, for jeg havde svært ved at forestille mig at det var godt for sådan en lille kat at ligge under noget der vejede mere end ham selv. Men det må vel have været okay, siden han gjorde det igen og igen. Dynen havde så ingen effekt på mig, så jeg levere den tilbage (havde lånt den/dem af kommunen).

5 Synes om

Netop modtaget i nyhedsmail fra Etsy.

Det er vist første gang jeg støder på sådan et tiltag. Alle firmaer burde implementere lignende, så man kan fravælge mails i forbindelse med diverse begivenheder. :slight_smile:

6 Synes om