. o O januar tanker 2026 O o

Jeg er ramt af det næste weekend, når jeg skal fra Århus til København - og skal følges/mødes i toget med en der komemr fra Ålborg.
Turen hjem ville være så kaotisk med DSB at vi valgte FlixxBus i stedet.

Og den totale lukning er jo kun 1½ uge, så åbner de 4 spor der har været lukket i næsten 1 år.

SOm fast bruger af Århus H vil jeg sige at det er så godt med denne renovering.

8 Synes om

Jeg mener de lovpligtige udgifter. Det kan godt være, kirkegården kræver, der er en sten, men det er nok ikke lovbestemt. Bedemand, kiste, som minimum kremering og urne/alternativt begravelse - det tror jeg ikke, man kan slippe uden om. Men jeg har ikke set efter, så måske tager jeg fejl.

4 Synes om

Min bror har også krejlet priserne ved bedemand osv :slight_smile:

5 Synes om

Onkel Karl har været til syn i dag.
Onkel Karl kunne ikke godkendes :s:
Det værste er næsten, at jeg har spildt årets bilvask på ham i dag, for at han præsenterede sig bedst muligt … :venter:
Oh well …

12 Synes om

Arhmen, altså - hvad dumpede han på…? :astonished:

5 Synes om

Utæt udstødning … jeg prøvede ellers at være lidt kæk og sagde, det var klart motoren brummede lidt højere, når han kørte med vinduet rullet ned … at det plejede jeg ikke at gøre
Og så er der en TPMS-lampe (dæktryksovervågning) som lyser, selv om alle dæk er pumpet og iøvrigt lovlige … senest i går prøvede min svigersøn at få den lampe til at slukke, men uden held

5 Synes om

Sådan en lampe har jeg også haft engang. I modsætning til dig var dog så svineheldig, at den slukkede et par dage før jeg skulle til syn og først tændte igen efter bilen var blevet godkendt. Det er garanteret en løs forbindelse et eller andet sted :frowning:

4 Synes om

Jeg har bestilt kattefoder og grus et nyt (for mig i al fald) sted … Zoomalia
Jeg kunne allerede ved bestilling se, min ordre vil ankomme i 2 pakker … klart nok, når den i alt vejer tæt på 40 kg.
Efter en uge ankom pakke nr. 1 … 2 poser grus 6,8 kg i alt.
I dag, 16 dage fra bestilling, har jeg modtaget resten i én kasse … eller nærmere, resterne af kassen …

Man skulle tro de brugte samme lagermedarbejdere som Zooplus, men pakkerne kom fra Frankrig, så det er vel bare sådan man gør på et stort lager
Pakken er blevet tapet sammen 1. gang af dpd, enten allerede i Frankrig eller i Holland … og så har PestNord fortsat arbejdet med taperullen, da pakken endelig landede hos dem.
Mærkelig nok var intet gået i stykker, udover papemballagen til noget vådfoder i aluposer, men poserne var i orden og var der alle sammen.
2 slags nyt tørfoder (urinary) er taget godt imod og er allerede kommet med i fodertønden … vi tager hul på noget nyt vådfoder i aften og der :kryds: jeg for at også det falder i smagen, for jeg har købt stort ind af vådfoder :surrender:

14 Synes om

På Fredag kan vi endelig tage vores nye indendørs postkasser i brug :smiley:

7 Synes om

Der er i øvrigt kommet laminat på gulvet, så tror de næsten er færdig med opgangen :smiley:

9 Synes om

Hvor bliver det rart for dig, når de er helt færdige. Godt at se at de snart er i mål.

5 Synes om

Så er idgie og piraten nede og blive vaccineret… og @_DK_Sugieh idgie sagde intet på køreturen… vi satte hende i en transportkasse med vores pirat og så behøvede damen ikke at synge… hun er så dygtig og vi er så klar til at de 2 skal i plantorama…

12 Synes om

Var det så Piraten der sang i stedet for, syntes at huske han også er meget vokal, når han er i transportkasse :rofl:

6 Synes om

Nej han sagde heller ikke noget, men han vejer 6kg og idgie 4,5 og ingen var tyk… men de er tunge

9 Synes om

Det er noget af en bedrift, sådan min erfaring taget i betragtning :joy:
Måske jeg skal overveje en køremakker til lillebror også :face_with_hand_over_mouth:

5 Synes om

Det virkede virkelig godt her… må også tilstå at da hun var mest larmede (før vi kom afsted) lagde piraten en pote på næsen og så opgav hun

11 Synes om

Fra Plantorama Aalborg, endda med lukket mund :crazy_face:

19 Synes om

Det er et reel sjældent billed… dyrelægen der vaccinerede spurgte om hvordan vores andre katte kan leve med en der larmer så meget…

Men hun skulle jo fortælle dyrelægen om alt og intet, mens piraten bare viftede med øret af hende og ja ignorerede hendes larm…
det imponerede dyrelægen voldsomt at hun larmede så meget og piraten var så komplet ligeglad…

Og hun snakkede egentlig ikke ret meget… hun svarede jo ikke igen… hun pludrede bare, ikke du ved det der insisterende skæld ud, bare kommenterende stille pludren

16 Synes om

Delle har en sjov vane om morgenen. De plejer at få vådkost inden jeg tager på arbejde. Så som regel først omkring kl 9. Men Delle kan godt lide at vise mig, at hun lider og er SÅ sulten at hun endda er villig til at spise TØRKOST! Hun gør meget ud af demonstrativt at gå hen og spise lidt tørkost og lige tjekke om jeg ser det. Haps haps, kigger mor? Haps haps. Se mor, jeg spiser tørkost, må jeg godt få rigtig morgenmad nu? :tihi:
Hun spiser fint tørkost i løbet af dagen når jeg ikke er hjemme eller lige kigger, men om morgenen er det kun mens jeg kigger, så når jeg ikke er i nærheden af tørkosten, følger hun mig som en skygge og bedyrer sin ulykke indtil jeg endelig overgiver mig. Men er nødt til at holde fast i at de først får morgenmad kort før jeg tager af sted, for ellers vækker de mig bare tidligere og tidligere for at få mad. Og det gider jeg ikke. Så derfor får de først vådkost, når mine morgenrutiner er overstået.
:klappekat: mors lille drama dronning. :inlove:

12 Synes om

Nettop derfor får vores altid om aftenen og det anbefaler vi også til vores killingekøbere :tihi:
De kender klokken, men er så udspekuleret at de gerne starter med at plage i god tid :tihi:

7 Synes om