. o O januar tanker 2026 O o

Ny mus taget i brug. Den bliver flittigt kastet med og løbet rundt med i munden.

12 Synes om

Min bror ringede idag og fortalte at den store efterregning (næsten 20.000 kr.) der var på vores fars lejlighed skal vi nok ikke betale, pga et eller andet med skifteretten… (Jeg er så dårlig til at få alle mundtlige oplysninger med) Så hvis min fars boligforening vil have penge må de gå igennem skifteretten…

Og min storebror snakkede om et eller andet papir fra skifteretten der gør vi kan ansøge om udvidet begravelseshjælp via bedemanden (både jeg og min bror er førtidspensionister.

Så alt i alt er det hele vidst ved at være betalt…

Hele min indskuds-opsparing er nu brugt på begravelse.

Men nu trækker flytningen til Haderslev ikke heeelt så kraftigt i mig, så nu går jeg igang med at spare op igen…

Og nu hvor der ikke skal tages hensyn til min far, overvejer jeg at invitere min familie herhjem når jeg til sommer fylder 40… Hvis jeg kan få sparet lidt sammen til det…

Ellers kan det være jeg skal bede folk om at tage en ret med hver :smiley:

12 Synes om

Det er en god ide, at folk tager noget med, så økonomien holdes nede :blush:

7 Synes om

Vi har en vinder. Kaninmusen overlever umiddelbart. Han fik en af dem i går aftes og den er ikke forsvundet og hunden er ligeglad med den. Den er et kæmpe hit :heart: Han har tosset rundt med den hele morgenen og har også apporteret den, selvom han normalt ikke kommer og smider noget.

11 Synes om

Kan være jeg skal have et par stykker også

5 Synes om

Det er også kun sundt for dem, så køb du bare ind :rock:

4 Synes om

Husk og deltage hvis du har en billed fra sneen

4 Synes om

Nå, nu er musene det mest kedelige i verden og vi er tilbage til at chikanere hunden :roll_eyes: Alt legetøj er bare kedeligt - også det vi animerer

6 Synes om

Så må der stemmes :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Er der nogen der ved om der kan være nikkel i strandsten?

Jeg er ved at male på en sten til min fars gravsted og har fået en eller anden allergisk reaktion hver gang jeg har rørt ved den sten.

3 Synes om

Det kan der, men i mængder der normalt ikke burde give anledning til allergi - Google AI siger bla:

Nikkel findes naturligt i visse mineraler i sten, men typisk i meget små mængder, som ikke frigives let
I almindelige danske strandsten findes nikkel kun i spormængder, bundet fast i mineralerne. Det er ikke det samme som nikkel i smykker.
Konklusion : Du kan roligt samle og have strandsten med nikkel-holdige mineraler på dig, da frigivelsen er minimal

5 Synes om

Nice, jeg kan som opdrætter prale af at have hele to Eife-katte på JYRAKs topkatteliste i år, og den ene endda som nr. 1. Mega stolt :dans:

22 Synes om

Jeg er ret sart når det kommer til nikkel. Så kan være jeg er uheldig at have fundet en med “meget” nikkel i…

2 Synes om

Lad mig se om jeg kan forklare lidt.
Det er helt rigtigt at i ikke skal betale, det skal boet efter din far. Så den regning skal med i skifteretten så at sige.
Og er der ingen penge i boet, så er det bare ærgerligt for boligforeningen. Som forøvrigt har en konto til netop den slags, hvor misligholdelse/slid af lejemål overstiger indskuddet og man ikke kan få penge fra folk af forskellige årsager.

Og rigtig god idé at søge om extra begravelses hjælp, netop fordi i begge har lille økonomi. Bliv dog ikke forskrækket eller overvældet hvis de beder om alverdens papirer osv fra bank mm. Det er helt normalt, temmelig forvirrende og træls.

9 Synes om

Stort tillykke :flag: det er virkelig flot

4 Synes om

Det med begravelseshjælp søgte bedemanden for min mor. Går begravelsesudgifter ikke ind over boet? Visse dele er trods alt obligatoriske og ikke noget, som pårørende kan vælge fra, hvis de ikke har meget selv.

3 Synes om

Årh stakkels Katja, hun kommer til at havne i det togbus helvede når hun skal til og fra hendes efterskole, der ligger ved Randers

4 Synes om

Ikke alle, da vi (eller dvs min bror) krejlede sig til billigere sten osv.

3 Synes om

Hvad @kira_v siger - men har indtryk af, at nogle boligselskaber kører med en “går den, så går den” politik - da min svigerfar døde, blev vi også præsenteret for en regning på istandsættelse.
Der var ingen penge i boet - vi afviste naturligvis at betale, og så forsøgte de sgu’ yderligere med en “kan I så ikke bare betale noget af beløbet” forespørgsel… :dokdok:

6 Synes om

Stort Tillykke :trophy:

2 Synes om