Årh altså Masso er inde i en periode, hvor han syntes det er hyggeligt at putte i lænestolen på kontoret i stedet for på gulvvarmen på badeværelset og for anden dag i træ, har Tikka valgt at hoppe op og putte ved ham
Det plejer ellers altid at ende i leg og ballade når de kommer så tæt på hinanden
Ja, det startede jeg også med, men jeg giver dem både morgen og aften nu, for at få mest muligt vådkost i dem, da Delle var begyndt at leve lidt op til sit navn. Delle er dog ikke slem til at vække mig, men det er Dumle deriomod. Han plager så til gengæld ikke når først jeg er stået op. Han vil bare gerne fortælle mig at det er morgen.
Vi giver vores en 3 gange om dagen, og netop aldrig som det første om morgenen. Så vi har af den grund heldigvis ikke problemer med at nogen af dem vækker os, så det er rart.
Det ville være vidunderligt at have den mulighed. Men siden jeg arbejder i butik med lange arbejdsdage så er jeg nødt til at afpasse missernes måltider efter at de kan få inden jeg tager på arbejde og efter jeg kommer hjem. De fleste af mine arbejdsdage hedder 10-19, nogle gange møder jeg 8:30, og når jeg arbejder weekend er det kun til kl 17, men de fleste dage er det 10-19, så ikke at fodre om morgenen er ikke rigtigt realistisk her.
Min telefon lå på sofaens armlæn (det var også dumt), og så skulle jeg lige op at sidde - jeg er stadig så kvæstet efter mit fald på isen for 10 dage siden, at jeg primært ligger ned.
Så faldt telefon ned under sofaen. Og ja, der ligger den så.
Jeg kan hverken flytte sofaen, bukke mig tilpas til at kigge/række under sofaen, eller komme ned på hug eller andet.
Jeg tager lige en halv times tid endnu til at komme mig oven på første redningsforsøg, mens jeg lader lidt smertestillende virke. Så må jeg prøve at rydde og rykke en reol der står helt op ad den ende af sofaen - den står nemlig heldigvis på hjul, og vil derfor kunne køres nemt ud. Og så kan jeg måske se/nå telefonen?
Vil faktisk rigtig gerne have fat i den her til aften, da jeg bruger den til at hører lydbog/podcast til at falde i søvn på.
Men jo, ellers må jeg lige høre en af naboerne i morgen. De er alle så søde. De har tilbudt hjælp, spørger til min bedring når vi støder på hinanden, og genboen har sågar lavet lidt mad til mig.
Endelig er der jo også en rar KG’er der har tilbudt sin hjælp - men ser lige om det ikke kan klares tættere på i første omgang.
Ja, virkelig! Folk var såmænd også søde og rare hvor jeg boede før, men man kommer hinanden ved på en helt anden måde her. Jeg har savnet det og det er skønt at være “tilbage”.
Og tak - det går rette vej, bare alt for langsomt.
Delle har næsten overgivet sig til det nye kradsetræ, men hun har også vist mig hvad der er galt. Hun vil gerne have en platform at ligge på, ligesom Dumle har øverst (det er åbenbart officielt hans platform, hun kravler derop af og til, men bliver der ikke). Men hun vil gerne ligge i den højde hængekøjen har (ca samme højde som øverst på det gamle træ), og hun kan ikke lide hængekøjen. Jeg hører hende. Så I weekenden skruer jeg træet ned, bytter rundt og sætter det op som hun gerne vil have det, og indtil da får hun lov at beholde det gamle træ.
Min mand er udpræget B-menneske: Går sent i seng og sover til langt op ad formiddagen. Og så kan man jo gå glip af meget, fx chancen for at være den der skovler sne Men hvad, det giver god motion
Syntes godt nok der var ekstra koldt her i dag, men det var først for et par timer siden jeg opdagede at fyret var gået ud (der er olie på tanken)
Har snakket med udlejer og vi tror det er et problem med strømmen, så der kommer en elektriker i morgen og kigger på sagen.
Men det er heldigt, jeg er vant til at bo i koldt hus
Fy for den Det er “charmen” ved at bo i gamle huse Hvis du boede lidt tættere på, var jeg kommet med mine varmeblæsere, så I, i det mindste, kunne få det lidt lunt i ventetiden
Jeg havde bøvl med mit pillefyr det meste af sidste uge (ekspansionsbeholderen, viste det sig), hvor vandtrykket ikke kunne holdes og fyret gik ud. Vågnede til et iskoldt hus, så du har min fulde sympati
Jeg har skrabet sammen hvad jeg kunne finde af træ til at brænde, ude i udhusene, men det lille der lå der er fugtigt, så ovnen er ikke så meget for at holde liv i flammerne … men naboerne må leve med sur røg lige i aften … jeg der hele tiden brokker mig over røggener fra halmfyret på den anden side af gaden