Øv du er da godt nok uheldig lige nu. ![]()
Men nu er jeg da i forbindelse med min nabo og han ville spørge sin kæreste om hun har en ekstra telefon jeg kan låne.
Det vil selvfølgelig være fint at prøve med en anden telefon, men ellers overvej @Eva_K’s forslag om at kontakte din udbyder - det kan jo også være der, fejlen ligger…
Og du kunne jo prøve at sætte din telefon til din nabo’s forbindelse - så får du hurtigt afgjort hvad du skal gå videre med?
Hvis jeg bare kunne huske hvem udbyder er - har kigget i min bank, men der er ikke nogen, så jeg tænker jeg har det sammen med f.eks. internet.Men lige i øjeblikket orker jeg ikke mere, synes jeg har fujgt alle gode råd - tak for dem ![]()
Er bare så træt og føler mig komplet uduelig ![]()
Du er ikke uduelig
Det her er bare en ting, du ikke kender til løsningen på. Jeg ved ikke en skid om biler, så hvis en lampe lyser, ringer jeg til Rune. Vi kan ikke vide alt ![]()
Tusind tak @Lykke ![]()
Det Lykke siger. Jeg er f.eks. en klovn til computerproblemer, så hvis min computer gør mærkeligt, ringer jeg til mine sønner så de kan fixe det ![]()
- januar, julen overstået … nu spiser vi fastelavnsboller frem til påske …

Ud over det de andre siger, så vil jeg også lige påpege at vi herinde jo heller ikke er lykkedes med at foreslå noget der rent faktisk virker.
Men i øvrigt er jeg enig med de andre. Der er ingen grund til at føle sig uduelig. Jeg piller ikke ved biler. Og er ikke særlig god til at lave mad. Vi har alle vores stærke og svage sider.
Men jeg kan sagtens genkende den følelse. Jeg ville bare stemme i med at jeg i hvert fald ikke tænker på dig som uduelig.
Ny telefon må anskaffes, jeg kunne godt købe den på nettet, men så er den vel ikke til at bruge med det samme, der skal vel først zim-kort i og måske også andet?
Jeg kan desværre i øjeblikket ikke komme ud, så jeg skal bede nogen om hjælp.
Det kunne jeg også godt få - hvis jeg ellers kunne få fat i dem.
Håber at få kontakt med nogen i morgen .
Tak for jeres venlige ord
![]()
Ny fastnet - eller ny mobil…?
Hvis det et en ny mobil, så flytter du sim-kortet i den nuværende, og så er du i hvert fald kørende igen i forhold til opkald og SMS
Hvis ikke den nuværende mobil er så gammel (nu tænker jeg på, at der kunne skiftes batteri i den …) at SIM-kortet er for stort til en moderne mobil.
@Eva … Hvis du køber mobil med abonnement, får du SIM-kortet med i pakken ![]()
Og hvis du sløjfer fastnettelefonen, husk at opsige det abonnement …
Jeg ville helst en fastnet, men dem er der vist ikke så mange af mere, så det bliver nok en mobil.
Flytte zimkort - du har stor tiltro til mine evner ![]()
I øvrigt dur det gamle kort nok ikke mere siden apparatet ikke vil lade op.
Kortet har intet med opladning at gøre.
Det er nega træls når ting går i stykker, min computer ville helkere ikke ladexfra den ene dag til den anden og blev samtidig mega langsom. Skide træls, men shit happens.
Når du har et fastnet abonnement, så er det bare at tilslutte ny telefon, så køre det igen.
Det samme med ny mobil, det er kun simkortet, ser skal flyttes over, dog skal simkortet have den rigtige størrelse
Nej, intet holder evigt.
Men bare kedeligt at begge telefoner skulle vælge at stå af samtidig. ![]()
Jeg må se om jeg ikke kan få fat i en, der vil købe en ny til mig, så jeg igen kan komme i forbindelse med omverdenen.
Mangler også snart madvarer, men kan jo heller ikke få fat i min indkøbshjælper.
Vil gå i seng og prøve at få et par timer - er ved at være desperat, for jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op. ![]()
Eva, hvis du ikke er medlem af Ældre Sagen, så skynd dig at melde dig ind. Det koster 145 kroner per halvår.
Jeg ved ikke præcis, hvor du bor i Hovedstadsområdet, men det er sikkert en af de lokalafdelinger, der står på listen her.
De fleste steder har de alle mulige former for frivillig hjælp og rådgivning, og man kan skrive til dem på mail eller via en formular på nettet, så du også kan komme i kontakt med dem uden telefon.
Du kan melde dig ind her, hvis du ikke er medlem:
Hvis du har brug for hjælp til at komme i kontakt med dem, så sig til. Så hjælper jeg gerne med at finde ud af, hvad de kan hjælpe med. Men du skal være medlem først.
Tak for dit svar Ingrid - jeg er medlem af Ældresagen og har været det i årevis.
Jeg vidste bare ikke hvad de skulle kunne stille op.
Tak fordi du tænker på mig især nu hvor du jo selv har det svært og har dit at spekulere på.
@Eva
Jeg kommer også lige i tanke om at Røde Kors tilbyder frivillig hjælp til praktiske opgaver. Man kan udfylde formularen online.![]()
Der er lys forude - en venlig, kærlig sjæl har foræret mig en ny fastnet telefon ![]()
Den skulle ankomme enten i aften eller i morgen.
Jeg glæder mig og takker af hele mit hjerte for denne gave ![]()