. o O januar tanker 2026 O o

Jeg har lige fået brev fra Frederikssund Kommune med en opgørelse over det midlertidige indefrysningslån, de har givet mig som kompensation for, at de har ladet grundskylden stige højere end det såkaldte skatteloft tillader.

Derudover var der meddelelse om, at indefrysningslånet nu bliver permanent og pålagt renter, som man ikke kan trække fra i skat! Og fra 31. december 2026 bliver det midlertidige, pt. rentefri, lån overdraget til SKAT og begynder også at trække renter…

The joys of being a homeowner!!! :angry:

10 Synes om

Der skete noget spøjst i går. Jeg var ved at gøre mig klar til at tage på besøg hos Dorthe, da jeg så et midaldrende par komme gående ude på gaden.
De stoppede op foran mit hus, hev en mobil frem og så tog de billeder af hinanden, stående på mit trappetrin
D&D var ude i vinduet og damen ville muligvis tage billeder af dem, men Donkey sprang ned på gulvet og Dimmalimm knurrede! … så parret trak sig, gik tilbage til deres bil der holdt ved gadekæret og kørte væk.
Jeg stod desværre i undertøj (og vil ikke give folk traumer :yikes:) ellers ville jeg have henvendt mig til parret og spurgt, om jeg kunne hjælpe med noget :huh:
Da jeg fortalte Dorthe om episoden, mente hun ikke, det havde noget at gøre med at det er jeg der bor i huset … men jeg er ikke sikker på hun har ret :gruble: … jeg frygter at huset er kommet med som en seværdighed på Margueritruten som Kattedamens hus i Spjellerup :surrender:

15 Synes om

Som vi talte om, er dit hus jo en forhenværende landsbyskole, så det har nok noget med det at gøre, men mærkelig opførsel under alle omstændigheder. Godt at Dimmalimm i hvert fald markerede at det var upassende :pouting_cat:

9 Synes om

Nu skal du ikke komme og ødelægge en god historie … :venter:

Men som Dorthe skriver, bor jeg i den gamle skole og jeg har en enkelt gang tidligere haft besøg af en dame (der gav sig tilkende), som interesserede sig for gamle skoler og ville have et billede af huset.
Så det kunne være en forklaring …

10 Synes om

Har modtaget den nye telefon - og problemet er akkurat det samme, så det er altså ikke telefonen, der er noget galt med.
Kontakter udbyder i morgen, så må vi jo se at få løst problemet.
Jeg har heldigvis lånt en mobil af en nabo, så jeg kan komme i kontakt med omverdenen.
Øv altså :cry:

13 Synes om

Fastnet telefoni er jo under afvikling. Udbyderne er ikke flinke til at offentliggøre præcise planer. Men de nedlægger hele tiden centraler/distrikter.

Dette kunne være en forklaring på dit problem.

Med sikkerhed peger det på, at fastnet kun kan være en midlertidig løsning.

Din bedste løsning er at få en ordentlig mobil.

6 Synes om

MIN TELEFON VIRKER IGEN :jubiii:
Det var en fejl her i ejendommen, som nu er løst - og glad er jeg :joy_cat:

20 Synes om

Hvor godt at høre :star_struck:

3 Synes om

Skulle ned og hente foder tidligere i dag - der havde været sneplov forbi, men jeg nåede vel max. 200 meter før jeg måtte opgive at komme længere, fygesneen viste sig at være højere end det umiddelbart så ud til.
At vende var jo ikke en option, men det lykkedes mig at bakke godt halvdelen af vejen, inden bagenden valgte at forlade de allerede kørte spor og sad fast - nu var jeg jo heldigvis ikke længere væk, end at jeg hurtigt kunne hente en skovl, men anbefalingen om at ha’ en i bilen disse dage, er nok ikke helt skæv… :smirk:

11 Synes om

Hvor er det gode nyheder. Man er jo fuldstændig afskåret fra omverdenen uden en tlf. :smil:

3 Synes om

Ja, jeg følte mig virkelig som “Palle alene i verdenen” i de dage jeg ikke havde telefon :cry:
Og bedre bliver det jo ikke af, at jeg er spærret inde i min lejlighed og ikke kan komme ud (har ikke været ude siden 30/12)
Men nu er jeg heldigvis i kontakt med verden igen :jubiii:

8 Synes om

Ja, især hvis man kører langs marker. De første dage i denne uge var der fint ryddet på vejen “gennem bondemandens marker”, som jeg tager over til motorvejen, men i aftes lå der en del sne og her til morgen lå der endnu mere, så jeg tænker, at jeg tager landevejen hjem, selvom det er en omvej. Jeg gider sgutte sidde fast :slight_smile:

7 Synes om

Det valg har jeg så bare ikke rigtig… :smirk:

4 Synes om

Husk nu at jeres forældre gik til skole hver dag i sne til knæerne … 10 kilometer hver vej … og ikke pev de :olding:

15 Synes om

Og det gjorde lille Hrønn også på Island og hun pev garanteret ikke :tihi:

7 Synes om

Jeg tror aldrig jeg har gået i skole om vinteren, men jeg har stået på ski gennem en skov :evergreen_tree: :evergreen_tree: :evergreen_tree: for at komme til skolen. Og det var så også for ca. 60 år siden :slightly_smiling_face: Men muligvis peb jeg lidt.

8 Synes om

Hvordan slap du for at gå i skole om vinteren :huh:

3 Synes om

Hun gik ikke derhen, men stod på ski … :wink:

4 Synes om

OK, på den måde - men det kunne jo godt misforstås :joy_cat:

6 Synes om

Pga vejret (især temperaruren) er noget af opgangsrenoveringen udskudt til foråret :face_exhaling:

4 Synes om