Men han var godt nok lækker! Vi kan godt tåle et gensyn af ham. ![]()
Der er åbenbart en eller flere der lige nu kommer med ualmindelig mærkelige forespørgsler i den liga. ![]()
Vi ligger både højt og åbent - og så løber vejen nord-syd, så med vinden i øst eller vest er der fuld plade.
For år tilbage kom der sne OG blæst nok til, at driverne nåede over vejen og langt ind på vores fold - da de var færdige med at rydde, var hegnet fuldstændig begravet, til trods for at det også skråner ned mod vejen på vores side…
Det er voldsomt! Men blæsten er sgutte til at spøge med, og det farlige på tilføgede veje er, at du kan ikke se dybden godt nok. Slangerup er omgivet af marker, så for en del år siden havde jeg snefri fra arbejde, for politiet frarådede al unødig udkørsel pga. fygning.
Og i morgen snakker de om isslag ![]()
Det er simpelthen væmmeligt, har prøvet at blive overrasket af det, heldigvis mens jeg var inde i en foretning, men alt var glasseret med 1-2 cm is. Detctog mange timer inden jeg kunne komme i bilen og vejene var farbare
Jeg har prøvet intetanende at træde ud på øverste trin af en glaseret trappe og et splitsekund senere ligge og rode nede på fortovet. Jeg hader isslag! Jeg var bange for, at det var det, symbolerne på min telefon forsøgte at fortælle mig ![]()
Asani driver mig til vanvid i disse dage. Han sidder ved havedøren og piver. Og piver og piver og piver. Men vil han ud? Nej, selvfølgelig vil han ikke det, når det er så koldt. Så lige så snart jeg åbner døren, er han væk - altså væk fra havedøren og længere ind i stuen.
En sjælden gang vælger han at gå ud, og jeg håber, hver gang jeg går hen og åbner døren for ham. Men det er nogle dage siden sidst. Og 15 sekunder efter, jeg igen har lukket døren og har sat mig, så sidder han der igen og piver. Og piver og piver ![]()
Det samme her - med Mister. Og han har ellers en voldsom vinterpels - hvor den så end kommer fra.
Sådan går det når man er en farlig sturtiger med adgang til egen radiator og sofa, så bliver kulden pludselig farlig.
Jeg får leveret vaskesøjle og robotstøvsuger i dag. Nøøøj, det bliver godt. ![]()
Skulle der være en af jer der bor i nærheden af 5792 Årslev, der kunne hente nogle smølfer for mig og sende dem.
Sælger vil ikke sende og har en bonus datter der samler på smølfer og ønsker sig dem
Jeg kan godt hente dem, men skal de så sendes til dig?
Tusind tak
de skal sendes til mig,
Undskyld det korte svar, men skulle ud af døren til røngten af hoften, sender dig lige en pb, så kan vi tage den der
Dumle har stjålet den pose med flæskesvær jeg havde på sofabordet. ![]()
Han puffede posen på gulvet, stak hovedet i posen og hev et svær ud, slikkede på det og konstaterede den var for stor for ham at spise, stak hovedet tilbage i posen efter det næste stykke. Der ligger nu 4 stykker flæskesvær rundt om på gulvet og posen er skubbet ind under en reol.
![]()
Min første Buster - og første kat i øvrigt - var klart en af de mest problemløsende jeg har oplevet…
Vi havde sådan nogle “marvkiks” til Frederik gravhund stående i en krukke med skruelåg, på et skab i stuen - når Frederik fik dem, knuste han dem altid først, og spiste derefter stumperne, og Buster hjalp ham med det sidstnævnte fra han var killing.
Buster fandt imidlertid lynhurtigt ud af hvor de kom fra, samt hvordan man skruede låget af med poten, hvorefter han så smed kiks ned til Frederik, der stod for “tilberedningen” - indtil han blev stor nok til at knuse dem selv, så blev de indtaget oppe på skabet, mens Frederik sad nedenfor og så skuffet til… ![]()
OMG! Den sidste tåbe er vist ikke født endnu.
![]()