. o O Januars tanketråd

Okay, den kender jeg ikke lige :frowning: Men tænker det måske er noget i dine browser indstillinger, der gør du ikke kan se det :slight_smile:

Det kan godt tænkes - men andre sider har jeg ingen problemer med.

1 Synes om

Og det er den jeg bruger når jeg tester om jeg kan åbne ting, uden at være logget ind. Så kunne det godt lyde som browser indstillinger, som @MorTilKatja siger, men det har jeg ingen ide om hvordan man løser, så der kan jeg ikke hjælpe, desværre. :frowning:

Jeg tro det har noget med udbyder, om det er telefon eller Chilesalpeter, eller tablet, man bruger samt den browser man bruger, jeg så kun en helt hvidt side, en jeg kunne se den, alder på produktet har også meget og sige, det er mine oplevelser med det

Med venlig hilsen beimis ejer

Tilføjelse. Hvordan i alverden mener stavekontrollen computer kunne erstattes med Chilesalpeter :rolleyes: det er computeren der skal stå,

6 Synes om

Da de lagde fibernet ned i området (altiboks), for mange år siden kunne vi komme på gratis og var bundet et halvt år. Hold da op det var lige så enelding, som var vi 20 år tilbage i tiden.
For et par år siden blev vi kontaktet af dem igen med et godt tilbud og vi sagde nej, for det var det arrigeste lort. men de lovede at de nok skulle få det til at virke, så vi var fuldt tilfredse og må sige de holdt deres løfte. der blev både instaleret forstærker osv uden at vi skulle betale ekstra (normalt er vores løsning til dobbelt abbonoment).
Men ved ikke hvor nemt Stofa er at danse med

1 Synes om

Det har jeg heller ingen idé om, hvordan man gør, så det holder jeg mig fra.
Det underlige er bare, at jeg nogle gange godt kan gå til et link på Instagram og se videoen og andre gange ikke.

1 Synes om

Og det er lige præcis derfor jeg ikke forstår at det ikke kan lykkes. Men jeg har ingen ide om hvad der gør forskellen, så kan ikke hjælpe på det punkt.

2 Synes om

Men chilesalpeter var meget sjovere, jeg fik mig da et lille grin. :grin: Og nåede frem til der nok skulle have stået computer, med mindre jeg var gået bagud af dansen, og slet ikke ved hvad man bruger af ting nu til dags. :grin:

1 Synes om

Jeg skal hverken have dobbelt abonnement eller andet hejs, når fibernet har sagt det bare virker. Så skal det gøre det!
Så du futter vi tilbage til TDC, det virker nemlig :wink:

1 Synes om

Nu i går gik jeg i gang med og læse Helen og Holms, familiemedlemmer tag børnene med i køkkenet, jer der har små børn, hvis i kan finde tiden til den, læs den, opskrift ved jeg ikke hvor spændende de var, men alt det andet, men hvis f eks noget er lavet på en måde vil barnet ikke smage på det, men lavet på en anden måde, er det livretter, hvor tidligt de kan hjælpe med, alt sådan noget.

2 Synes om

Mit barn er 12 og fylder 13 i maj, så hun har efterhånden en alder hvor hun kan være selv derude, så jeg er begyndt at lade hende putte frosne pølsehorn på en plade og sørge for tid osv, der bliver lavet fejl, men så siger man bare “Så ved du det” og gør ikke mere ud af det :smiley: (Hjælper selvfølgelig lige med at stille rigtigt bagefter, så barnet lærer hvad de sker hvis man ikke lige gør som der står bag på posen)

Min egen mor skældte og smældte og ødelagde derved min glæde ved at lave mad og forsøge nye ting, da jeg var (og i et vist udfang stadig er) bange for at lave fejl. Den frygt ønsker jeg ikke at give videre :slight_smile:

Da hun var mindre fik hun lov til at putte ting i skålen/gryden og hjælpe med at røre rundt…

Når jeg så ikke lige havde overskud til mere “hjælp” overtalte jeg hende til at hun havde gjort hendes job og gerne måtte gå ind og lege (sagt på en måde så hun ikke opdagede hun egentlig bsre blev sendt væk) eller også måtte far overtage :smiley:

Men nu bor jeg så heller ikke med hende pga mine diagnoser, så jeg har bare sørget for det har været nemt mad, når hun var her :slight_smile: (flyttede da hun var mellem 1 og 2 år)

Min datter har altid gerne måtte være med i køkkenet, og blev ikke sendt ud med følelsen af at det var fordi hun ikke kunne finde ud af det (som jeg gjorde)

Og ved nogle ting (fx nogle julekager da hun var mindre) fortalte vi lige folk hvis hun havde været med, så kunne de selv vurdere om de turde smage (især da hun var mindre) :smiley:

6 Synes om

Vi betaler ikke dobbelt abbonoment, som man normalt skal. desværre kan TDC kun tilbyde os en kvart mega bit internet, der kun fungere 10 % af tiden.
Vi har måtte nøjes med mobil internet i mange år indtil vi fik tilbudt Fibernet.

Jeg forstår din fustration, vi havde det på samme måde første gang vi havde fibernet

1 Synes om

Tricket her er at sende det med på madpakken :klappe:

Han er mega selektiv hjemme, men spiser nærmest alt i børnehaven :person_facepalming:

6 Synes om

Det lyder til du har taget dine dårlige oplevelser med og få det vendt til noget godt med din datter, og du håndterer det rigtig godt med de udfordringer du har :smil:, ,
der var godt noget jeg studses lidt over børn 1-2 år, der mente bogen de kunne knække grønne asparges, jo det tvivler jeg ikke på, men mon ikke der bliver noget spild, jo de skal lære det, men tro nu lige jeg venter en par år mere :slightly_smiling_face:

2 Synes om

:smil: ok i har luret det, men det er jo bare børne logik,

Mine unger var også med i køkkenet, da de var små. Med det resultat at de alle tre er rigtig gode til at lave mad. Især mine to drenge er virkelig gode til at lave den lækreste mad og de kan begge li’ at lave mad. Min datter kan også lave mad, men har ikke samme interesse for det. Der er heller ingen af dem der har være kræsne i særlig grad. Min datter har svært ved at spise visse ting, men så er det pga teksturen og ikke så meget smagen.

Da jeg var barn, fik jeg også altid lov til at være med i køkkenet. Jeg var ikke ret gammel, da jeg selv fik lov til at lave pandekager. De blev ikke særligt gode første gang, men øvelse gør mester, selvom jeg stadig ikke kan bage pandekager der er lige så gode som min mors. Jeg er ret god til at lave mad, men lige præcis med pandekager - dem kommer jeg aldrig til at kunne lave lige så gode som min mor :hjerte:

8 Synes om

Jeg har også altid måtte være med i køkkenet, men jeg har altså aldrig haft lysten :person_shrugging: Så jeg er ikke i træning hjemmefra, men kan fint lave mad.

Jeg kan godt lide, at du skiller kræsenhed og problemer med teksturer. Jeg har flere ting, jeg slet ikke kan have i min mund. Det har intet at gøre med smagen, men følelsen af dem.

Birk kigger på, når han har lyst. Jeg synes bare det er svært at involvere ham ret meget, for jeg har hverken lyst til han mister fingre eller smager på råt kød :ups:

3 Synes om

Som teanager/ung forsøgte jeg at være med i køkkenet sammen med min mor, men det endte med hun selv lavede maden, det syntes hun var nemmere. Så da jeg flyttede hjemme fra kunne jeg ikke andet end det jeg havde lært i skolekøkkenet.

Jeg lærte det dog fint med hjælpe fra min mormor gennem telefonen. og en god kogebog.
Da børnene var små var alt vi fik hjemmelavet og af egen avl, jeg syltede, bagte, laved selv saftevand osv.
Mine børn havde ikke den store interese i at være med i køkkenet ud over når vi bagte småkager til jul, men alle tre, laver fantastisk mad i dag, som de har lært ved egen hjælp efter de er flyttet hjemmefra.

Men de har skulle hjælpe med de øvrige huslige opgaver. bla skulle de, fra de startede i skole, selv sørge for oprydning på deres værelser :slight_smile:

4 Synes om

Yep, det er præcis sådan min datter har det. F.eks champignon fra dåse/glas, og kartoffelmos. Hun kan godt spise kartoffelmos, hvis den er grov og har klumper i. Den helt glatte mos, kan hun bare ikke have i sin mund. Hun kan også sagtens spise friske, tilberedte champignon, dog helst i små stykker. Men IKKE dem fra glas eller dåse. Det er udelukkende et spørgsmål om hvordan det føles i munden. Hun er meget sensitiv med berøring og det gælder absolut også det hun putter i sin mund.

2 Synes om

Et af mine bedste barndomsminder er fra da jeg “hjalp” min mormor med at lave melboller for bagefter at se på hvor hurtigt hun selv gjorde det.

Min mormor var kogekone og blev hyret til stort set alle fester der blev holdt i det lokale forsamlingshus. Min mor var ofte med på holdet, hun havde en uddannelse som smørebrødsjomfru så der var også en klar interesse for mad.

Jeg husker at have hjulpet med blandt andet at dreje håndtaget på kødhakkeren når der skulle hakkes kød eller laves vanillekranse.

Lysten til selv at gå i køkkenet kom først da jeg fik husgerning i skolen, så blev familien udsat for de retter vi havde lavet i skolekøkkenet.

Nu om dage er det min bror der er gourmetkokken, han har meget mere lyst og nysgerrighed til at arbejde længe i køkkenet og prøve nye ting af. Jeg vil bare have det overstået hurtigst muligt og har en bestemt række “hofretter” jeg skifter imellem.

Største ros for min madlavning fik jeg efter jul i år, da min far spurgte om jeg ville komme og lave en ekstra portion af min julesovs til ham “for den smagte altså bare godt”. Den ros scorede han lige en ekstra liter sovs på :grin:

8 Synes om