. o O marts tanker

@Skattekat man har et standpunkt til man tager et nyt :tihi:

1 Synes om

Jeg havde glemt, at der fra 2022 til 2023 skete ændringer i min pensionsindbetaling og min fagforening bortfaldt. Så det gav lige et smæk i år. Håber så, det er den sidste af den slags, da der fremadrettet ikke burde være ændringer i den stil.

4 Synes om

Jeg er i gang med at rydde op på mit skylager …
Har betalt for 100 GB, men i sidste uge satte Microsoft lås på det hele, fordi jeg var nået op på 120 GB :ups:
Men hvorfor fand… har de ikke advaret mig når jeg var ved at nærme mig grænsen? Det har de da gjort for nogle år siden …
20+ GB tager tid at fjerne, når man skal gennemgå det hele … og det gør fysisk ondt at rydde op i billeder af de katte, der ikke er her mere :face_holding_back_tears:
Men ret skal være ret … intet menneske har brug for mange kattebilleder :surrender:

Jeg er nået ned på 106 GB, sååå deeet …

8 Synes om

Ja, det mener jeg faktisk man har :flojte: Når jeg skal finde et billede jeg vil vise til eks. en kollega og det kan godt tage lidt tid. Så plejer jeg at sige: “En førstegangs-mormor vil ikke kunne nå mig til sokkeholderne med billeder af barnebarn vs. kattebilleder” :grin:

7 Synes om

Jamen, jeg nævnte heller ikke noget om billederne af pigerne … :besvimer:

7 Synes om

Du kunne overveje en ekstern harddisk til billeder?

4 Synes om

Sådan en har jeg og har haft liggende i mange år efterhånden … stadig i indpakningen :ups:
One of those days … :flojte:

6 Synes om

Så er misserne hjemme igen - dejligt at se dem. Og de nyder at være hjemme, og er ved at have undersøgt det hele.
De har haft det godt - Mister har været meget imødekommende overfor personalet i pensionen, Stine har - helt som forventet - været tilbageholdende, men perosnalet kunne fint tale med hende.

14 Synes om

Sidder i en Teams chat med en kollega:

2 min senere:

Mangler fortsat at lure, hvordan han fik pasted det skærmprint ind - havde godt nok selv taget det lidt tidligere, but still… :thinking:

13 Synes om

Det her er Bambina der slikker et isbæger rent …

Det her er LouLou på et havebord …

Det her er Emma …

11 Synes om

@Skattekat jeg tror vi alle kender til variationer af ovenstående :wink:

4 Synes om

Sidder og ser Andreas Mogensen kommer hjem til jorden. Det er altså fascinerende, hvad der kan lade sig gøre :slight_smile:

7 Synes om

nåhr…det værste er vel at komme derop…tror jeg

3 Synes om

Mjooo det kan du da have ret i :face_with_hand_over_mouth:

Så har Asani fået en tid til at få de sidste 3 tænder fjernet (+ muligvis nogle små fortænder). Jeg har spurgt dyrlægen engang før, hvor de ikke mente, det var en god idé at fjerne tænder, der ikke var noget i vejen med. Det kan man jo mene, men pointen er, at det bliver der med 100 % garanti - altså noget i vejen med dem. Og hvorfor vente på, at de bliver dårlige, så Asani når at får ondt.

Jeg sendte dem en meget lang liste med gode argumenter, og denne gang kunne de heldigvis godt se det. Så de ryger efter påske, tænderne. Det betyder også, at jeg slipper for en obligatorsk regning på tusindvis af kroner hvert år på denne tid. Selv om det ikke er hovedargumentet, betyder det også noget.

12 Synes om

Så er restskat betalt. Jeg kunne alligvel spare 300 kr ved at betale nu i stedet for senere, da renterne påløber pr 1 januar. Hvilket jeg synes er super frækt, da jeg jo ikke kan se gælden før marts. Men ja, ude af verden (og tak for min opsparing :joy:)

6 Synes om

Ja og det er en helt anden rente end den de giver på de penge de har lånt det sidste år :argh:

2 Synes om

Ork ja. Det gives der ikke noget for.

Jeg kan kun takke mig selv for den her. Jeg havde ikke rettet, da min pensionspræmie frafaldt. Jeg havde simpelthen ikke skænket det en tanke, da jeg overgik til pensionsudbetaling. Så ret beset har mit fradrag været for højt og selvfølgelig skal pengene betales tilbage. Men jeg er lidt ked af, at der er relativt høj rente på og var jeg alene om indtægten i husholdningen, havde jeg ikke kunne betale det på en gang som nu.

3 Synes om

Idag var planen påske pynt op
Da jeg fik stuen gjort rent i tirsdags
Men nu skal jeg have stuen gjort ren på ny inden
Og jeg får ikke påske pyntet i dag

2 Synes om

Nu får jeg sørme mit solfilm sat op :thumbup:

17 Synes om