. o O september tanker

Det er vel ikke mig som kunde, der skal stå til regnskab for, hvor de lagerfører varerne ift hvilken version af siden der handles på? Mig bekendt sendes alle eu ordre fra de samme to lagere i Tyskland og Polen :thinking:
Jeg har også et par gange fået ordre, hvor en kasse med nogle af varerne blev sendt fra Polen-lageret og resten fra Tyskland-lageret. Helt uden ballade endda :slight_smile: det har aldrig før været et problem.
Så den køber jeg ikke helt ærligt.

Hvis deres elektroniske lagersystem påstår varen er på hylden, og de så opdager, at det er udsolgt, så skal deres eneste strategi ikke bare være at refundere den del af ordren.
Jeg som kunde bør have valget - vil jeg have delordren eller annullere det hele og bestille noget andet forfra. Det kan et utal af andre e-shops finde ud af i hele EU - det har jeg oplevet flere gange, for ja, optællingsfejl sker, også på kæmpe lager-systemer. Det er ikke det jeg anfægter. Det er deres ekstremt elendige kundeservice i håndtering af fejlen.
For at fremtvinge, at jeg som kunde skal handle igen (de ved reelt hvornår min næste gang skulle være?), enten nu eller tidligere end planlagt for at have foder nok i huset - det er ikke ok, imho.

Og ja - jeg har skrevet til zooplus … og første svar var sådan set bare et autosvar: “nu er ordren sendt og sagen afsluttet, mere kan vi ikke gøre, ærgerligt :woman_shrugging: ”.
Indtil jeg forholdte dem i næste mail til, at produktet fortsat fremgår af hjemmesiden her to arbejdsdage efter.
Vupti, nu fremsender de sørme resten af min ordre 30minutter efter de modtog min mail nr to. :woman_shrugging:
Jeg undres, men kan da kun glæde mig over, at jeg angiveligt får det , som jeg bestilte trods alt.

…. Ærligt? Så lugter det af, at de ikke ville betale for kasse nr 2 bliver sendt.
For nogle år (vist lige før corona?) siden satte de ekstra porto på 10 euro per ekstra kasse, fair nok, det koster at sende tunge kasser. :woman_shrugging:
Men det er blevet fjernet igen på den tyske side lidt efter. Det eneste jeg har kunne finde frem om årsagen er rygter som går på. at de er tvunget af nogle regler/love på området, men ikke noget konkret.
Så det “lugter” ganske enkelt af, at tunge ordre, der lige netop går på kasse to bliver “udsolgt” på magisk vis. Det har også passet med mine tre ordre, hvor det er sket. Det fremsendte kunne lige være i én kasse … resten var sørme udsolgt, men aldrig udsolgt efterfølgende på siden. (Og nu tredje gang fik jeg så nok og blev stædig over for kundeservice …)
Har jeg bestilt grus og ting til hunden hjem også, måske sambestilt med andre, så der har været flere kasser og det er dyrere varer med højere avance end lige bozita vådfoder, så er alt modtaget uden bøvl overhovedet :slight_smile: så er det faktisk aldrig udsolgt og alt pakke og sendt på under et døgn. Tårnhøj service, bare ordren er stor nok.
Måske har jeg bare været uheldig med lige de tre “mindre” ordre, men det har nu passet lidt for godt, lige siden ekstra porto forsvandt derinde.

2 Synes om

Det er nok der forklaringen skal findes på deres manglende kundeservice de senere år. :tihi:

Men stædighed betalte sig alligevel lidt trods alt, da en tysk kvindelig kundeservicemedarbejder overtog sagen efter jeg påpegede varen jo stadig fremgår som på lager, da “Patrick” på engelsk forsøgte at tvære mig af med et standard svar.
Susan kunne derimod - godt nok på tysk - hurtigt fremskaffe resten af min ordre og få den sat i gang. :slight_smile:
… som flere sagde under corona nedlukningen her i Thy “giv os tyskerne tilbage” :hoho:

(Kan se der er pakkebekræftelse 1 time efter hendes svar. Tysk effektivitet, som i gamle dage :+1: )

8 Synes om

Øv, min bil bestod ikke syn. Det gik ellers så godt, indtil han tog bilen med udenfor for at tjekke bremser og måle noget. “Det ser rigtig fint ud, men lambda-værdien er for høj.”

WTF er en lamda-værdi? Jeg har aldrig hørt om sådan en før, og den forklaring, han gav mig, kan jeg ikke gengive. Men det er altså en væsentlig fejl, så nu kan jeg begynde at spare op til endnu en mekanikerregning og et omsyn.

Årh altså - øv! Håber at selvom det et en væsentlig ting, at det så er billigt fikset :crossed_fingers:

2 Synes om

Når han siger den er for høj, kan det næsten kun være udledning af partikler i udstødningen … :gruble:
Eller ikke … ‘’ Isoleringsevne også kaldet lambdaværdi er et tal, der udtrykker hvor godt et materiale leder varmen. Denne værdi angives med det græske bogstav lambda (λ)‘’

1 Synes om

Udstødning var involveret i hans forklaring, men hvordan forstod jeg ikke.

1 Synes om

Hvad jeg kan Google mig til, så er det tegn på alt fra nyt filter, ny lambda sonde eller utæt udstødning :flushed:

Lad os håbe det er simpelt og “bare” et filter det skal skiftes :crossed_fingers:

Den har jeg så aldrig oplevet og har mange gange siden handlet der og altid så det er to eller 3 kasser, og altid fået det hele.
For vel ca 4-6 år siden havde vi problemer med at de pakkede kasserne så dårligt at noget var i stykke, ikke mindst når der blev bestil kattebakker og vådfoder samtidig, men jeg fik uden problemer mine pengen retur og lov til at beholde de skadede bakker.

5 Synes om

Lambda-sonde indgik også i forklaringen. Lamda-sonde eller utæt udstødningsrør - ja, sådan var det vist. Hvad en lambda-sonde så er for en størrelse …

EDIT: og det har jeg nu læst mig til på dit link. Jeg genkender ikke nogen af symptomerne. Vi må se, hvad værkstedet siger.

1 Synes om

Men jeg har også kun oplevet det her de sidste par år, hvor ekstra porto er afskaffet igen :woman_shrugging:
Og det er derfor jeg undres.

Store ordre - alt går smooth. Mindre ordre, intet går som det skal. :s:
Men man må da håbe det ikke er strategien og bare hændeligt uheld … og at jeg ikke behøver være så meget på barrikaderne næste gang, de påstår noget er udsolgt uden at være det.
For når det er tre gange det sker på et par år, så er det altså lige ofte nok for mig …

… og ja - produktet kan stadig bestilles på zooplus, så det er ikke udsolgt åbenbart … :hoho:

2 Synes om

Vist en censor, som sørger for at den rette mængde brændstof sendes til motorcylindrene ved at måle på udstødningen - så vidt jeg lige kan blive klog på :ups:

Ja … håber din mek har en mere menneskelig forklaring :ups:
Men umiddelbart ligner alle billeder jeg finder, at den er let tilgængelig i bilen, så det er ikke arbejdstimer den er dyr i at skifte.

2 Synes om

@galath - Har du en ældre bil anbefales det KUN at komme til syn med bilen med en godt gennemvarm motor. Dvs. er det mængden af partikler der udstødes, der er problemet, så ud og køre 130 på motorvejen en halv times tid inden du kører til syn næste gang :smil:

3 Synes om

Øv igen. @PiaB har modtaget præmien for at vinde årets sommerkat. Den var længe undervejs, og den er åbenbart gået i stykker undervejs. Det viser sig, hun kun har modtaget en tredjedel af indholdet :face_with_symbols_over_mouth:

Næste gang bruger jeg GLS eller en anden pakkeservice. Det er simpelthen utroligt med Postnord - hvor lidt de bekymrer sig om det, man overlader i deres varetægt :rage:

P.S. Husk, at Pia har sat en ny konkurrence i gang. Jeg tænker, vi tager uge 36 med:

6 Synes om

Åh øv med bilen,
Men som @Eva_K skriver lige inden syn ud og ræse en tur

Men kan få noget til og hælde i motor som hør det hjælper, det er lidt dyre dråber.
Men en drengerøvs tur på motor vej igen inden syn, burde klare det.
For jeg tro ikke du køre rundt i en tung disel bil, der skal trække en stor trailer

1 Synes om

Åhhhh jeg rydder op og ikke mindst ud :woozy_face:
I dag er det kommet til kattenes skabe.
Hold op, hvor kan jeg gemme tåbelige ting! Til gengæld er jeg god til at smide alt ud, jeg ikke har brugt det sidste år. (bortset naturligvis fra killingeudstyr)
Men helt ærligt, har man ikke haft tingen i hænderne indenfor et år, er det tydeligvis ikke noget man har brug for :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Synes om

Ude på gården kørte vi næsten samme princip, der røg det ud i rummet efter et år og efter 2 år røg det ud (solgt el. genbrug)
I forbindelse med flytningen blev der soteret hårdt ud også i udstyret til kattene og killinger.

4 Synes om

Virker bekendt :hoho:

11 Synes om

Jeg har i flere år ment, at jeg er elendig til tysk, det kunne åbenbart være værre :tihi:
Kæresten står helt af, hvis personalet eller andre gæster snakker tysk og forstår intet, jeg kan da i det mindste svare på engelsk eller ende i en sjov blanding af engelsk og tysk, fordi min hjerne ikke helt kan finde de rigtige ord på tysk :joy:

6 Synes om

Du skal bare have et tysk-kursus af @anne_p og mig :sunglasses: Så bliver du for alvor indernasjonal :joy:

5 Synes om

Katja vil gerne have baggrunden i tatoveringen bliver sort, så har skrevet til tatovøren for at få en ny tid

2 Synes om