Det er vel ikke mig som kunde, der skal stå til regnskab for, hvor de lagerfører varerne ift hvilken version af siden der handles på? Mig bekendt sendes alle eu ordre fra de samme to lagere i Tyskland og Polen
Jeg har også et par gange fået ordre, hvor en kasse med nogle af varerne blev sendt fra Polen-lageret og resten fra Tyskland-lageret. Helt uden ballade endda det har aldrig før været et problem.
Så den køber jeg ikke helt ærligt.
Hvis deres elektroniske lagersystem påstår varen er på hylden, og de så opdager, at det er udsolgt, så skal deres eneste strategi ikke bare være at refundere den del af ordren.
Jeg som kunde bør have valget - vil jeg have delordren eller annullere det hele og bestille noget andet forfra. Det kan et utal af andre e-shops finde ud af i hele EU - det har jeg oplevet flere gange, for ja, optællingsfejl sker, også på kæmpe lager-systemer. Det er ikke det jeg anfægter. Det er deres ekstremt elendige kundeservice i håndtering af fejlen.
For at fremtvinge, at jeg som kunde skal handle igen (de ved reelt hvornår min næste gang skulle være?), enten nu eller tidligere end planlagt for at have foder nok i huset - det er ikke ok, imho.
Og ja - jeg har skrevet til zooplus … og første svar var sådan set bare et autosvar: “nu er ordren sendt og sagen afsluttet, mere kan vi ikke gøre, ærgerligt ”.
Indtil jeg forholdte dem i næste mail til, at produktet fortsat fremgår af hjemmesiden her to arbejdsdage efter.
Vupti, nu fremsender de sørme resten af min ordre 30minutter efter de modtog min mail nr to.
Jeg undres, men kan da kun glæde mig over, at jeg angiveligt får det , som jeg bestilte trods alt.
…. Ærligt? Så lugter det af, at de ikke ville betale for kasse nr 2 bliver sendt.
For nogle år (vist lige før corona?) siden satte de ekstra porto på 10 euro per ekstra kasse, fair nok, det koster at sende tunge kasser.
Men det er blevet fjernet igen på den tyske side lidt efter. Det eneste jeg har kunne finde frem om årsagen er rygter som går på. at de er tvunget af nogle regler/love på området, men ikke noget konkret.
Så det “lugter” ganske enkelt af, at tunge ordre, der lige netop går på kasse to bliver “udsolgt” på magisk vis. Det har også passet med mine tre ordre, hvor det er sket. Det fremsendte kunne lige være i én kasse … resten var sørme udsolgt, men aldrig udsolgt efterfølgende på siden. (Og nu tredje gang fik jeg så nok og blev stædig over for kundeservice …)
Har jeg bestilt grus og ting til hunden hjem også, måske sambestilt med andre, så der har været flere kasser og det er dyrere varer med højere avance end lige bozita vådfoder, så er alt modtaget uden bøvl overhovedet så er det faktisk aldrig udsolgt og alt pakke og sendt på under et døgn. Tårnhøj service, bare ordren er stor nok.
Måske har jeg bare været uheldig med lige de tre “mindre” ordre, men det har nu passet lidt for godt, lige siden ekstra porto forsvandt derinde.