. o O september tanker

Katja holdt fast i mine ben mens jeg satte den lyskæde min mor havde med i dag, og på troldgrenen :smiley:

Den kører på sollys, så har batteri ovre i en af potteplanterne :smiley:

Nu håber jeg så bare at ingen af kattene bider ledningen over :see_no_evil:

Der står i papirene at når den har fundet ud af døgnrytmen vil den automatisk tænde når det er mørkt :smiley:

4 Synes om

Så er de unge mennesker fodret og er flygtet ind i soveværelset, udstyret med chokolade og en computer :smiley:

De har dog sagt de gerne vil være med til at spille Alle mod 1 kl 20.00 :smiley:

Og så sidder de og fniser hele tiden :smiley:

3 Synes om

Skulle vi ikke tage fat i stemme seddel til denne her konkurrencen fra @PiaB :smil:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Der ventes Badeællinger om 2 uger… :hoho: :tihi:

Der er kun reserveret 2, men der er helt sikker flere inde i den gravide Badeand, for hun er snart på størrelse med en badebold.

21 Synes om

Vi er fuldtallige herhjemme nu, så det kan ikke være derfor :wink:
Medmindre, der kommer en stribet med hvidt …

6 Synes om

Så vil Ingrid have et forklaringsproblem, hvis killingerne ikke er blå… :venter:

5 Synes om

Ja jo :wink:

Men tilgængæld er der solgt en til @Skattekat inden de er ude

2 Synes om

Nogle der har fået rom kuger fra aby på fyn, der vandt som Danmarks bedste

Det er bare mange penge hvis nogle ikke syndes de er gode

Ved godt smag ikke kan beskrives, men så jeg bare kan vejre en stemning om de er gode

For skal jeg bestille dem på nette bliver det jo lidt dyre, syndes jeg

Med venlig hilsen

Alt afhængig af forsendelsen, er de billigere direkte ved bageriet selv, som nu hedder

Baks Bakery og Deli og ligger i Middelfart :slightly_smiling_face:

Og de er gode. Jeg har købt dem flere gange, da jeg boede v. Nørre Aaby.
Mere konfekt-agtige end alm. romkugler/trøfler. Jeg synes de gør sig godt sammen med en klat is :slight_smile:

2 Synes om

Hvis du kender nogen, der kommer forbi Middelfart, så ligger Baks 2 min. fra motorvejsafkørslen lige før Lillebæltsbroen.

2 Synes om

Helt ærligt, nu sidder jeg og kikker på lærke romkugler, prisvindende og jeg skal komme efter dig. :venter: Men de er dæmle da ikke billige, okay det ville nok også være underligt, med tanke på hvad de er lavet af, jo noget andet end en pakke af de billige fra supermarked. Google lige dem der vandt sidst, lyder godt nok også lækre. :savle:

2 Synes om

Jeg har smagt begge slags :drooling_face:
Dem fra Nr. Åby er efter min mening klart de bedste :smiley:

4 Synes om

Tak @Beydana begynder mere og turde købe dem
det med selv forbi bliver ikke lige

@MissSophie tak for anbefalingen og hvilke er bedst

@Enki det er rigtig de her blev kåret nogle år efter, dem havde jeg også i tankerne

Jeg holder meget af rom kugler / trøfler / sputnik ( kært barn har mange navne)

Men dem fra supermarkedet :ikkemig: dem kan jeg ikke med

Jamen tak :wink: men nu, når du kommer efter mig, så tager du lige dem fra Middelfart med , og tager du ikke omvejen ved Fredericia via Seets og tager de med også :slem:

Og så kan lave vores egen konkurrence og bedømmelser
Jeg kender en par stykker mere der skal med i konkurrencen, som jeg får fat i så :yum:

3 Synes om

Her i sommers var jeg på et af de lokale markeder - Sørby marked. Der var en masse delikatesse boder inkl. en hvor de havde romkugler. De ville så have 120,- for 4. De uddelte smagsprøver og de var virkelig gode og meget intense i smagen så det med at spise en hel romkugle var nok ikke blevet aktuelt fordi smagen netop var så intens.

Jeg er mere hooked på at prøve såkaldte dyre romkugler efter den oplevelse. Så 80 kr for 4 er jo næsten et fund :hoho:

5 Synes om

Asani plejer altid at vente på mig lige inden for døren, når jeg kommer hjem. Det gjorde han ikke i dag. Han var heller ikke i soveværelset, hvor han som oftest sover på den tid af dagen. Så måtte han jo være ude.

Jeg åbnede havedøren, og han kom ganske rigtigt løbende - men med en hale så tyk som en arm. Så må der have været en kat på den anden side af hækken, som han har skældt ud på.

Og så så jeg den, den anden kat. På den helt forkerte side af hækken :yikes:

Heldigvis gik Asani ind af sig selv, så jeg kunne åbne porten. Men det kunne katten selvfølgelig ikke finde ud af. Så må jeg jo i gang med at jage den ud, tænkte jeg. Det viste sig dog at være en sød lille kat, der gerne ville snakke og nusse, så jeg tog chancen og løftede den op. Den hvæste og vred sig lidt, men ikke noget, der var farligt for mig.

Nu håber jeg bare, at den ikke har fået smag for at komme herind.

13 Synes om

Imorgen står den atter på en tur hos tatovøren, der skal baggrund i :smiley:

Så er det ikke en Badeand! :-P
2 Synes om

Ja de kan være dyre,

Der er også en bager tæt ved Herning de er gode, jeg fik 4 i år hmm kostede de 40 kr, men hvor de blev nydt, det var også i 2017 jeg fik dem sidst, og ja, jeg vrælede, over en kørte en om vej på 5 min for jeg kunne købe 4 stk

Det er også Fredriks bager de lavede små rom mus det er 11 års siden jeg smagte den sidst, jeg drømmer om og få fat i sådan 3 stykker, så vil vræle over det, og virkelig dele dem ud over de næste uger

3 Synes om

Nej det er det jo ikke, det kan jeg godt se :ups:

Så kom der baggrund i tatoveringen (Tager et billede senere)…

Han kunne dog ikke heeelt lave den som Katja ville, så det kom helt ud til stregen af catten.

Eller han kunne godt, men så kunne det ikke ses fordi farver jo flyder lidt ud :slight_smile:

Så sagde vi bare at han får skylden :grin:

3 Synes om