. o O (Tanker i august)

Heller ikke i grupper eller på markedspladsen…

Nej :frowning:

Har du kigget der inde?

Jeps :slight_smile:

En jeg kender skriver hun har samme problem, det er noget i appen den er gal med :confused:

Nogle gange registrerer den ikke at man har været inde i en tråd, selvom man har læst alle beskeder.
Når jeg har haft samme problem har jeg åbnet de seneste beskedtråde og klikket i skrivefeltet, så er det som om den opdaterer og fjerner markeringen

6 Synes om

Er på vej til København og har ladet mit sædvanlige over ear headset blive hjemme, til fordel for et lille in ear sæt, der kan være i den lille, fine taske jeg har med.
Men vil min telefon så registrere det? Næ nej! Så nu skal jeg sidde i halvanden time hver vej og høre på andre mennesker. Tortur. :grimacing::sweat_smile:

4 Synes om

Nu har jeg lige prøvet det, men det virkede ikke :frowning:

Øhm… Bor du ikke i Kbh? :see_no_evil:

Hahah, nej. Plejede at gøre, men flyttede til Jægerspris på Hornsherred for lige over tre år siden. :grin:

3 Synes om

Nuts fyldte 6 mdr. i tirsdags og besluttede sig åbenbart i den anledning for, at hun nu er en stor mis, der både kan klare SureFeed, kattelemme, indgang fra haven gennem kælderen og at spise Bozita vådkost som de store drenge. :cool:

14 Synes om

Jeg har bare tænkt det som en af byerne helt op ad Kbh :sweat_smile::see_no_evil:

1 Synes om

@Tea - alt øst for Storebælt er Kbh for os jyder :rock: :hoho:

4 Synes om

Ja, der må være sparet godt på geografiundervisningen i Jylland :wink:

4 Synes om

nogle af os jyder ved godt, at Jægerspris ikke er København :ups: heldigvis.

Men jeg “snyder” måske også med alle de år jeg gik til kaproning, hvor vi har turneret meget rundt mellem roklubberne i Odense, en del forskellige på Sjælland og Maribo på Lolland. :slight_smile:
Jeg har efterhånden også cyklet en del rundt fra Bagsværd ud til andre roklubber - den længste cykeltur jeg sådan lige husker var en dag vi besluttede os for at træne i Københavns roklub i stedet for Bagsværd. Det gjorde vi jo “bare” den gang :ups: helt så “bare lige”, tror jeg ikke at jeg synes det er dag :tihi:

3 Synes om

Med halvanden times transport til København, vil jeg vove at påstå at jeg ikke bor i København. :sweat_smile:
Her er godt nok også anderledes - marker, skov og elendig offentlig transport. :joy:

Er du gal, jeg skulle ikke nyde noget. :joy: Men omvendt, så cyklede jeg gladeligt cirka samme distance “bare sådan” rundt i København som ung i løbet af en dag. Godt nok er den offentlige transport i København god, men det er bare lettere at komme rundt på cykel. :slight_smile:

7 Synes om

Og hvis ikke jeg husker meget galt, boede du endda nogle år i Lyngby :stuck_out_tongue:

Fortæl mig at du ved hvor Hornslet er i forhold til Århus ? Eller Hørning ?

Mellemstore provinsbyer der ikke ligger op af motorvejen rager da som regel de færreste en høstblomst.

Jeg er lidt mere avanceret end “øst for storebælt” . Efter Ringsted og Roskilde derimod- Det er altså København og Omegn.

Men det samme er området omkring Århus. Hvis jeg skal sige til nogen fra sjælland hvor Hørning er . Århus området, ca 15 km syd.

Geografi i skolen i 90’erne var de 10 største byer, landsdele og så resten af verden. Pretty much it.

4 Synes om

Jeg ved ikke, hvor de to byer ligger i forhold til Århus - og mange på Sjælland ved heller ikke, hvor Slangerup (hvor jeg bor) ligger - men jeg kunne da ikke drømme om at påstå, at en Hornslet-beboer boede i Århus eller at alt nord for Limfjorden var Ålborg med forstæder. Der ligger forskellen efter min mening.

Jeg har boet i København i 6 måneder af mit liv for mere end 30 år siden og jeg er bare træt af at få at vide, jeg bor i København, når jeg ligesom Tea bor i en lille by (dog med lidt bedre offentlig transport end Jægerspris) ca. 1 times kørsel fra København.

Og tilsvarende ligger Ringsted ca. 1 times kørsel (og slag på tasken 50 km) fra København, så er det også en MEGET bred pensel, du maler med ved at tage det med.

Men ja, din sidste sætning tyder på, at I ikke er blevet undervist særligt godt i dansk geografi, for jeg lærte personligt markant mere end det i 80’erne.

Knap et år,. men jo :slight_smile: Jeg havde jo så været på en hel del træningssamlinger i hovedcenteret på Bagsværd sø i to år op til, hvor jeg så overnattede enten ved min bror på kollegiet i Lyngby eller ved en anden roer i Greve - så jeg var sådan rimelig vant til at cykle ret meget omkring i Storkøbenhavnsområdet inden da :slight_smile: