. o O Tanker i januar 2023

Tak :tak: @DorteH og @solveig ja det med gryder tænker jeg en del over,der vil ryge nogle tro jeg. ovn kan man få noget med damp, nu, det var lige det jeg tænkte over. Jeg bruger varm luft meget med madlavning og ja bager en del, nok for meget

Med venlig hilsen

1 Synes om

Her kasserede vi størsteparten af de gamle gryder, da vi skiftede til induktion - men det ligger også 25-30 år tilbage, induktion var lige introduceret i DK da vi købte det første, og vi fik et komplet gryde/pandesæt efter eget valg med gratis (hvilket muligvis siger lidt om prisniveauet på induktion den gang… :see_no_evil:)

Omvendt skiftede vi min mors keramiske ud til induktion for vel 5 år siden - her var det faktisk overraskende mange, der stadig kunne bruges, og dem der røg ud var nok tjenlige til udskiftning anyway… :sunglasses:

Men det er jo nemt at checke på forhånd - alle der er magnetiske, kan fortsat bruges.

Jeg bager sjældent, så har ikke set behov for dampskud - og faktisk bruger jeg oftere over/undervarme end varmluft.
Noget jeg til gengæld er glad for er mulighed for roterende grill og pyrolyse…

1 Synes om

Vi elsker vores damp ovn, men vær obs på der er flere slags dampovne…
En hvor man kommer vand i en beholder( har vi) og den så selv lukker damp ud og en anden hvor man hælder vand i bunden af oven…
Ved den sidste synes jeg ligeså godt at man kan gøre nogle granitskærver helt rene og lægge den i et ovn fast fad under det man bager og hælde vand på dem…

Når du bruger damp skal man altid huske at lukke dampen ud før det man bager er færdig

Ved vores ovn er ulempen at ovnen i sig selv ikke bliver så varm inden i som dem uden damp, men vi bruger både hæveprogram og damp funktion når vi bager og vi elsker det…

2 Synes om

Amen :+1:t2:

4 Synes om

Vil helt klart også anbefale induktion, men ja det sotere ud i ens gryder, når man skifter.

Nu hvor vi har fået nyt køkken, har jeg valgt en almindelig varluftsovn med Pyrolyse rengøring, da jeg ved jeg ikke får brugt alle de andre finesser

4 Synes om

Tak :tak: @line_refsgaard , @_DK_Sugieh og @Jeanette

Kan se i hælder alle til induktion, så den er under store overvejelser

Lige nu er det gryder jeg tænker på. Men det skal jeg lige have fundet ud af. Damp funktionen er jeg meget lun på i ovn,
I giver mig gode input i overvejelser, hvis jeg ikke skulle se på hvad den koster og anskaffe ville ønsket være en med dobbel ovn rum :see_no_evil:
Tilføjer lige drømme komfuret

I gul eller rød

Med venlig hilsen

5 Synes om

Skinner! 3 stk! Jeg f… Hader ovne uden skinner.
Damp er lækkert, men ofte også dyrt synes jeg.

2 Synes om

Uden at kende det pågældende mærke, så var vores bekendtskab med et andet italiensk design-komfur - et Smeg - kraftigt medvirkende til de relativt mange udskiftninger; det mest positive jeg kan sige om det, er at det da i det mindste var pænt… :smirk:

2 Synes om

Det røde er drønflot, det bliver jeg nødt til at få! :star_struck:
Men at jeg aldrig laver mad, siger I … nu behøver vi ikke gå ned i de mindste detaljer, jeg er sikker på mine udlejere er forstående overfor mit ønske :rock:

6 Synes om

Den var godt nok dyr :scream:

Se efter størrelsen på ovnen, hvor der er gode store plader. Komfuret vi havde på gården, der var ovnen lille med elendige små plader

1 Synes om

Min søster (som er ved at flytte til Jylland) kommer på torsdag … og skal overnatte :panik:
Alle husets rum ligner (og lugter som) et væltet lokum … soveværelset er næsten det værste … hvorfor gør folk sådan noget i mod mig??! :surrender:
Og i morgen tidligt kommer der en mand og skifter køleskab, men han skal i det mindste ikke overnatte her i huset …

2 Synes om

Min opvaskemaskine har valgt at stå af :argh:
Jeg kan få en ny, magen til, til 999,- så det kan næppe betale sig at pille ved den, men … der står heller ikke 1000 kroner på budgettet til en ny maskine … :s:

1 Synes om

@kira_v det er på listen, bare ikke løse skinner, som er i den nuværende, der indimellem småkage bagning vælger og gølge med ud

Lige nøjagtig denne her er kun valgt pga farven og ovnstørrelse, derfor også en drøm. Men tænker lidt har man råd til denne, har man nok også råd til at skifte den ud. Og har hørt nogle der udlejer hus, gerne vil overtage en model i rød :sunglasses:

Det er noget af det der er på listen, god stor ovn, hader sådan en lille ovn der ikke engang kan være en stor bradepande i.

Med venlig hilsen

2 Synes om

Til den pris, er der vel indbygget opvaskemaskine i den …

2 Synes om

Nej det er der ikke, men så skal vi over i denne her kedelige model

Men du kan få denne her opvaskemaskine i rød

Kan bare se der vil gå 6 hverdage inden du har den

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg har desværre kun plads til en bordopvaskemaskine og den jeg har nu er magen til denne her, bare i hvid https://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskine/logik-opvaskemaskine-ldwttb21n/318006?gclid=CjwKCAiAwc-dBhA7EiwAxPRylM1pLZsUDOzqFUgH7bVKZqdeNrY6ZdJ8XlYgdqa4nhamXky_w47KiBoCnjQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Det her er samme maskine, bare andet navn og med display, men det vil jeg ikke betale 700,- ekstra for, selv om det ville være rart at at kunne se, hvor langt den er nået … SENZ STD52W20 OPVASKEMASKINE - Power.dk

2 Synes om

Til dem som har Netflix så fandt jeg en fin lille dokumentar om katte i går:
“I hovedet på en kat”

Ikke noget som vi katteelskere nok ikke ved i forvejen, men sjovt at se en mere videnskabelig tilgang til emnet.

8 Synes om

I dag får Jysk deres plissegardiner tilbage opgiver dem simpelthen, den i køkkenet er 5 cm skæv, på gæsteværelset 3 cm. Den i soveværelset var næste helt lige, men den begynder at trække mere og mere skæv også :argh:
samt de to der er købt som mærklægning er ikke så effektive som et rullegardin

1 Synes om

Ingen problemer med at få pengene retur. Købte en anden model og den er ophænget punkt for punkt i vejledningen

7 Synes om

Så har Chili og jeg indviet 2023 med årets første dyrlægebesøg. Det er også 2 måneder siden sidst - det går jo ikke :roll_eyes:

Endnu en formiddag med opkast - 4-5-6 gange. Så vi fik en hurtig tid over middag. Det første, vi kunne konstatere, var, at hun har tabt sig 300 gram - på 2 måneder. Jeg havde godt nok en fornemmelse af, at hun var blevet lettere, men har før taget fejl. Ikke denne gang.

Så nu har hun fået taget blodprøve og får målt stofskifte og blodsukker. Så må vi se. Dyrlægen hældte til at mene stofskifte.

4 Synes om