. o O Tanker i januar 2023

Åhh Chili :klappekat: :kram:

Fat i ejerskifteforsikringen igen - det må jo være huset, der er skævt… :sunglasses: :roll_eyes:

3 Synes om

Hvordan var det - er hun i stofskifteregulerende behandling allerede, eller husker jeg forkert…? :thinking:

Det er lige gået op for mig, at fra i morgen og til på mandag, på et-eller-andet tidspunkt inden kl. 16, har jeg ikke noget internet :blegne:
Jeg er ved at skifte udbyder, fra Fibia til Kviknet … som bruger Fibias fibernet :rolleyes2: , men hvor jeg for det første får 3 mdr. gratis og efterfølgende betaler næsten 60 kr. mindre om måneden, end hos Fibia … det er mange penge i et lille budget :ok:
Det havde selvfølgelig været smart, hvis jeg havde bestilt Kviknet lidt før, så der havde været et par dages overlapning, men Fibia var så længe om at svare mig, hvornår de lukkede ned og så var det blevet for sent.
Jeg har selvfølgelig data på min mobil og har før brugt mobilen som modem, så det må jeg prøve at finde ud af igen … :gruble:

7 Synes om

Ja, det får hun allerede. Og dyrlægen har lige ringet, at stofskiftetallet er fint. Fructosamintallet er faldet, og blodsukkeret var ikke for lavt, hvilket kunne have været tilfældet, når hun nu har kastet op. Så der var ikke umiddelbart noget at komme efter.

Men hendes eosinofilocytter (det måtte jeg lige slå op) var forhøjede. Det kunne tyde på en tarminfektion. Det er den meget korte version. Det kan være en forbigående virus, så vi ser lige tiden an.

7 Synes om

@MorTilKatja da du skrev om det her i december, måtte jeg indrømme det ikke lige sagde mig alverden

Her er lidt fra en lokal tv hvis det har katja intresse

Med venlig hilsen

2 Synes om

Situationen udvikler sig. Dyrlægen ringede tilbage for at høre, om det kunne tænkes, at hun havde ædt noget julepynt. Det kunne det ikke - men til gengæld kunne jeg fortælle, at hun lige havde kastet op igen. Så nu skal jeg aflevere hende i morgen inden arbejde, så han kan se nærmere på hende

4 Synes om

:kryds: for dyrlæge finder ud af hvad der er galt i morgen :kryds:

1 Synes om

Og den er bestilt, da det tilbud kun kører frem til mandag … GLS-manden kommer med den på fredag :ok:
Havregrød skulle også være så sund … :cool:

7 Synes om

Pludselig kan DAO ikke finde ud af at aflevere pakker hos mig :roll_eyes:

Jeg ringede og brokkede mig, og manden syntes da også det var underligt, når de nu plejer at kunne…

Så nu må vi se om den kommer herhjem imorgen, eller om den kommer i pakkeshop :roll_eyes:

1 Synes om

Ih, nu er jeg i syv sind. Jeg aftalte med dyrlægen, jeg skulle komme ind med Chili i dag inden arbejde - med mindre hun virkede frisk igen, og jeg vurderede, det ikke var nødvendigt. Nu er jeg i tvivl. Hun har både spist og drukket her til morgen og også været ude. Men hun har ikke rørt sit tørfoder. Kun vådfoder med en masse vand på. Eftersom hun normalt er et rigtigt tørfoder-øre - eller hvad man nu siger - er det så et tegn på, at hun stadig ikke er frisk? Hun har ikke kastet op - heller ikke i løbet af natten. Hun er jo ikke ligefrem fan af at komme til dyrlæge, det er min bankkonto heller ikke. Må træffe en beslutning i løbet af den næste halve time …

5 Synes om

Hvis hun ikke vil spise som “normal” ville jeg mene hun ikke er frisk

2 Synes om

Jeg har stadig netforbindelse … man kan da håbe, de glemmer at slukke for mig :kryds:

7 Synes om

Spændt på at høre beslutningen - og evt. udfald… :crossed_fingers:

Jeg kørte hende til dyrlægen. Og godt det samme. Han havde kørt endnu en test, efter vi talte sammen i går - denne gang på bugspytkitlen. Resultaterne var abnormale. Nu har hun jo en bugspytkirtelrelateret sygdom i forvejen, så jeg ved ikke, hvordan det hænger sammen. Jeg venter på at høre mere efter dagens undersøgelser.

10 Synes om

Instagram bliver ved med at vise mig billeder/videoer af folk der har tabt 30-40-50 kg. i løbet af et år :gruble:
Der sidder tape over kameraet i computeren, men mon der findes et andet - et skjult kamera - et andet sted … :flushed:

5 Synes om

Dagens undersøgelser og behandling. Røntgen viser, at der ikke er nogen fremmedlegemer (som fx hårbolle på grund af hypersoignering), der sidder fast i tarmen, men tarmen ser lettere fortykket og irriteret ud - hvilket jo passer med, hvad dyrlægen sagde i går. De ved ikke, hvad det skyldes, men hun skal behandles med binyrebarkpiller mod inflammationen. Det vil også hjælpe på irritationen af bugspytkirtlen. Hun har fået væske i drop og har ikke kastet op. Jeg skal hente hende kl 15.

Hvis jeg nogensinde skal have kat igen, vil jeg have en hybrid af Chili og Asani. Chili har sunde, stærke tænder, og Asani er sund og stærk bortset fra tænderne.

16 Synes om

:kram: :kram:chili er god til og give dig lidt og tænke over

1 Synes om

Gik lige ud med lidt vasketøjet, sikke en fantastisk vejr det er i dag, og nu er jeg klar til middags luren. Og det skal ind igen

Med venlig hilsen

1 Synes om

Den lille kat er ude af karantænen og har tydeligt haft det fint :slight_smile: Natten til i dag sov hun glad og tilfreds i et af børnenes senge :slight_smile: Der er en dejlig lille film af hende, mens hun undersøger de nye omgivelser med halen lige i vejret - hun ER en cool lille kat :slight_smile: Langsom og forsigtig sammenførsel med huskatten de har i forvejen, og jeg håber inderligt at alting langsomt klikker på plads nu. Py-ha! Det er ikke for sarte sjæle at eksportere til Island :slight_smile:

30 Synes om