Oktober tanker 2020

Det er lidt bøvlet, for du skal udfylde skemaet og vælge variant, før du kan se hvordan det fordeler sig procentvis … her er f.eks. den variant jeg har bestilt:

https://miiaw.dk/produkter/medlemskab-4-kg-toerfoder-laks-50/

Det er bondefangeri efter min mening :frowning: som meget andet kornfri er der desværre kartofler i :frowning:

Jeg kender ikke mærket, men kunne se at der blot var 30% protein og 15% fedt. Især fedt er et nogo for mine PelsBamser. Især da når det er så pissedyrt. 299kr for 4 kg af lav kvalitet er ikke noget mine penge kommer til at blive brugt til

2 Synes om

Der kører et lign koncept for hunde og det er også liiige dyrt ift, lignende produkter på markedet. Men nogle synes sikkert det er en nem måde at få deres kattefoder på :slight_smile:

Men ja - fedtprocenten er jo alt alt for lav :s:

1 Synes om

Lige den kommer oppefra og gælder alle steder.
Ved min fys skal vi også have mundbind på når vi bevæger os rundt i klinikken, samt venter i venteværelset.

Jeg har aldrig hørt om katte der ikke kan tåle korn? Jeg har hørt om katte, der ikke kan tåle nogle mider/parasitter, der kan være i korn, og jeg har hørt om dem have diverse allergier ift proteinkilder, tilsætningsstoffer mv., men aldrig korn? Derudover så er det så dårligt et foder indholdsmæssigt, at jeg ville forærer det til et internat, fremfor at bruge det, hvis det var noget vi vandt/tjente på en udstilling, så bestemt ikke et jeg vil anbefale :slight_smile:

1 Synes om

Hvornår er det blevet et krav? Jeg kan da ikke huske at have set det fra Sundhedsstyrelsen? Da jeg var ved lægen for 14 dage siden, var der ingenting.

Det var nu også mest en kommentar til de 10 kroner, som de tager for et mundbind - men selvfølgelig, den pris gør jo nok, at folk ikke sådan uden videre glemmer deres eget.

Nobbys mave reagerede ekstremt negativt på korn. Den kunne længe holdes ok, bare han fik kornfrit foder.

I morgen e det 2 uger siden det trådte i kraft

Det er ikke Sundhedsstyrelsen, der dekreterer konsekvent brug af værnemidler i privat praksis. Faktisk anbefaler de, at man ikke bruger værnemidler, medmindre afstanden ikke kan opretholdes:

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Haandtering-af-COVID-19/Haandtering-af-COVID-19---Retningslinjer-for-brug-af-vaernemidler-mv.ashx?la=da&hash=24EE0B3567A766DD8B7109D83319D918ADF25960

1 Synes om

OK.
Mnage klinikker har dog valgt at indføre det alligevel.

Ja, det var også det, jeg skrev i første omgang :slight_smile: Men lad nu det være - som sagt var det prisen snarere end deres initiativ, jeg ville kommentere :slight_smile:

1 Synes om

Så er jeg ved at være i gang med den nye PC - det er ikke sådan når der samtidig er startet op på et fedt strikkeprojekt samtidig, så er det ikke computeren der er 1. prioritet…

Skulle lige genstarte, jeg nåede knap at sætte den fra mig på bordet før den var klar igen…
Godt nok noget andet end jeg er vant til.

Nu er jeg ved det sædvanlige helvede med koder - jeg har mine enheder tila t huske koder, så så snart en enhed udskiftes opdager jeg hvor lidt koder jeg egentlig kan huske…

3 Synes om

Vi er lige kommet hjem fra surprise brunch for min Mor i anledningen af hun fylder 80 år. (meget tæt på jul, så derfor nu)
Hold nu op det var godt :smile::clap:t2::heart: Hun troede hun skulle til brunch med min datter, og så stod alle hendes børn, svigerbørn, børnebørn og oldebørn i festlokalet og sang :smile:
Hun havde maske på, men der var ingen tvivl om hendes mund stod på vid gab indenunder :smile:
Det var perfekt :slightly_smiling_face: Jeg tror der gik et kvarter før hun kunne sige noget som helst sammenhængende :smile:
Vi havde lavet et pover point med “Her er dit liv” der kørte på en projektor, med billeder og begivenheder fra hele hendes liv og hvad der er sket i de forgangne årtier. :slightly_smiling_face:
Det var bare herligt virkelig at kunne overraske hende :slightly_smiling_face::+1:t2:
Edit: Har lige snakket med min søster, der kørte hende hjem. Hun kunne ikke huske vi sang for hende :joy::joy::joy:

16 Synes om

Tror bare jeg giver op og finder en bog, nogen gange må man acceptere at kroppen mener, at det er sengetid flere timer tidligere end normalt :godnat:

4 Synes om

Mit hår trænger til at blive farvet … overvejer at tage dette billede med til frisøren :blush:

13 Synes om

den farve klæ’r dig da fint

1 Synes om

Ja, ik’? :blush:

Pumpen i kattenes vandfountain er stoppet med at virke :surrender:
Jeg vil prøve at afkalke den, men hvordan gør jeg det … lader den soppe i eddike?

Jeg putter pumpen i et krus med eddike, og lader den køre

2 Synes om