Tikka har det meget hårdt hertil morgen, manden sover længe efter vores standarder og han vågner ikke når hun stiller sig ved hans hoved og kalder på ham ![]()
Hun har noget med, at er vi begge vågne i sengen så duer jeg ikke at putte med, medmindre Mille også putter ved mig, så hun kan forsøge at fange hale, så er det kun ham, der er god nok ![]()
Bliver spændende at se, hvordan vejret vil arte sig i dag. Det regner fra morgenstunden - meget! Men ikke skybrudsagtigt. Jeg kunne ikke rigtig høre, det blæste, men det var åbenbart bare, fordi regnens trommen overdøvede det. Det er dog næppe på stormniveau - endnu!
Hvordan ser det ud i Jylland ved Vestkysten? I skulle vel blive værst ramt.
Jeg vågnede ved 3-4 tiden og der hylede vinden som ind i helvede. Lige nu ser vinden ikke alt for slem ud her i Gjesing, men det kan være jeg æder de ord når jeg går ud. Men det regner ganske forfærdeligt.
Vestkysten - omend af Sjælland
- melder om 26 mm indtil videre, vinden er aftaget noget, fra en 10-11 m i nat til omkring 7 nu.
At dømme after antallet af ind og udgange gennem kattelemmen, er det ikke kattevejr, den er tæt på at være løbet tør for batteri… ![]()
Her er man også enige om at det er bedst at opholde sig indendørs. Og helst tæt på radiatoren, som der nu er tændt for ![]()
Jeg har sovet elendigt her på østkysten af jylland fordi det har larmet helt vildt hele natten pga blæsten. Træls når det er arbejdsweekend. Nu har jeg lige været ude at samle affaldskontainere op og køre dem på plads i afdelingens affaldsø. Heldigvis bare pap mv. ved den der var væltet og en god del lå spredt ud over græsset
Ikke meget jeg har broderet og som verden ser ud nu får jeg jo ikke alt lavet med virkelig meget
Men nu er det købt
Den her så jeg på en auktion i februar
Og syntes mindst pris var høj
Der blev ikke budt nok
Den kom på auktion igen
Og mindst pris nok 20 kr mindre
Og sådan kørte det til her 23 september
Har jævnligt diskutere med mig selv om jeg ville gerne have den, men prisen ![]()
Der kom den bare på prøv og byd over 178 kr
Nå jeg bød 180 kr
Ja det er dyrt
Jeg fik den ![]()
Det var langt under halv pris. Den startede på
Det var denne her jeg ikke kunne glemme
Hvis det er med garn, nåle osv lyder det ikke dyrt ![]()
Det er med alt til selve broderi
Så nej det er det måske ikke
Hvor er den fin
og slet ikke dyr!
Jeg købte sådan en her, eller tog den med for point på et tidspunkt, men da den kom synes jeg den så kedelig ud, så den har ligget i skabet længe, fordi misserne havde så meget andet sjovt legetøj.
Tog den frem i går, fordi jeg tilfældigvis faldt over den da jeg ledte efter noget andet, og de ELSKER den. Den er lidt træls at holde på, men jeg holder bare fat i den og trykker lidt på den med tomlen og så flyver den rundt og ligner et insekt. Den bevæger sig så uforudsigeligt at den virkelig holder de små hjerner i gang. Min hånd og tommel er dog ikke helt så glad for den, men hvad gør man ikke for at underholde de pelsede børn?
Nemligt ja hvad gør man ikke ![]()
Det er faktisk rørende billigt. Se bare, hvad sådan et sæt kan koste i butikken (ja, det var lige julekalendere, jeg så på sidst
).
Ja så kan jeg godt se det er billigt ![]()
Det er godt nok også mange år, siden jeg sidst købte
Tak for det @galath ![]()
Var her i sidste måned på jagt efter tape med julemotiver
Det fandt jeg i en net butik
Der også handler med fest artikler
Fagten var dyr så går jeg altid på jagt i tilbud artikler
Der var de her 6 for 10 kr så kom de i kurven så det blev fragt fri
Max to gange om året der bliver brugt termo engangs krus
Dom bruges flere gange
Jeg er helt sikker på nu smager kaffen meget bedre
Så var de servietter her
De vil pynte på bordet ![]()
De her servietter var ikke på tilbud men dem kunne jeg ikke leve uden
Jeg ved godt det er weekend osv. men skrev på en vitrine for 19 timer siden, da den kun var 2 timer gammel på Marketplace… Sælger har slet ikke set min besked, så vent lige med at sætte til salg, hvis der ikke er tid til at svare ![]()
Så har vi også afprøvet at besøge en dyrlæge på en lørdag - heldigvis en yderst behagelig en, der var så sød ved Mille og havde den tilgang, som vi godt kan lide!
Konklusionen blev, at det nok var en lille infektion af en art der drillede, fordi der var en bitte smule i analysen af blodprøven der slog ud, men at kvalmestillende til en start var nok, fremfor at sætte ind med antibiotika med det samme - og sørme om ikke Mille, der ikke havde haft den mindste interesse i mad inden vi tog afsted, meget gerne ville have vådfoder da vi kom hjem og dernæst skulle op i sofaen og indhente den tabte putte tid med os, i stedet for at gemme sig under sofaen ![]()
I dag er hun næsten sig selv igen, vil gerne spise vådfoder, Royal canin exigent tørfoder og sågar tigge ostehaps da jeg spiste en, hendes kvalmestillende pille røg ned uden problemer, da den først var pakket ind i en flydende godbid ![]()
Så nu er planen at ringe og snakke med hendes vante dyrlæge i morgen og få lagt en plan for opfølgning, for at sikre det ikke er begyndelsen på noget andet vi ser, hun er jo desværre ikke helt ung længere ![]()
Vores yngste er åbenbart fortaler for det gamle kønsbillede.
Far beder hende om at gå ud af hans køkken, hvortil hun siger” nej, det er mors”.
Jeg spørger hende hvad det er der er mit, da de står ved køleskabet, så jeg tænker hun snakker om en tegning eller sådan noget, men den lille abe svarer fanme køkkenet.
Julegavelisten blev vidst lidt kortere i år ![]()
Hvor er det godt og høre hun har det meget bedre forsat rigtig god bedring til Mille ![]()
Har hun været på weekend hos morfar? ![]()