Oktober-tanker

Det bliver så ikke i nat jeg skal sove. De er ved at raspe asfalt af vejen i nat og det LARMER meget. Stakkels Vaffel er helt ved siden af sig selv og er så bange :cry:

12 Synes om

Hvordan går det med dig i dag? :hjerte:

4 Synes om

Kender i disse hæfter/blade

3 Synes om

Heldigvis tilbage til normal

3 Synes om

Godt at høre. :slight_smile:

3 Synes om

Nej aldrig set dem før

1 Synes om

Stakkels dig og Vaffel :kram:

1 Synes om

Nej med de ser spændende ud! :eyes:

2 Synes om

Det er stadig muligt og deltage :slightly_smiling_face:

2 Synes om

BREAKING NEWS
Der er fundet 3 (!) myg på Island :yikes:

12 Synes om

En af mine tidligere kollegaer er bog i dette interessante og lærerige bibliotek. :thumbup: :hjerte:

6 Synes om

De holder nok ikke så længe…

2 Synes om

Det er dog det man er bange for … altså, ikke de 3 myg … de er blevet klasket :tihi: … men at klimaforandringen på Island nu gør det muligt for myggen at leve der :mosquito:

10 Synes om

:kryds: for at det ikke er tilfældet.

4 Synes om

Jeg tænker også, at det er voldsomt bekymrende - ud over de de konkrete påvirkninger på
Island, er det et klart resultat af klimaforandringerne.
Konkrete påvirkninger - f.eks som at I DK rammes importerede islandske heste ofte af allergi for insekter.
Det vil jo formentlig ramme bredt, hvis Island bliver et nyt insekt-habitat…,

7 Synes om

Så sandt! :klappe:

11 Synes om

Vi havde faktisk engang malaria i Denmark. Fordi klimaet var anderledes, så især på Lolland og i det sydfynske ø hav var der en art af myg, som var vært for malaria.
Menneskeskabte klimaforandringer er bekymrende, ja. Men forandringer i sig selv er en naturlig ting - tænk bare på at jorden har været en snebold 4 gange i dens historie, eller prøv at læse op på hvad vi har i vente hvis der igen sker en polvending :uha:

8 Synes om

Point taken - det var de menneskeskabte jeg tænkte på, men der er selvfølgelig også andet i spil…
Omvendt, så er en polvending vel også i et eller andet omfang bekymrende… :fearful: :sunglasses:

4 Synes om

Jeg er ikke helt sikker på mine katte er helt normale.

Købte en fontæne i foråret, og nåede kun lige at tænde inden både Enyo og Filucca drak vand fra den. I går flyttede der en robot kattebakke ind, jeg har set 3 forskellige katte på den, og når de er færdige og den går i gang, så skal den lige kikkes nysgerrigt på - også selv om man lige lå og sov

12 Synes om

Det tænket jeg faktisk også kunne ha’ været sket her… :smirk_cat::smirk_cat::thinking::eyes:

2 Synes om