Oktobers tanker

Aspergers, ikke sandt? Jeg sendte dig mange gode tanker, da jeg for nyligt selv blev udredt for autisme. :blush:

3 Synes om

Jo lige præcis. Jeg ved at mange slet ikke ved hvordan de skal håndtere sådan en diagnose men for mig har det været noget nær det bedste der nogensinde er sket for mig :smiley:

7 Synes om

Som mor til hele fire børn med infantil autisme kom det ikke ligefrem bag på mig, at jeg også var autist. :sweat_smile: Men jeg må indrømme, at det faktisk alligevel har hjulpet mig, at få det bekræftet. Jeg er blevet langt mere selvtilgivende. :slight_smile:

8 Synes om

Når du har spist risengrød hos mig, har du fået kanelsukker …

1 Synes om

Aslan er helt vild med at lege med hestekastanjer, jeg har prøvet at gemme nogen, men han finder dem :grin:

Lad mig sige det på den her måde:

Jeg er SÅ glad for ikke at have en underbo :grin:

6 Synes om

Nogle af jer plejer at være så dygtige til at finde ting på nettet. Kan I hjælpe mig med sådan nogle her:

https://www.amazon.com/cardigan-clip/s?k=cardigan+clip

Jeg kan, som I kan se, godt selv finde dem på nettet. Jeg kan også finde steder, hvor de sælges. Men kan man mon finde dem i en dansk forretning et sted? Jeg nægter at handle hos udbytterne fra Amazon og andre mærkelige markedspladser, hvor det meste sikkert kommer fra Kina.

En helt almindelig forretning i Danmark - eller et andet EU-land, kan det lade sig gøre? Problemet kan jo ganske enkelt være, at de hedder noget, jeg ikke ved. Jeg kender kun den engelske betegnelse.

2 Synes om

Der er denne her, men det står lidt hulter til bulter

Og denne her

https://genesis.dk/shop/381-sjalsnaale-amp-lukketoej-/

Kan ikke få denne her til og virke som link undskyld @galath

De hedder hægter, men nogle kalder dem spænder eller andre lukkesystem

Prøver lige og finder dem med clips i enden på dansk også. Men en større håndarbejds forretning har dem, evt en viking marked /museum

Med venlig hilsen

Tilføjet

Der er denne her med clips

Det er dk side de allerfleste er, eller bliver udlandske sider når jeg kommer ind på siden

Med venlig hilsen

Hvis man aldrig har brugt kanelsukker, så er det lige så underligt at prøve det :tihi: Første gang jeg så det hos nogen undrede det mig, hvorfor de kun brugte kanel…

Mine forældre har aldrig blandet de to ting i forvejen, så jeg har altid spist med et ton kanel og så en smule sukker på. Så jeg synes den gængse blanding kanelsukker er alt for sødt og ned for lidt smag :ups:

1 Synes om

Må jeg spørge hvad du skal bruge det til, sjal, tørklæde, cardigan, skjorte, det er bare det lidt nemmer og finde det du efterlyser

Med venlig hilsen

Til cardigan. Jeg kan finde masser af spænder, men ikke nogen med klips på.

1 Synes om

Hos stof og stil findes disse

De har også et par stykker af de norske lukninger, men det er vist ikke dem du er int i

https://www.aliexpress.com/af/Vintage-Style-Sweater-Shawl-Clips-Cardigan-Golden.html?tt=API&d=y&aff_platform=api-new-link-generate&origin=n&dp=400782-1690.42557672&SearchText=Vintage+Style+Sweater+Shawl+Clips+Cardigan+Golden&aff_fcid=69ec28efd7db4c77b27a62a18a917812-1665916754586-02195-_EvXvceR&aff_fsk=_EvXvceR&sk=_EvXvceR&aff_trace_key=69ec28efd7db4c77b27a62a18a917812-1665916754586-02195-_EvXvceR&terminal_id=57e332d101b841fe8675bfce9bcda7b8

Det er da hårdt arbejde at pakke ned

1 Synes om

Pakke ned og pakke ud, jeg hader begge dele som pesten!

2 Synes om

Jeg føler mig stemplet: Som førtidspensionist kan jeg ikke bo, hvor jeg vil | stiften.dk

Fik lige et debatindlæg i avisen

12 Synes om

Min bil :smile:
Skal hente den på fredag og selv køre den hjem fra Næstved af :scream::smile:

26 Synes om

Det er så en bivirkning af, at man prøver at løse ghetto-problemet. Da man ikke må sortere folk på etnicitet, så finder man på nogle andre kriterier. Hvor du ryger med i købet.

Forældreindkomst som kriterium ved gymnasieoptag er endnu mere absurd.

Det er ikke køn forvaltning.

6 Synes om

Kan jeg få et klokkeslæt? … :flojte:

4 Synes om

Nix… :rofl::rofl:

1 Synes om

Jeg handler nok ind i Skælskør på fredag så …

1 Synes om