Oktobers tanker

Jeg har bestilt tid til kasteration og øremærkning d. 25. Oktober :slight_smile:

8 Synes om

Er han vaccineret? Ellers skal du måske have det med også?

3 Synes om

Og apropos vaccination - så har sundhedsmyndighederne nu fået lov at fortsætte deres eksperimenter på mig.

1 stk. influenzavaccine :heavy_check_mark:
1 stk. opdateret Pfizer Omikron :heavy_check_mark:

Så må vi se, hvordan den nye Pfizer arter sig. Jeg har ikke mærket noget originalen de tre gange, jeg fik den. Ud over en øm arm første gang.

5 Synes om

Jeg fik begge i mandags - ingen problemer. :slight_smile:

5 Synes om

Jeg skal have hele tre vacciner d. 27. så jeg er da lidt spændt på hvor meget jeg kommer til at mærke noget til det efterfølgende. Det er noget af en cocktail alligvel

4 Synes om

Nej, det må vente til jeg har pengene, det vigtigste er kasteration og øremærkning

2 Synes om

Det er nok billigst at få det gjort i samme omgang, så du ikke skal betale for en ekstra konsultation…

7 Synes om

Det er meget billigere at få vaccineret i samme ombæring. Så er der ikke dobbelt op på konsultation og sundhedstjek. Selve det de sprøjter ind koster under 100 kr.

5 Synes om

Nej det er det ikke når jeg ikke har pengene lige nu :slight_smile:

Det koster lidt under 1.000 kr for øremærke og kasteration, kommer vaccine oveni kan det blive næsten 2.000 kr.

Så har du en dyrlæge, der tager grov overpris. Jeg har givet 55 kr plus moms for selve vaccinen. Så er der noget miljøtillæg og sprøjten, men vi er under 200 kr. Det er i forbindelse med kastration, chipning og øremærkning, at vaccinen er givet

6 Synes om

Men den skal jo nok have 2 gange. Så det kan løbe op alligevel. Og han er vel indekat lige nu, så han ikke bliver udsat for smitte?

Ja han er indekat :slight_smile:

Vi tager ikke på udstillinger eller lign. Så han kan sagtens vente

Min mand og jeg fik begge både influenzavaccinen og Pfizers nye mod covid-19 i tirsdags. Vi er begge under 50, men kronisk syge.
Det gik i øvrigt fint. :slight_smile:

4 Synes om

Jeg skal vaccineres mod covid19, influenza og en tredje ting, jeg ikke lige kan huske, på mandag. :grin:

3 Synes om

Vores region har besluttet sig for, at apoteker ikke må/skal vaccinere mere, så jeg kan blive vaccineret om halvanden måned for influenza :confused:

Ja hvis man selv skal betale, er det svært, vi sidder lige og overvejer og køre til Aalborg eller Holstebro der er tid den 12 og 13 og ugen efter igen

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg blev sur på vacciner.dk fordi den ikke ville give mig lov til at bestille to stik samtidigt selvom jeg havde udfyldt det der skulle udfyldes. Så da jeg så at min læge tilbød vaccinationer uden tidsbestilling 2 x 2 timer hver dag her i uge 40 tog jeg chancen i mandags da det lige kunne passe imellem to aftaler. Jeg ventede i 45 minutter på min tur, fik Covid i venstre arm, influenza i højre, ventede de 15 minutter jeg skulle og var ude af døren igen lidt over en time efter jeg kom.
Min bror skal have tre stik i morgen, han var hurtig men vi skal også lidt på udflugt i den anledning.

2 Synes om

Det er nok pneumokokker … det har jeg også fået tilbudt, men jeg spurgte på sygehuset i tirsdags, om de anbefalede at jeg fik alle de vacciner og fik svaret, at de kun anbefalede pneumokokker hvis man døjede med lungerne … men at det var helt op til mig.
Jeg har aldrig haft noget med lungerne, så nøjes med de to andre … og der skal jeg vente 4-6 uger fra i tirsdags, da det er immuntrykkende medicin jeg får.

4 Synes om

Der er åbenbart et værre rod med distribution af vacciner. Jeg har lige overbevist min mor om, at det ville være en god idé at blive influenzavaccineret på apoteket hurtigst muligt - og så gør de det ikke på apotekerne i Region Midtjylland. Hun kan heller ikke få den hos sin egen læge. De har ingen vacciner. Så nu må hun vel vente på, at hun skal have sin coronavaccine og få den samtidig. Men der skal jo gå en måned, efter hun er blevet rask.

Det går måske ikke helt fantastisk med at passe på de sårbare :roll_eyes:

Nej, det er virkelig noget rod generelt, desværre. Som diabetiker kunne jeg få influenzavaccinen på apoteket. Det passede rigtig godt med, at jeg kunne gøre det efter arbejde en sen eftermiddag. Nu er jeg nødt til at tage fri for at få den. Jeg kunne selvfølgelig undvære den, men siden jeg begyndte, har jeg ikke haft influenza (7,9,13 og bank under det nærmeste stabile…). Det er rigtig dejligt, at jeg er godt beskyttet, når mine kære elever begynder at blive syge, og jeg stadig kan passe mit arbejde :slight_smile:

Det er selvfølgelig ikke lægernes skyld, at der er så lang ventetid, og at vaccinerne er i restordre. Men frustrerende - det er det!

Jeg håber, at dine mor snart kan få sine vacciner :slight_smile:

4 Synes om