Hold da op, er det ikke kun folkepensinister der kan få den gratis eller personer med andre sygdomme
Ifølge det link, bør jeg ikke få den. Tak. ![]()
Hovedet står da vist stille i dag, har bagt franskkbrød, da jeg sætter dejen til hævning første gang, slår det mig at jeg han kun puttet 50g. gær i det, i stedet for 100g. når men der er ikke andet for en at lade det hæve det lidt længere begge gange og håbe det bliver godt nok. ellers må jeg bage nye.
Da jeg har taget dem ud af ovnen, vil jeg lige flytte risten og dum som jeg er tager jeg ved den varme rist med de bare fingre ![]()
Jeg har fået den i en del år nu, fordi jeg er førtidspensionist, og efter min mening fordi jeg grundlæggende har et skodhelbred. Når almindelige raske personer får en forkølelse, er min erfaring at de tit kan og vælger at gå på arbejde imens. Når jeg får en forkølelse, bliver jeg ret syg, minder mest om en gang influenza, total snottet, hovedpine, ondt i nakken, ledsmerter, nogle gange feber (jeg får grundlæggende sjælden feber), og total blæst i hovedet, har svært ved at tænke ordenligt, og bliver total energiforladt/slatten. Og så ligger jeg i to uger.
Nå ja, og så er jeg også “svær overvægtig (BMI over 35)”
" 3. Hvem er omfattet af tilbuddet om gratis vaccination?
Herunder kan du se, hvem der er omfattet af tilbuddet om gratis influenzavaccination.
Er du i tvivl om, hvorvidt du eller en af dine nærmeste hører til en af grupperne, kan du kontakte lægen, som kan hjælpe med at vurdere, om vaccinationen er relevant for dig.
Følgende borgere er omfattet af tilbuddet om gratis influenzavaccination hvert år fra den 1. oktober til 15. januar:
- Alle personer, der er fyldt 65 år inden den 15. januar 2023
- Personer, der lever med kroniske sygdomme som:
- Kronisk lungesygdom
- Hjerte- og karsygdomme (undtaget isoleret, velreguleret forhøjet blodtryk)
- Diabetes 1 eller 2 (sukkersyge)
- Medfødt eller erhvervet immundefekt
- Påvirket respiration på grund af nedsat muskelkraft
- Kronisk lever- og nyresvigt
- Andre kroniske sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
- Svær overvægtig (BMI over 35)
- Førtidspensionister
- Immunsupprimerede og deres husstandskontakter efter lægelig vurdering
- Børn på 2 år til og med 6 år
- Gravide i 2. og 3. trimester
- Personale i sundheds- og plejesektoren, der har tæt kontakt med personer i øget risiko for alvorligt forløb med influenza i forbindelse med opgaver inden for pleje, omsorg og behandling
- Børn og voksne med andre alvorlige sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
- Husstandskontakter til børn i øget risiko"
Det er klet du får den, når du har et dårligt helbred og dette er grunden.
man får den ikke gratis som førtidspensionist, jeg er selv førtidspensionist, men må pæn betale for den, da jeg i den henseende ikke har dårligt helbred. (er førtidspensionist pga en ødelagt ryg)
Altså jeg har fået den gratis siden jeg blev førtidspensionist, men ikke inden, og de tre forskellige steder jeg har fået den, har alle sammen givet mig den fordi jeg er førtidspensionist. Desuden kender jeg også andre der har fået den, fordi de er førtidspensionist. Og hvis du kikker det jeg har kopiret ind, så står der at førtidspensionister kan få den gratis. Hvorfor du ikke har fået den gratis, kan jo kun undre mig, og hvis du ikke tror mig eller på det jeg kopiret ind, så kan du jo prøver at google det selv, og se at det er rigtig hvad jeg siger. ![]()
Står også her.
"Hvem bør blive vaccineret?
Følgende borgere er omfattet af tilbuddet om gratis influenzavaccination hvert år fra den 1. oktober til 15. januar:
- er fyldt 65 år inden den 15. januar 2023
- personer, der lever med kroniske sygdomme
- svært overvægtige med BMI >35
- førtidspensionister
- immunsupprimerede og deres husstandskontakter efter lægelig vurdering
- børn på 2-6 år
- gravide i 2. og 3. trimester
- sundheds- og plejepersonale med tæt kontakt til personer i særlig risiko for et alvorligt forløb med influenza
- børn og voksne med andre alvorlige sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko.
- husstandskontakter til børn i øget risiko."
Åh av,
, god bedring, og håber brødet kan spises , selv med gær mangel
Med venlig hilsen
Super tak, undersøgte det sidste år og fik at vide den kunn jeg ikke få gratis og må tilstå jeg overså den linje i det du satte ind.
Men nu er der bestilt en tid til influenza vaccination til mig også, samtid fik jeg mulighed for at flytte vores tider til vaccinationerne til efter Nohr barndåb, så vi nu skal vaccineres d 31 oktober i stedet for ![]()
Takker, jeg nøjes med 3 små vabler, dog på fingerspidserne, så det skal nok blive sjovt , brødet smager heldigvis godt og har hævet som det skal ![]()
Guldbergsplads. Udsigten fra mit vindue
I går
I dag
Så kom valgplakaterne op. Man kan ikke ligefrem sige at de pynter
I det mndste sidder de ikke i pælene. Der kunne ellers være et helt Folketing
![]()
Vi var i Østre Gasværk og se Gasolin Teaterkoncert i går - det mest geniale jeg har oplevet siden The Wall i Parken tilbage i 2011…
![]()
De spiller frem til 27/11 og kan i den grad anbefales! ![]()
Enig. Men ellers en god udsigt, med tanke på at du bor i midt København.
(Jeg mener en bolig er bedst med en grøn udsigt)
Dejligt! Og skulle der være problemer, kan du jo henvise til de to links, der kan man se at det gives gratis til førtidspensionister. ![]()
Ældstesøn har været ude at fiske i dag og er nu på vej hjem mm ed 15 fladfisk til mig
Så er jeg hjemme fra Danfoss Universe og har haft så travlt med Trofæjagt at jeg glemte at tage billeder ![]()
Begge misser ser ud til at have opført sig ordentligt ![]()
Pyh det var hårdt at flå de 15 fisk, når man i forvejen har nogle skavanker. Min lænd kan bestemt ikke li’ mig nu og jeg er ret sikker på min tennis/golfalbue er tilbage. Men pyt - nu ligger der nemlig 13 friske, flåede og rensede rødspætter og 2 lige så fine skrubber i min fryser ![]()
Og det smager så englene synger! ![]()
Efter at Giisle blev aflivet fredag
, klæber de fire andre katte helt vildt, både til mig og hinanden.
![]()